Gå til innhold

Trykk på tanken

Ranger emnet

Gjest Trailer

Anbefalte innlegg

Jeg har en Vectra A 2,0l 8v.

Har vært plaga i det siste med at når jeg åpner tanklokket, så letter den på trykket. Jeg får ikke fyllt bensin på tanken, og når jeg fyller får jeg bare fyllt noen få liter. Disse literne jeg fyller vises ikke på måleren inne i bilen. Så jeg lurer på om jeg har trykk på tanken. Har prøvd å ta av lufteslangen som sitter i hjulbuen, og blåst inn i den. Virker helt ok. Noen som har forslag til hvordan jeg kan gjøre det? Må jeg kanskje bruke trykkluft på den slangen for å rense den? Og det er to slanger der, hvilken av dem skal jeg ta. Jeg tok den som var lengst bort, altså nærmest bagasjerommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper for guds skyld du mener vakum.. for ved trykk ville den ekspandert =) jeg ville prøvd å slippe ned tanken og tatt den av..blendet/tettet alle hull og kjørt trykkluft inn på den til den fikk igjen samme form som før...så montere hvis det fungerer da =) og eventuelt borre et lie hull i tanklokket for å forhinde fremtidige kollapser av tanken din

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg vet ikke helt hva som er feil liksom. Det jeg prøver å finne ut fra dere :P Har ikke sett på tanken enda. Men alle mekanikere i området jeg har pratet med om dette sier at det er bare å sjekke om lufteslangen er tett. Tror ikke tanken er deformert på noen måte. Jeg vet bare at når jeg åpner bensinlokket, så siver det ut luft. Og når jeg fyller, så kan jeg ikke fylle så mye, det spruter bare ut igjen. På grunn av at det er vakum i tanken. Eller noe lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, fra tanklokket og der går det 4 slanger.

To små slanger, en stor en, og en mellomstor.

Den ene av de to små slangene er en returslange for overflødig bensin fra motorrommet. Den andre er en lufteslange til tanken.

Den største slangen er den som bensinen blir fyllt på, og jeg tipper den mellomstore er en lufteslange som brukes når du fyller bensin.

Siste gang jeg fyllte fikk jeg ca. 15 liter på tanken. Nå har jeg blåst trykkluft inn i tanken slik at den nå tar 45 liter. Etter det har jeg fjerna pakkninga fra tanklokket i håp om at den vil slippe ut nok luft til at tanken beholder formen den har nå.. Hvis flere har/får samme problem kan det også være lurt å sjekke om noen av slangene er hull i eller dårlige, eventuelt flatklemte. Tror tanken er i orden nå, håper det ikke har blitt noe feil med den etter komprimeringa den hadde. Takk for all hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider