jonarv Skrevet April 25, 2006 Rapporter Share Skrevet April 25, 2006 Sitter å sikler på en dvd-spiller med touch-screen fra pioneer. Link til denne spilleren fra biradiospesialisten her: http://www.bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=1362 Noen erfaringer eller tips? Er det like gode og rimeligere alternativer på markedet? Finner jeg den eventuelt billigere andre steder? Vært fint om noe vet av andre merker som leverer spillere med omtrent samme spesifikasjoner så dem kan sammenlignes! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet April 25, 2006 Rapporter Share Skrevet April 25, 2006 Tror nok ikke du finner noe som er bedre og billigere i dette tilfellet nei.. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deleted Skrevet April 25, 2006 Rapporter Share Skrevet April 25, 2006 Sitter å sikler på en dvd-spiller med touch-screen fra pioneer. Link til denne spilleren fra biradiospesialisten her: http://www.bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=1362 Noen erfaringer eller tips? Er det like gode og rimeligere alternativer på markedet? Finner jeg den eventuelt billigere andre steder? Vært fint om noe vet av andre merker som leverer spillere med omtrent samme spesifikasjoner så dem kan sammenlignes! Jeg har denne spillern. Som DVD spiller synes jeg den er ELENDIG. Men sammenligner du med andre DVD spillere til bil så er den neppe noe dårligere enn en del andre "budskjett modeller" Alle DVD spillerne jeg har testet så langt til bil har vært skuffende greier. Dårlig oppløsninger, tydlige pixler på en 6.5" eller 7" skjerm er ikke spesielt imponerende. Alle skjermene er interlaced også, slik at det "flicker" mellom linjene noe som er ubehaglig om du sitter nerme skjermen. Har forsåvidt bare sett på 3 forskjellige Pioneer spillere og 1 Alpine spiller. Jeg har enda igjen og se en BRA dvd spiller til bil rent bilde messig. Progressive scan og video scalering er tydligvis ikke en prioritert ting på bilunderholdnings fronten. Persolig bruker jeg kun 5700DVD spillern som en volume control og styre enhet for DEQ-P6600 DSP'en. Dette funker den helt greit til, ihvertfall med "Direct ON" Hvordan den er iforhold til andre spillere på Analog utgang og muligheter for justering av EQ osv har jeg ikke testet. Men vil anta det er helt greit, masse instillinger på den ihvertfall. Personlig synes jeg prisene på disse DVD spillerne til bil er vel drøye, iforhold til kvaliteten en får på Video delen og skjerm delen. Siter Toyota Celica T23 (2000 Modell) Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg) Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet April 25, 2006 Rapporter Share Skrevet April 25, 2006 Jeg har denne spillern. Som DVD spiller synes jeg den er ELENDIG. Men sammenligner du med andre DVD spillere til bil så er den neppe noe dårligere enn en del andre "budskjett modeller" Alle DVD spillerne jeg har testet så langt til bil har vært skuffende greier. Dårlig oppløsninger, tydlige pixler på en 6.5" eller 7" skjerm er ikke spesielt imponerende. Alle skjermene er interlaced også, slik at det "flicker" mellom linjene noe som er ubehaglig om du sitter nerme skjermen. Har forsåvidt bare sett på 3 forskjellige Pioneer spillere og 1 Alpine spiller. t, masse instillinger på den ihvertfall. Personlig synes jeg prisene på disse DVD spillerne til bil er vel drøye, iforhold til kvaliteten en får på Video delen og skjerm delen. No offence, men virker som du er helt på bærtur når det gjelder DVD i bil, vi snakker ikke om plasma her, vi snakker om små lcd skjermer laget for bruk i bil, kvaliteten blir deretter, og ett fåtall jeg kjenner til klager over bildet, dvs har ikke hørt klager enda på pioneer sine modeller. Og jeg har selv krystallklart bilde på min avx 7300dvd. Dette prosjektet du har satt i gang er over de fleste sine fatteevne.. Det at du i ditt 100 000kr + prosjekt ikke er fornøyd betyr ikke at de som vil ha dvd i bilen blir misfornøyd. Solgte selv en dvd pakke til sjefen her om dagen med pyle dvd og skjermer, og han er kjempefornøyd med det. Men jeg stiller litt høyere krav så jeg går heller for pioneer indash sjøl. Vi er alle forskjellige, men akkurat denne spilleren vi snakker om her tror jeg folk flest vil bli fornøyd med uansett.. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonarv Skrevet April 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2006 Takk for særdeles konstruktive svar! Ser at det er uenighet her... Noen flere som har erfaringer? Zetec: Forhandler du denne spilleren eller? Kan du gi meg en pris som konkurerer ut bilradiospesialisten? Svar gjerne PM hvis ønskelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deleted Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 No offence, men virker som du er helt på bærtur når det gjelder DVD i bil, vi snakker ikke om plasma her, vi snakker om små lcd skjermer laget for bruk i bil, kvaliteten blir deretter, og ett fåtall jeg kjenner til klager over bildet, dvs har ikke hørt klager enda på pioneer sine modeller. Og jeg har selv krystallklart bilde på min avx 7300dvd. Dette prosjektet du har satt i gang er over de fleste sine fatteevne.. Det at du i ditt 100 000kr + prosjekt ikke er fornøyd betyr ikke at de som vil ha dvd i bilen blir misfornøyd. Solgte selv en dvd pakke til sjefen her om dagen med pyle dvd og skjermer, og han er kjempefornøyd med det. Men jeg stiller litt høyere krav så jeg går heller for pioneer indash sjøl. Vi er alle forskjellige, men akkurat denne spilleren vi snakker om her tror jeg folk flest vil bli fornøyd med uansett.. Vel, som du sier folk er forskjellige. At du synes jeg er på "bærtur" når det gjelder DVD spillere til bil, fair enough. Hvorfor mener du en ikke skal kunne stille samme krav til en DVD spiller i bil som en til stuebruk spiller når prisen på bilspilleren er betraktlig høyere enn en stue spiller ? Jeg skrev hva jeg mente om spilleren og at den ikke tilfredstiller mine krav som DVD spiller. At kanskje mann i gata synes at bildet på 5700DVD er bra nok i lange baner er nok mye mulig. Bare det at det er Composite video ut til de eksterne skjermene er ille synes jeg, de kunne ihvertfall spandert på seg S-Video. Det at de ikke er progressive scan på den INTERNE SKJERMEN synes jeg personlig er helt latterlig, det hadde kosta Pioneer en halv kalori liksom. Når en snakker om en enhet som opprinnlig koster rundt 12k så må det være lov og komentere dette. Du får en helt grei LCD TV og en Progressive Scan DVD spiller til hjemmebruk for den prisen. Greit at 5700DVD er en bil spiller noe som krever at den er "liten" men synes det er skammlig uansett da jeg vet hvor lite de hadde behøvd og gjort for at det skulle vært progressive scan på intern skjermen og S-Video ut istedet for Composite video. Beklager, men jeg er ikke fornøyd med bildet på 5700DVD. AVH-7300 har jeg enda ikke sett, men ifølge de jeg har pratet med på Pioneer Norge, har ikke Pioneer laget noen Progressive Scan DVD spiller til bil. Noe som jeg personlig synes er elendig med tanke på at de har modeller til over 20k Er selvfølglig lov å være uenig med meg å si at det ikke er vits og lage noe bedre til visning på en 7" Siter Toyota Celica T23 (2000 Modell) Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg) Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Grunnen til at jeg mener progressiv scan er "tull" på så små skjermer er pga størrelsen, det er vanskeligere å se forskjell på små skjermer med og uten progressiv scan, enn det er å se forskjellen på to store. Den andre grunnen er at i bil er det liten vits å være så veldig kritisk til dette da alle forutsetninger for bra lyd og bilde i bil er elendig i utgangspunktet. Jeg snakker jo av egne erfaringer, har f.eks hatt dolby digital 5.1 i bilen siden 2001 og synes jo selv at dette er helt konge, MEN alt i alt er det mye bedre å se film i hjemmekinoen. Nå har jeg ikke sett så mange skjermer som har s-video tilkoblinger enda. Selv kjører jeg optisk/rgb mellom dekoder og skjerm. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonarv Skrevet April 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 28, 2006 Dette ble i overkant komplisert for meg, men det er mitt problem, hehe. Var på bilradiospesialtisten i dag å snakka med dem om spilleren. Har inntrykk av at det er en meget bra spiller til prisen å være, men såklart får man mye bedre hvis man hiver i rundt 5-6k til. Har ennå ikke bestemt meg, og den blir vanskelig å skaffe brukt til en billig penge siden den er satt ned ganske mye. Dem som har kjøpt denne spilleren har nok betalt mye mer enn 8,7k som den koster nå... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deleted Skrevet April 28, 2006 Rapporter Share Skrevet April 28, 2006 Grunnen til at jeg mener progressiv scan er "tull" på så små skjermer er pga størrelsen, det er vanskeligere å se forskjell på små skjermer med og uten progressiv scan, enn det er å se forskjellen på to store. Er jeg enig i at det er mindre kritisk på små skjermer. Den andre grunnen er at i bil er det liten vits å være så veldig kritisk til dette da alle forutsetninger for bra lyd og bilde i bil er elendig i utgangspunktet. Det er nok riktig, men det blir ihvertfall ikke "verre" av og ha best mulig signal kilde både på lyd og bilde. Akkurat som det heller ikke skader og ha bra forsterkere og høytalere. Det jeg prøver og si da er vel at en kjøper jo ikke den billigste dritt forsterkeren og ræva høytaler sett fordi det i utgangspungtet er dårlige forhold i en bil. Jeg snakker jo av egne erfaringer, har f.eks hatt dolby digital 5.1 i bilen siden 2001 og synes jo selv at dette er helt konge, MEN alt i alt er det mye bedre å se film i hjemmekinoen. Hehe, jeg sier ikke at en skal sammenligne bilen med en hjemme kino sånn sett, klart utbyttet av og se en film i en bil på en 7", 8" eller 10" blir labert iforhold til en 65" plasma eller 3+ meters projectert linje quadruplet bilde. Bygger min første bilstereo nå, så kjenner ikke til hva 5.1 gjør i bil iforhold til 2.0 Vil anta at jeg kommer til og gjenngi musikk for det meste i realtime encodet AC3, simulert ut fra 2.0 kilder eller rett og slett AC3\DTS passtrough om sourcen allerede har AC3 eller DTS stream. Noen sysnes kanskje dette blir "feil" siden musikk stort sett er 2 kanaler. Jeg personlig liker det simulerte AC3 "bildet" bedre enn og kjøre musikk i plain 2.0. Jeg snakker da ikke om Prologic II decodig som prøver og presse vocal til center om den er "aktiv" på Prosessoren. Nå har jeg ikke sett så mange skjermer som har s-video tilkoblinger enda. Selv kjører jeg optisk/rgb mellom dekoder og skjerm. Okay, RGB 15.4 Khz interlaced signal med composite sync ? Uansett vil jo RGB forbedre video kvaliteten betraktlig. Hvilken kobinasjon av enheter støtter dette ? Kan Pioneer kjøre RGB via IPBUS systemet sitt inn i en hide away video unit eller har 7300DVD RGB ut rett fra headuniten ? Hvilken video hideaway unit snakker du da eventuelt om, og vet du om den enheten funker med 5700DVD ? Siter Toyota Celica T23 (2000 Modell) Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg) Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet April 28, 2006 Rapporter Share Skrevet April 28, 2006 Skal svare sånn kjapt her, og svare mer nøyaktig senere når jeg får tid :) Dekoderen jeg bruker er en AV-Master av typen Pioneer AVM-P9000R med dolby digital, dts, pro logix II osv. diverse inn og utganger. Den kan ikke brukes sammen med 5700 såvidt jeg vet da avm'en blir masteren i systemet, og skjermen blir slaven, mens 5700 allerede er en master. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg