Naila Skrevet April 24, 2006 Rapporter Share Skrevet April 24, 2006 Fikk lånt meg en måler slik at jeg for morro skyld kunne lese av hvor mye turboen ladda på det meste, jeg regnet sterkt med at den ladet 0,55 bar.. slik som den orginale garret turboen gjør på b230ft. Men til min "store" forbauselse så jeg at turboen ladet 1 bar på det meste.... Forrige eier (240ft) har ikke justert ladetrykket... Er det rett og slett staget til wastegaten som har skrudd seg ut eller hva kan det være? Merkelig, i og med at motoren går klokke rent og det har aldri vært no trøbbel... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 24, 2006 Rapporter Share Skrevet April 24, 2006 Fikk lånt meg en måler slik at jeg for morro skyld kunne lese av hvor mye turboen ladda på det meste, jeg regnet sterkt med at den ladet 0,55 bar.. slik som den orginale garret turboen gjør på b230ft. Men til min "store" forbauselse så jeg at turboen ladet 1 bar på det meste.... Forrige eier (240ft) har ikke justert ladetrykket... Er det rett og slett staget til wastegaten som har skrudd seg ut eller hva kan det være? Merkelig, i og med at motoren går klokke rent og det har aldri vært no trøbbel... om staget har skrudd seg ut skulle den ladde mindre.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet April 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 24, 2006 hehe, ja mente inn.... skjønner vertfall ikke hva som evt kan være feil? wastegate slangen ser fin ut den... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet April 24, 2006 Rapporter Share Skrevet April 24, 2006 Har du effektanlegg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet April 24, 2006 Rapporter Share Skrevet April 24, 2006 har JT hvis jeg ikke tar feil Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet April 24, 2006 Rapporter Share Skrevet April 24, 2006 samma problem som meg kanskje? Monterte 3" JT fra turbo og ut, med 1 demper bakerst, og nå ligger ladetrykket mitt på rundt 1 - 1,1 bar, hadde 0,55 når orginal eksosen satt på... snakka såvidt det var med KRB, og dette var ikke unormalt ved montering av 3" sa han... ved bytte til annen/"kraftigere" wastegate, ville problemet bli borte i følge han... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet April 24, 2006 Rapporter Share Skrevet April 24, 2006 Hva er gæli med 1 bar da? Fint trykk det... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet April 24, 2006 Rapporter Share Skrevet April 24, 2006 Ta av turboen og fres opp wastegaten endel. Sånn at kanalen blir større Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet April 24, 2006 Rapporter Share Skrevet April 24, 2006 Hva er gæli med 1 bar da? Fint trykk det... går godt på 1 bar hvertfal :op Dog... sunnt er det ikke uten chip.. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet April 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 24, 2006 har 3" JT og k&n filter.... Var klar over at ladetrykket kan stige ved montering av jt hele veien... jeg og R-style har vell akkurat samme "problem".. hehe. Men er som sagt ikke noe tenningsbank eller noen form for ulyder og motoren har vell kjørt med dette oppsettet i 7.000km siden jeg fikk bilen... Men men, er vell bare å bestille meg ecomax viking chip så raskt som mulig. Da trenger jeg ikke å gjøre noe med ladetrykket om jeg ikke tar feil? Intercoolern har jo en tendens til å sprekke på over 1bar, er det ikke så? I tillegg pumper vell turboen varmluft på no serlig mere trykk enn en bar? s90r: Behøver vell ikke frese opp wastegaten om jeg allikevell skal chippe nå snart? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet April 25, 2006 Rapporter Share Skrevet April 25, 2006 har 3" JT og k&n filter.... Var klar over at ladetrykket kan stige ved montering av jt hele veien... jeg og R-style har vell akkurat samme "problem".. hehe. Men er som sagt ikke noe tenningsbank eller noen form for ulyder og motoren har vell kjørt med dette oppsettet i 7.000km siden jeg fikk bilen... Men men, er vell bare å bestille meg ecomax viking chip så raskt som mulig. Da trenger jeg ikke å gjøre noe med ladetrykket om jeg ikke tar feil? Intercoolern har jo en tendens til å sprekke på over 1bar, er det ikke så? I tillegg pumper vell turboen varmluft på no serlig mere trykk enn en bar? s90r: Behøver vell ikke frese opp wastegaten om jeg allikevell skal chippe nå snart? Som radial sier, ikke sunt med 1 bar i ladetrykk uten chip... Har ikke fått tenningsbank eller noen form for ulyder j heller, så skal bestille meg chip og ny wastegate i mai hadde j tenkt, så får j håpe "feilen" blir borte da... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet April 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2006 Ja, men er vell ikke nødvendig å skifte wastegaten, om jeg allikevell hadde tenkt å ladde på 1 bar når jeg skal chippe motoren? Men fatter jo at en strammere og bedre wastegate, vil jeg kunne justere ladetrykket... Må vente litt, har bilen inne til oppretting og lakkering nå, ska få retta opp hele begge baksjermene, som følge av litt sladdeuhell i vinter;O) koster flesk... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet April 25, 2006 Rapporter Share Skrevet April 25, 2006 Ja, men er vell ikke nødvendig å skifte wastegaten, om jeg allikevell hadde tenkt å ladde på 1 bar når jeg skal chippe motoren? Men fatter jo at en strammere og bedre wastegate, vil jeg kunne justere ladetrykket... Må vente litt, har bilen inne til oppretting og lakkering nå, ska få retta opp hele begge baksjermene, som følge av litt sladdeuhell i vinter;O) koster flesk... J kommer til å bytte WG, så j får et jevnt og stabilt trykk, og forhåpentligvis unngår varrierende turbotrykk... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet April 25, 2006 Rapporter Share Skrevet April 25, 2006 greit med alucooler også...er noe dritt di volvo coolerne assa...lekker jo for ingen ting.det siste jeg så av en volvo cooler var en extremt sprengt på en v70r awd med 300+hk og 1,5 bars ladetrykk.var plastikk i hele motor-rommet :hvaskjera Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo power Skrevet April 25, 2006 Rapporter Share Skrevet April 25, 2006 har samma problemet på min FT og, har 2,5" eksos med bare en liten lyddemper bakerst, og den lade opp mo 1,3 bar.. har og prøvd med wg fra en FK motor, og det var likens da:s målte ikke trykket før eg satte på effektannlegg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.