Gå til innhold

Problemer med styringen

Ranger emnet


Allright

Anbefalte innlegg

Hei

Etter at jeg satt på sommerfelgene har bilen begynt å oppføre seg rart på styringen.

Merker det ikke når jeg kjører i byen, men når jeg kommer ut på landeveien i 70-80 merkes det godt. Bilen drar til venstre og høyre, er akkurat som at servoen ikke retter opp rattet etter en sving. Har du sving en høyre sving og skal rette opp igjen er rattet tyngre å dreie på rett får du får det rett posisjon. Meget irriterende, da man ikke kan slappe av på langkjøring for man hele tiden må holde i rattet.

Bilen klarer rett å slett ikke å kjøre rett frem lenger :(

 

 

Noen som vet hva som kan være feil ?

Audi A4 1.9TDI Quattro 2002mod

Toyota Hiace 2.4D 1989mod

Lynx Rave 440/800 2006mod

Ski-Doo Mxz Xrs 600SDI 2007mod

Yamaha Phazer 480 1989mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D[][]V[][]D']Tror jeg hadde tatt en avballansering på alle dekka' date=' koster ikke mer enn 70-80 kr pr dekk, og d kan ha mye å si på styringa[/quote']

 

Fikk tips om at det kunne være fordi jeg har satt på 17" sommerfelger.

 

Var ikke sånn med 15" vinterfelger.

Audi A4 1.9TDI Quattro 2002mod

Toyota Hiace 2.4D 1989mod

Lynx Rave 440/800 2006mod

Ski-Doo Mxz Xrs 600SDI 2007mod

Yamaha Phazer 480 1989mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nok tatt en forstillings kontroll.

Bilen sporer mye mer med breie 17" enn små vinterhjul, så tror nok du må leve med det. Norsk veistandard som har skylda..

 

Vi betaler ikke nok skatt til å få bra veier..:hvaskjera

 

 

Mye kroner snakker vi om for en forstillings kontroll ?

Audi A4 1.9TDI Quattro 2002mod

Toyota Hiace 2.4D 1989mod

Lynx Rave 440/800 2006mod

Ski-Doo Mxz Xrs 600SDI 2007mod

Yamaha Phazer 480 1989mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye kroner snakker vi om for en forstillings kontroll ?

peis ned på servicehuset.. dem ordne d billi på kveldstid!

Tar deg ikke på motor men tar deg på galskapen!

*Audi A4 TdiQ*

*King Cab 2.2 badass*solgt*

*Sierra 2.0 IS *søppel*

*arctic cat zl 500 *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har samme problemet. men jeg skiftet fra 14" vinter til 15" sommer. bilen vil hele tiden til høyre, og det blir en plage å måtte sitte å "holde igjen" rattet når man skal kjøre rett frem. regner med det er balanseringen på dekkene som er litt på tryne, for når jeg kommer opp i 100 rister det i rattet, og når jeg når 110 virker det på rattet som om bilen letter på forhjula. blir liksom mye mindre motstand når man skal svinge.

 

kan jeg ta balansering på et hvilket som helst verksted, eller er det anbefalt å dra til noen som virkelig har peiling, som f.eks dekkmann etc.?

 

edit: byttet "til venstre" -> "til høyre" som er rett..

høyre venstre..øøøøøø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at en eller flere av dere har dekk med V-mønster?

Muligens de er satt på feil vei?

Når du ser bilen fremifra, skal du se V, og ikke A (om dere er med på den).

Balansering fikser alle som driver å bytter dekk. Mener at Tores Auto i Fyllingsdalen tar 75 kroner for det (eller var det for omlegging pr. dekk?).

Om bilen vil til venstre, sjekk da først lufttrykket i dekkene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår