Gå til innhold

Volvo 240 med 940tic motor

Ranger emnet

posse

Anbefalte innlegg

Hei. Har nettopp overtatt en 1984 Volvo 240 som har fått en 940TIC motor inn.

Siden den forige eieren er gått bort kan jeg ikke få noe fakta om hva som er gjort med motoren.

De som har snakket med han i "gamle" dager sier at det var snakk om Chip,Trimkam,Borring og Planing av topp.

Ryktes også 280hk men noen sier 250hk,205hk,220hk og en sier 180hk.

Ladetrykket er ved tomgang på -0,6bar mens på maks drag 0.6bar. Er ett åpent K&N filter og en 4tr manuell gearkasse med overdrive.

Vet at denne bilen fikk "modifikasjonene" i sør en plass, hvis den er trimmet i det hele tatt da.

Håpet på at noen her inne kunne si meg hvor mange HK ca det er ved det ladetrykket ?

Er det noen måte jeg kan finne ut om motoren er trimmet uten å måtte plukke fra alt?

- 99 Mercedes C180 W202 /// AMG

[x]83 Volvo 245 TIC Team White Project

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne tenkt meg å få tak i noe data ang denne bilen. Kan biltilsynet være behjelpelig til å spore "byggeren"? Han som bygde bilen,fordi den må jo vært i hans eie?

Ring til BT og si at du gjerne skulle hatt navn og adresse til de siste 3 eierene f.eks, så får du vite det, også kan du ta en ringerunde...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket med en kis jeg kjørte mot på treffet i bergen nå.

Han hadde b230fk, 220hk chip, trimkam, konfilter og effektanlegg.

Han målte 190hk, som ville si litt under 220hk i motor, ilfg. han selv.

han sa at ingen får så mye hk som de fleste tror man får.

Forøvrig akset jeg litt bedre med min 242.. Men det er jo færre kg og n/a power (ca. samme effekt som han har)

Lenke til kommentar
Del på andre sider