Gå til innhold

Hjelp!!! tenningsrekefølge på vw passat 95 3a ADY motot

Ranger emnet

hoppsansa

Anbefalte innlegg

Slitter med å få start på bilen!! Har hatt problemer med fjuskin på bilen, så har skiftet fordeler lokk og rotor, samt plugger, men etter at jeg satte på fordeler lokket siste gang nå, vil bilen ikke starte, så jeg lurer på om jeg muligens har byttet om på plugledningene etter at jeg målte motstanden i dem. Så jeg lurer på om det er noen som har tennings rekefølgen??? Det er altså en VW Passat 95 mod 3A. ADY motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du tar av fordelerlokket, så ska du se et spor som er ripet inn i fordeleren(helt i ytterkannt)dette er merking til sylinder 1.få en til å sette seg inn i bilen, vri om nøkkelen,menns fordelerlokket er av, så ser du vilken veg rotoren går.når du vet vilken retning rotoren går, så er det bare å se på vilket utak til pluggledningen som passer over enns med det hakket i fordelerlokket,å da blir det til sylinder 1.nesste blir sylinder 3,så sylinder 4,å til slutt sylinder 4.for å finne ut hva som er sylinder 1,2,3,4,så er det på denne motoren sylinder 4 som er på samme side som girboxen,og sylinder 1 på motsatt side

la dæ få d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du tar av fordelerlokket, så ska du se et spor som er ripet inn i fordeleren(helt i ytterkannt)dette er merking til sylinder 1.få en til å sette seg inn i bilen, vri om nøkkelen,menns fordelerlokket er av, så ser du vilken veg rotoren går.når du vet vilken retning rotoren går, så er det bare å se på vilket utak til pluggledningen som passer over enns med det hakket i fordelerlokket,å da blir det til sylinder 1.nesste blir sylinder 3,så sylinder 4,å til slutt sylinder 2.for å finne ut hva som er sylinder 1,2,3,4,så er det på denne motoren sylinder 4 som er på samme side som girboxen,og sylinder 1 på motsatt side

la dæ få d

Lenke til kommentar
Del på andre sider