Gå til innhold

Nytt medlem av "Hvit Volvo Klubben"

Ranger emnet

VolvoRedneck

Anbefalte innlegg

Hei!

Har etter mange år endelig kjøpt meg svensk stridsvogn igjen. Gleden er stor!

Bilen er en 87mod. (registrert i 86) 200 000km på klokka. Rust finnes, men ingenting av betydning.

volvo1.jpg

volvo2.jpg

Ikke diss 14 tommerne mine, jeg synes de er digg!

Dersom økonomien strekker til etterhvert, håper jeg å få byttet motor med litt mer guffe i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ZyreX: Har du lakka de listene rundt grillen og frontlyktene, eller er de å få kjøpt sorte?

Ser også at noen har sorte lister rundt front og bakvindu. Er disse å få fatt i sorte, eller må det jallalakking til her også?

Hva er forskjellen på på B230F og K motoren? Bortsett fra at K er gasser og F innsprut mener jeg. Er det mulig å sette over sprutet fra en F motor over til K'en, med godt resultat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ZyreX: Har du lakka de listene rundt grillen og frontlyktene, eller er de å få kjøpt sorte?

Ser også at noen har sorte lister rundt front og bakvindu. Er disse å få fatt i sorte, eller må det jallalakking til her også?

Listene over lyktene er lakkert, men orginale svarte er i posten. Grillen er orginal svart, er en Turbo-grill..

GLTer og Turboer hadde svart listverk overalt orginalt.

Listene rundt frontruta og bakruta er også svarte ved GLT og Turbo, samt på alle modeller etter 1990..

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

245 gl: Snowcaps ja. Synes det er fint på eldre modeller, som har en lang rille. Er ikke helt sikker på om jeg liker de to korte som må på min bil.

nissan s13: Hvor mye tror du jeg må ut med for komplett innsprut? Hjerne og hele pakka. Dette krever vel ombygging til elektrisk pumpe i tanken også? Må jeg samtidig bytte ut tenningsanlegget, eller funker det å bruke det bendix greiene som står på nå?

ZyreX: Er det realistisk å finne disse sorte listene til lyktene på en høgger, eller er det deler som forsvinner med en gang? Eventuellt andre steder en kan finne slike lister?

Lenke til kommentar
Del på andre sider