Gå til innhold

Mine biler, 200 20v og v8

Ranger emnet


300ZX

Anbefalte innlegg

Da er det kanskje på tide og oppdatere litt her igjen, har ingen bilder men de kommer:) Poleringa er satt litt på vent mens jeg tar bilen litt teknisk først. Begynte på mandag med å skifte hovedbremsesylinder for den gamle hadde det med å henge seg opp hele tiden (slapp ikke opp bremsene når jeg ville det):)

 

Så har jeg måtte kjøpe nye hjerne i dag, da den orginale tok kvelden. Es-tuning hjalp meg med den saken, ble også montert en liten chip samtidig:op:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 475
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da er det kanskje på tide og oppdatere litt her igjen, har ingen bilder men de kommer:) Poleringa er satt litt på vent mens jeg tar bilen litt teknisk først. Begynte på mandag med å skifte hovedbremsesylinder for den gamle hadde det med å henge seg opp hele tiden (slapp ikke opp bremsene når jeg ville det):)

 

Så har jeg måtte kjøpe nye hjerne i dag, da den orginale tok kvelden. Es-tuning hjalp meg med den saken, ble også montert en liten chip samtidig:op:

 

Så nå går bilen en smuule bedre enn før? :) Fornøyd med chippen dems?

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

 

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den går mye bedre ja:) Må skifte pluggledninger, fordelerlokk og rotor jeg da for å bli kvitt litt fjusking jeg har hatt siden jeg fikk bilen:) Er overslag en plass:(

 

Høres bra ut! Mye gamp under panseret trur du har nå etter chippen? Fjusking er noe forferdelig drit! Særlig når man vet at bilen egentlig kan gå mye bedre! Hadde fjusking på gamlebilen min, bytta tennplugger, ble som en ny bil!

Ittno raske tall men viser hvertfall forskjellen før og etter tennpluggbytte:

Før: 60-100 km/t: 15,6 sek

Etter: 60-100 km/t: 7,9 sek

 

Sorry litt offtopic men tok litt av :op:

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

 

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut! Mye gamp under panseret trur du har nå etter chippen? Fjusking er noe forferdelig drit! Særlig når man vet at bilen egentlig kan gå mye bedre! Hadde fjusking på gamlebilen min, bytta tennplugger, ble som en ny bil!

Ittno raske tall men viser hvertfall forskjellen før og etter tennpluggbytte:

Før: 60-100 km/t: 15,6 sek

Etter: 60-100 km/t: 7,9 sek

 

Sorry litt offtopic men tok litt av :op:

 

Hehe, kan tenkte meg at det ble forskjell ja, skal være 285hk på svinghjulet med den chipen. Skal prøve å få tak i ledninger og fordelerlokk i julen å se om den blir bedre, håper inderlig det altså:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kan tenkte meg at det ble forskjell ja, skal være 285hk på svinghjulet med den chipen. Skal prøve å få tak i ledninger og fordelerlokk i julen å se om den blir bedre, håper inderlig det altså:)

 

med den chipen må ikkje du ha ny turbo å effektanlegg

den chipen på 260hk treng du ikkje gjer nåke,ikkje stille på turbotrykk en gong vurderer å anskaffe mej en av dei to chipene men får sjå

1990 Audi 200 20v tq

1987Audi 90 quattro

1986 Ford sierra 2,0L VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med den chipen må ikkje du ha ny turbo å effektanlegg

den chipen på 260hk treng du ikkje gjer nåke,ikkje stille på turbotrykk en gong vurderer å anskaffe mej en av dei to chipene men får sjå

 

Har både effektanlegg (3") og filter jeg så det er ikke noe problem. Orginal turbo tåler 310hk, så det er heller ikke noe problem. Lader ca 1.3 bar nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har MTM Steg 2 Chip, 3" eksos, kon filter, og lader 1.5bar trykk i min. Går ganske godt egentlig. Merker at det er en tung bil, men flytter seg da.

 

Regner med du merket stor forskjell Simon. Hva for chip er det es har?

Fiat Scudo 2.0 10mod

VW Transporter T4 2.5TDI 01mod

VW Golf CL G60T 83mod - Lowrider!

Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har MTM Steg 2 Chip, 3" eksos, kon filter, og lader 1.5bar trykk i min. Går ganske godt egentlig. Merker at det er en tung bil, men flytter seg da.

 

Regner med du merket stor forskjell Simon. Hva for chip er det es har?

 

Aner ikke hvilken chip de har, programmerer dem hvertfall selv.

Ble merkbart forskjell ja, men må som sagt luke ut noen tenningsfeil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har MTM Steg 2 Chip, 3" eksos, kon filter, og lader 1.5bar trykk i min. Går ganske godt egentlig. Merker at det er en tung bil, men flytter seg da.

 

Regner med du merket stor forskjell Simon. Hva for chip er det es har?

 

kar du skaffa 3" anlegge,

har ikkej funne nåken plass dei sell, so bli å laga sjølv, men skulla fått røra ferdi bøyd å i rett lengd so det va berre sveise jobben so sto igjen

1990 Audi 200 20v tq

1987Audi 90 quattro

1986 Ford sierra 2,0L VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksos anlegget mitt er sveiset av forrige eier. Og svendsen eksos holder vel til flere steder i norge gjør det ikke?

 

Kom deg under bilen, tegn opp skisse, mål og kjøp rør. :D

 

planen min er å sveise på bilen, slik at det bli likt av det som er det, punkta det opp under bilen å tar det ned å heilsveiser det,

1990 Audi 200 20v tq

1987Audi 90 quattro

1986 Ford sierra 2,0L VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår