PaleRider Skrevet April 25, 2006 Rapporter Share Skrevet April 25, 2006 Prøver å finne meg en diffa bakaksling med "sånn passe" utveksling til -63 Buick Skylark-prosjektet mitt. 80-talls Malibu-aksling passer men de er for langbeinte med 2.42/2.73. Jeg vil gjerne ha ca.3.30-3.70 utveksling, hvilke GM-biler bør jeg se etter? Montcarlo? Siter 1964 Ford Fairlane 500 RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Era Skrevet April 25, 2006 Rapporter Share Skrevet April 25, 2006 Prøver å finne meg en diffa bakaksling med "sånn passe" utveksling til -63 Buick Skylark-prosjektet mitt. 80-talls Malibu-aksling passer men de er for langbeinte med 2.42/2.73. Jeg vil gjerne ha ca.3.30-3.70 utveksling, hvilke GM-biler bør jeg se etter? Montcarlo? Styr unna Malibu aksler de tåler ikke mye de har bare 7,5" kronhjul prøv og finn en med 8,2 eller 8,5" kronhjul fra Chevelle, Montecarlo el. Era Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PaleRider Skrevet April 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 Gjelder å unngå det her, hva blah http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=115592 Siter 1964 Ford Fairlane 500 RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 For en mer holdbar G-body aksel er Monte Carlo SS og 442 levert med 8.5" 10bolter, MC'n har 3.42:1 sammen med TH350C de første årene, og 3.73:1 sammen med TH2004R de siste årene. 442'n aner jeg ikke, antar noe lignende. Uansett er trøbbelet å finne slike i Norge, er jo ikke akkurat vanlige... PaleRider; Var i Halden idag, men antok at det ikke var vits å si ifra ;) Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rpv Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 For en mer holdbar G-body aksel er Monte Carlo SS og 442 levert med 8.5" 10bolter, MC'n har 3.42:1 sammen med TH350C de første årene, og 3.73:1 sammen med TH2004R de siste årene. 442'n aner jeg ikke, antar noe lignende. Uansett er trøbbelet å finne slike i Norge, er jo ikke akkurat vanlige... PaleRider; Var i Halden idag, men antok at det ikke var vits å si ifra ;) Er du sikker på at MC og 442 har 8,5" 10 bolter? Trodde det var bare turbo regal'ene som hadde disse på 80 tallet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
monte carlo Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 min MC har 8,5 10-bolt:) Siter 74 Chevrolet Monte Carlo med oldsmobile 455 på 350hk...!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 Ikke sikker på 8.5" biten, men sikker på utvekslingene. En jeg jobbet sammen med tidligere hadde en '86 MCSS, den hadde 8.5", men kan mye mulig være bygget om. Har du moderat effekt/"smale" bakdekk, evt unngår rivstarter hele tiden, kan en 7.5/7.625" overleve en god stund (Se på F-body forum, hva de nyere bilene tåler og ikke - selv levert med V8+manuell). Ebay vrimler med diffklumper og utvekslinger til disse akslene. Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 Ville har skaffe meg en Ford 9" isteden, når du alikevel skal handle! Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PaleRider Skrevet April 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 350-400hk smallblock, max 235 bakdekk og 1330 kg bil som er lett i rævva, dvs. bak:drive2 Det bør bli noe hjulspinn, men selv en 7,5" hadde nok holdt "ei stønn"..:shake Siter 1964 Ford Fairlane 500 RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torqueflite Skrevet Mai 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 Jeg har en 7.5" aksel fra en '80 Malibu med 3.42:1 Richmond utveksling og differensialbrems. Nye bremser har den også. Prisantydning 3500,- Siter Jesus loves you.... I think you're an asshole..:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CamaroCab Skrevet Mai 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 Jeg har en 7.5" aksel fra en '80 Malibu med 3.42:1 Richmond utveksling og differensialbrems. Nye bremser har den også. Prisantydning 3500,- Passer den på 80 Camaroen min:cab Siter http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torqueflite Skrevet Mai 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 Nope, desverre. Den har ikke fester for bladfjærer, Malibuene har skruefjærer og 4-link. Den kan jo bygges om, men blir litt bred til en Camaro. Siter Jesus loves you.... I think you're an asshole..:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PaleRider Skrevet Mai 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 Jeg har en 7.5" aksel fra en '80 Malibu med 3.42:1 Richmond utveksling og differensialbrems. Nye bremser har den også. Prisantydning 3500,- Det frister, men noe stiv pris.. dukenukem (-priskutt;)) Siter 1964 Ford Fairlane 500 RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torqueflite Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Kan ikke få alt gratis, vet du... Men akselen har jeg ikke bruk for lenger, så alle seriøse bud mottas. Siter Jesus loves you.... I think you're an asshole..:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PaleRider Skrevet Mai 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Snakka noen om gratis? En gammel Malibuaksling går typisk for omlag 1000-1500,- rundt her.. Siter 1964 Ford Fairlane 500 RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.