tjekk Skrevet April 24, 2006 Rapporter Share Skrevet April 24, 2006 har en 70 eller 71 lt1 med orginalt 370 hk. men etter mye prøving av motoren er vi overbevist om at motoren er trimmet og budre ha iallefall 450 hk. så det jeg lurer på er hva er det som kan gjøres for å trimme disse motorne? Siter Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PaleRider Skrevet April 25, 2006 Rapporter Share Skrevet April 25, 2006 Hvilke topper er det på`n? Siter 1964 Ford Fairlane 500 RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjekk Skrevet April 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2006 musse pigg er det d det heter? mikke mus? Siter Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PaleRider Skrevet April 25, 2006 Rapporter Share Skrevet April 25, 2006 Vel, da har du kanskje 370hk, neppe mere. Det var forresten derfor jeg hinta om Pontiac-motorn, det er ikke mye du skal lee på før den er sprekere enn en LT1..dragcar Siter 1964 Ford Fairlane 500 RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 Er mye som kan gjøres, toppene, innsug, kammen, pullies for og nevne noen ting Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjekk Skrevet April 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 Vel, da har du kanskje 370hk, neppe mere. Det var forresten derfor jeg hinta om Pontiac-motorn, det er ikke mye du skal lee på før den er sprekere enn en LT1..dragcar huh? hinta om pontiac motorn? de 370 er orginale hester. noen serriøse hær? Siter Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjekk Skrevet April 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 desuten så er jo pontiac moten langt langt langt i fra 400 hk uten MYE modifikasjoner Siter Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 Lt1 er jo en smallblock chevy motor som kom i 93-94 om jeg ikke husker feil. Og de hadde IKKE 370hk, de hadde vel mellom 285 og 310hk eller noe sånnt. Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 Gm bruker RPO kodene om igjen fra tid til annen, annet eks. er jo 454cid LS7, som også brukes på en helalu gen.III motor med komposittinnsug. Det finnes andre eksempler i GM verdenen også (Pontiac, osv) Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjekk Skrevet April 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 Lt1 er jo en smallblock chevy motor som kom i 93-94 om jeg ikke husker feil. Og de hadde IKKE 370hk, de hadde vel mellom 285 og 310hk eller noe sånnt. nop! lt1 lagdes også 70 71 og 72! etter det tok det 20 år før gm produserte en motor med mere hk! i en bil som var til salgs! men stemmer det med lt1 fra 90 tallet også ja Siter Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulfern Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 etter 73 (var det vel) ble den olje/bensin krise borti statene.. derfor alle de digre 8erne fra like før 80 frem til noen og 90 ikke hadde mer en kanskje 250 -300.. jeg veit ikke akk tall osv.. men det var derfor mange av de motorene kom med så lite antall hk.. men de 69 - 73 modellene sbc lt1 var skikkelig saker.. orig kom de med 375hk.. det er flere modeller som heter lt1, men ingen er som de gode gamle fra den tiden.. :D Siter Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330 Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulfern Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 er ikke så alt for mye som egentlig må gjøres.. er det original motor.. så skift til annet innsug.. edelbrock airgap 2 kanskje? :D annen gasser og kam.. så burde den ikke lage noen kø.. (ikke det att den gjør det nå heller) :) Siter Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330 Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjekk Skrevet April 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 de kom med 360 hk i chevelle og et par andre modeller og 370 i corvette. lt1 i corvette har mekaniske kammer, noen som gm aldri har serie produsert etter denne. ang det med bensinkrisa så har de i ettertid målt effekten på mange orginal motorer og de er ofte mye mer en oppgitt. f.eks turbo transamen er i værste modellene oppgitt til 150 hk! altså! 4,2 liter med turbo og 150 hk...... ja d stemmer jo! benka så hadde noen av disse 250 hk Siter Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BOWTIE Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 Veit du om den er fra ’70 eller ’71\’72 ? Effekten sank jo i ’71 til 330HK pga.senkt komp. fra 11:1 til 9,0:1 som følge av bytta topper fra 64cc til 76cc, bytta fra ”domed” til ”flattop” stempler samt endra tenningsanlegg. Utenom dette var vel alt likt på alle LT1 fra 70-72 uansett hva slags bil de kom i...., 780cfm forgasser, alle hadde samme mek.kam (0.458(I)/0.484(E) løft, 317I/346E duration) og alle hadde ”Z-28” alu innsuget. Effektforskjellen mellom Corvette\Camaro (og hva annet den ble levert i) fra samme år kom av eksosanlegget. Hvis jeg skulle ha endra noe ville jeg kanskje bytta til en rulle-kam for å få’n litt mer gate vennlig og slippe ”hyppig” ventiljustering og muligens bytta til bedre topper.. Siter So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2? "Why is it a pair of panties but just one bra?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blackbird Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 de kom med 360 hk i chevelle og et par andre modeller og 370 i corvette.lt1 i corvette har mekaniske kammer, noen som gm aldri har serie produsert etter denne. ang det med bensinkrisa så har de i ettertid målt effekten på mange orginal motorer og de er ofte mye mer en oppgitt. f.eks turbo transamen er i værste modellene oppgitt til 150 hk! altså! 4,2 liter med turbo og 150 hk...... ja d stemmer jo! benka så hadde noen av disse 250 hk TTa var levert i -80 og -81 med oppgitt effekt på 210hk og 200hk. Dette var Pontiacs 301 4,9 l V8. Har sett andre uoffisielle tall fra 185-220 hk men mener desse stemmer. De hadde forskjellig kam, innsug og forgasser, ellers var de like. Det kom og en TTa i -89 med Buicks 3,8 l r6 den var på 250hk. Noen som husker når de gikk fra SAE hk til DIN hk? Mener de -70 motorene var målt uten noen påhengte aggregater? Litt usikker her, noen som vet sikkert? Siter -71 Vista Cruiser -79 Trans Am Blackbird -96 Suburban 5,7 Vortech X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.