Gå til innhold

Lang tid fra du har fått bot til du må betale?

Ranger emnet

708 Racing

Anbefalte innlegg

Fikk for en måneds tid 5000 kroner i bot for fart av Politiet. Mannen jeg måtte snakke med i politibilen, som forøvrig var en veldig hyggelig kar, sa at jeg måtte ringe for å dele opp boten i minder beløp etter som det var såppas mye. Jeg ringte og tastet inn på en automatisk telefonsvarer, og trodde at jeg skulle få snakke med noen, men i stede sa svareren bare:"Samtalen vil nå bli avsluttet" eller noe sånt.

Va skjer nå. Noen her som vet?

De sto ikke forfallsdato på den lappen jeg fikk av onkel heller.

Hvor lang tid tar det før jeg får "purring"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hendt meg at jeg aldri fikk boten faktisk, og da må du bare holde kjeft:)

Men er bare og vente på purring, for du får ikke delt opp boten før du får første purring. Da kan du ringe inn, og få delt den opp:) Og da må du vente på ny "rekning" så du trenger nok ikke begynne og betale på en stund:) Uansett ikke farlig du får både 2 og 3 purringer før det er noe krise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med det er statens innkrevningsentral i Mo i Rana som er innkrever her.

I min erfaring er første "Giroen" du får ganske skummel, den krever egentlig hele boten betalt innen type 2-3 uker.

Men slapp av kompis... de har en telefonlinje du kan ringe for å ordne nedbetalingsplan. Var veldig hyggelig faktisk, de spurte hvor store avdrag jeg ville ha og når jeg ville ha første forfall.

Kjekt tenkte jeg og sa 1000kr i måneden og att jeg ville ha første forfall 3 uker frem i tid..

PS. Dette var riktig nok ikke en trafikkovertredelse, men regner med at saksbehandlingen/ innkrevningen foregår på samme måte..

"Hvorfor kan ikke kvinner rygge?"

Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider