Gå til innhold

Trøbbel med K-jet søppel....

Ranger emnet


VCE

Anbefalte innlegg

På turbovogna har jeg et problem, litt avhengig av temperatur på motoren, så kutter den på 2500-4000 rpm - det er omtrent som om man kutter tenninga, holder man gassen kommer og går den. Ved å slippe gassen og gi på igjen kan jeg være så heldig å få den ca 200 rpm høyere.

 

 

Noen som har en ide om hva som kan være gæli med dritet? Rotor, fordelerlokk, pluggledninger og plugger er byttet uten nytte...

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du en sliten bensinpumpe eller at bensinstyretrykkregulatoren er deffekt vill motoren oppføre seg slik.

 

min styrtrykksregulator er heeelt defekt.. lager ingen problemer det.. (bortsett fra at bilen ikkje vil starte når den er varm)

1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt)

1977 Volvo 242L

1977 Volvo 244 Jubileum

1987 Volvo 740\760 TIC

MDS ãr bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en er inne på temaet... Skal være 5 bar grunntrykk iflg boka, right?

Men, får ikke mer enn ~3.2 bar, og det blir ikke trykk i returslangen (Kan hende det må mer trykk til).

Men motoren skal da gå fordi? Har bytta bensinmengdefordeleren fra en motor som gikk for noen uker tilbake, plugga EGR skiten osv. Noen tips?

Dør ut ved gasspådrag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal jeg gå fram for å feilsøke?

 

Bensinpume:

- Vil den levere for lite trykk, eller bare for lite volum?

Bensinstyretrykkregulatoren:

- Det er den som sitter på luftfilterboksen?

Auxiliary Air Valve:

- Kan jeg blende denne for å eliminere den som feilkilde, eller...?

The Warm-up-Regulator:

- Kan jeg blende denne for å eliminere den som feilkilde, eller...?

 

 

Passer noen av delene fra en E-motor over på min ET?

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører selv med k-jet sprut, og jeg kjører uten elektronikken, den er litte vanskelig nor den er kald, men er grei ett et par-3minutter på tomgang.

 

Min kutta også som din gjør, det var pga for lavt bensintrykk, var vel en 4 bar nor den kutta, shimsa opp den litte, så nå har jeg 5,5 bar i bensintrykk. dysene åpner vel ikke før rundt en 3,5 bar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår