Gå til innhold

Ladetrykk på FT'en min.

Ranger emnet


Naila

Anbefalte innlegg

Fikk lånt meg en måler slik at jeg for morro skyld kunne lese av hvor mye turboen ladda på det meste, jeg regnet sterkt med at den ladet 0,55 bar.. slik som den orginale garret turboen gjør på b230ft.

 

Men til min "store" forbauselse så jeg at turboen ladet 1 bar på det meste....

 

Forrige eier (240ft) har ikke justert ladetrykket... Er det rett og slett staget til wastegaten som har skrudd seg ut eller hva kan det være?

 

Merkelig, i og med at motoren går klokke rent og det har aldri vært no trøbbel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk lånt meg en måler slik at jeg for morro skyld kunne lese av hvor mye turboen ladda på det meste, jeg regnet sterkt med at den ladet 0,55 bar.. slik som den orginale garret turboen gjør på b230ft.

 

Men til min "store" forbauselse så jeg at turboen ladet 1 bar på det meste....

 

Forrige eier (240ft) har ikke justert ladetrykket... Er det rett og slett staget til wastegaten som har skrudd seg ut eller hva kan det være?

 

Merkelig, i og med at motoren går klokke rent og det har aldri vært no trøbbel...

 

om staget har skrudd seg ut skulle den ladde mindre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samma problem som meg kanskje?

 

Monterte 3" JT fra turbo og ut, med 1 demper bakerst, og nå ligger ladetrykket mitt på rundt 1 - 1,1 bar, hadde 0,55 når orginal eksosen satt på...

 

snakka såvidt det var med KRB, og dette var ikke unormalt ved montering av 3" sa han... ved bytte til annen/"kraftigere" wastegate, ville problemet bli borte i følge han...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er gæli med 1 bar da? Fint trykk det...

 

går godt på 1 bar hvertfal :op Dog... sunnt er det ikke uten chip..

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har 3" JT og k&n filter.... Var klar over at ladetrykket kan stige ved montering av jt hele veien... jeg og R-style har vell akkurat samme "problem".. hehe.

 

Men er som sagt ikke noe tenningsbank eller noen form for ulyder og motoren har vell kjørt med dette oppsettet i 7.000km siden jeg fikk bilen...

Men men, er vell bare å bestille meg ecomax viking chip så raskt som mulig.

 

Da trenger jeg ikke å gjøre noe med ladetrykket om jeg ikke tar feil? Intercoolern har jo en tendens til å sprekke på over 1bar, er det ikke så? I tillegg pumper vell turboen varmluft på no serlig mere trykk enn en bar?

 

s90r: Behøver vell ikke frese opp wastegaten om jeg allikevell skal chippe nå snart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har 3" JT og k&n filter.... Var klar over at ladetrykket kan stige ved montering av jt hele veien... jeg og R-style har vell akkurat samme "problem".. hehe.

 

Men er som sagt ikke noe tenningsbank eller noen form for ulyder og motoren har vell kjørt med dette oppsettet i 7.000km siden jeg fikk bilen...

Men men, er vell bare å bestille meg ecomax viking chip så raskt som mulig.

 

Da trenger jeg ikke å gjøre noe med ladetrykket om jeg ikke tar feil? Intercoolern har jo en tendens til å sprekke på over 1bar, er det ikke så? I tillegg pumper vell turboen varmluft på no serlig mere trykk enn en bar?

 

s90r: Behøver vell ikke frese opp wastegaten om jeg allikevell skal chippe nå snart?

 

 

Som radial sier, ikke sunt med 1 bar i ladetrykk uten chip... Har ikke fått tenningsbank eller noen form for ulyder j heller, så skal bestille meg chip og ny wastegate i mai hadde j tenkt, så får j håpe "feilen" blir borte da...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men er vell ikke nødvendig å skifte wastegaten, om jeg allikevell hadde tenkt å ladde på 1 bar når jeg skal chippe motoren?

 

Men fatter jo at en strammere og bedre wastegate, vil jeg kunne justere ladetrykket...

 

Må vente litt, har bilen inne til oppretting og lakkering nå, ska få retta opp hele begge baksjermene, som følge av litt sladdeuhell i vinter;O) koster flesk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men er vell ikke nødvendig å skifte wastegaten, om jeg allikevell hadde tenkt å ladde på 1 bar når jeg skal chippe motoren?

 

Men fatter jo at en strammere og bedre wastegate, vil jeg kunne justere ladetrykket...

 

Må vente litt, har bilen inne til oppretting og lakkering nå, ska få retta opp hele begge baksjermene, som følge av litt sladdeuhell i vinter;O) koster flesk...

 

J kommer til å bytte WG, så j får et jevnt og stabilt trykk, og forhåpentligvis unngår varrierende turbotrykk...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

greit med alucooler også...er noe dritt di volvo coolerne assa...lekker jo for ingen ting.det siste jeg så av en volvo cooler var en extremt sprengt på en v70r awd med 300+hk og 1,5 bars ladetrykk.var plastikk i hele motor-rommet :hvaskjera

Volvo 245 Turbo - Prosjekt

-Jag gasar tills det rasar!

 

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår