mondain Skrevet Juni 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2003 Hei..Jeg er en fyr på snart 18 som skal gå til innkjøp av min første bil. Har i det siste blitt forelsket i Audi Coupe og er på utkikk etter en sånn. Derfor har jeg noen spørsmål til dere. 1.) Er det lurt å starte med en Audi Coupe som førstegangsbil? (fra 88 til 93mod. ellerno?) 2.) Vil ha en del styling. Burde jeg prøve skaffe en ferdig stylet coupe eller er det best å gjøre det selv? Evt. hvor kjøper jeg og hva slags..liker evo vinge :cool:. Noe spesielt som anne som er tøft til coupe? 3.) Trimming..åssen trimming? Billigst mulig egentlig..Er ikke ute etter noe værsting enda.. Ellers blir jeg glad for andre tips! :) Siter Nissan 200SX '90 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prophets Skrevet Juni 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2003 Ville kjøpt en 2,3 20V var jeg deg. Og husk på quattro ;) 2,3 10V er nok en helt grei bil til en 18åring også vil jeg tro. Den går helt greit den og:) Siter `94 Audi S2 coupe `91 VW Corrado G60 x `99 Honda NSR125 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleC Skrevet Juni 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2003 er ikke så veldig erfaren, har kun hatt lappen i 1,5 år, men hadde jeg vært deg ville jeg valgt en billigere bil som første bil. bare å ha i et år eller noe. tror fleste parten av de som har hatt lappen var borti ett eller annet det første året. da er det deilig å ha noe som ikke koster alt for mye å fikse. de fleste 18 åringer er ikke kjempe rike Siter VW 1200 -63 VW Polo -01 VW Golf -75 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Juni 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2003 Har en kompis (kgl) som kjøpte seg coupe. Den var ganske dyr i innkjøp og han bruker den knapt. Det blir kanskje litt dyrt for en ung gutt å ha? Dyre deler osv. Ellers veldig pen bil. Jeg selv er glad for at jeg ikke har lån på bilen min. Kræsja den i går :( Så må fikse litt nå, og da er det bra at jeg slipper å betale avdrag på noe jeg ikke kan bruke og jeg må bruke flere tusen på å fikse. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TiNy Skrevet Juni 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2003 Jeg er riktignok litt subjektiv og partisk, men jeg vil anbefale deg en golf 1 eller 2. Har du litt cash så ville jeg anbefalt golf 2, og har du mye cash kanskje en golf 3 (fordi den er sikrere hvis du havner i en ulykke eller liknende). Det fine med golf er at du finner masse brukte deler, "alle" kan å skru golf, de går ganske bra (selv de som ikke er GTi), og jeg mener du får mye for pengene samtidig som at golf'er generelt holder seg bra i pris. Styling finner du også mye av. Enig i at Audi Coupè er fine biler, men ikke glem forsikring oppi det hele. Min 83 golf gti er verd ca 15 tusen, men ANSVARSFORSIKRINGEN ble nærmere 8 tusen i året. flere forsikringsselskap var ikke interesserte i å forsikre den, og jeg er snart 26 år.... Audi er glimrende biler, men forslaget om å kjøpe en litt rimeligere bil det første året var meget godt etter min mening. Lykke til! ;) Siter 2001 BMW 525iAT x 2004 Audi A4 1.9 TDI TIP x 2004 mkV Golf 1.9 TDI DSG x 1994 mk3 Golf GTi 2.0 8v x 1984 mk1 Golf GTi 1.8 8v x 1978 mk1 Golf 1.6 GT Gasser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet Juni 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2003 Ville ikke kjøpt en sånn bil til førstegangs bil i grunn.. Ligger ikke de på 60-100.000 kr da? Litt dyrt for den første bilen kanskje, med tanke på innkjøp og forsikring? Og en an ting, ser i signaturen din at det står "Volvo Power!"... Hvorofr ikke starte med en volvo da? 2.3 liters injection motorene i 240 og 740 funker de, og er billige i innkjøp og BILLIGE i forsikring... Slitesterke motorer og :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helios Skrevet Juni 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2003 Originally posted by OleC er ikke så veldig erfaren, har kun hatt lappen i 1,5 år, men hadde jeg vært deg ville jeg valgt en billigere bil som første bil. bare å ha i et år eller noe. tror fleste parten av de som har hatt lappen var borti ett eller annet det første året. da er det deilig å ha noe som ikke koster alt for mye å fikse. de fleste 18 åringer er ikke kjempe rike Sant som du sier.. jeg har nok bare hatt griseflaks som ikke har kjørt istykker noe.. eller.. har tatt livet av to biler.. men det er pga av grisekjøring.. faktisk ikke vært av veien enda.. og jeg er 22.. men der spora jeg av.. jeg ville ha anbefalt en eldre subaru om 4wd er det som frister.. eventuelt en kadett c med artig motor.. golf kan også være bra.. men problemet med f eks en gti er at den er morsom i ei uke.. så syns man den går dårlig Siter oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mondain Skrevet Juni 17, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2003 På en måte er jeg enige med dere. Men jeg føler meg ganske erfaren med bil nå.. Har kjørt biler på bane sommer og vinter i 2år nå..Har fått "rast fra meg" en del der hvis dere skjønner. Og jeg begynner og bli lei gamle stygge biler ;p Men jeg skal tenke på det.. Siter Nissan 200SX '90 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åge Skrevet Juni 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2003 Fikk akkurat overbevist en kamerat om at S2 coupe er den perfekte første bil:D. Bilen er nå kjøpt og han fikk skilt på den i går. Det er den første bilen han har kjørt med mere effekt en mors carrina:D, og denne er trimmet til 270Hk. Fikk han nesten ikke ut av bilen i dag:D. Han er ikke spesielt bil interesert så nå må jeg overbevise han om att store felger er en nødvendighet på fine biler. Siter - 95 BMW 740 -x Mazda Miata Turbo(250Hk) -x Toyota Celica GT-4 WRC -x 2stk MX-5 -x ++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mondain Skrevet Juni 17, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2003 hehe, stabilt.. Siter Nissan 200SX '90 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tersomme Skrevet Juni 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2003 Heisann,,, Audi Cupe behøver ikke være no dårlig førstebil, men tenk deg nøye om!!! I tillegg til bilen er det som sagt forsikring på rundt 6000 i året for delkasko og 20 000 i året for kasko. Tar du opp lån på bilen har du pant, og da må du ha kasko forsikring! I tillegg må du regne med mellom 10 og 20 lapper i i året på slite deler +++ (Servicer osv) Jeg kjøpte selv en audi Cabriolet når jeg var 17. Bilen var drit kul, og jeg fikk masse oppmerksomhet, men det kostet! ca 100 000 var tapet i løpet av det ene året jeg hadde bilen,,,, Har du 100 000 på konto så kjøp deg Cupe, hvis ikke så hadde jeg kjøpt no annet, finnes masse og velge mellom! Golf 2 koster jo ikke mer en 10-20 lapper med 1,6 liters motor, kjører selv en golf 2 til og fra jobben, nydelig bil... Tenk deg nøye om før du handler... Lykke til... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet Juni 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2003 Originally posted by tersomme I tillegg til bilen er det som sagt forsikring på rundt 6000 i året for delkasko og 20 000 i året for kasko. Tar du opp lån på bilen har du pant, og da må du ha kasko forsikring! Nå surrer du tror jeg?? Særiøst, som 18 åring som skal teine forsikring og starter uten prosenter så får han ikke delkasko for 6000 kr? Ikke faen, vist ikke årlig kjørelenge er på 100 km... Jeg har en helt vanelig volvo, 20.000 km kjørelenge og delkasko.. Jeg er pasert 9000 kr tror jeg!!! Vist du skal ha billigst mulig forsikring på coupe'n så blir det ansvars forsikring, og med en fornuftig kjørelenge (skal vi si 18.000km) så TIPPER jeg at du må opp i 8-9-10.000 kr... Tar jeg heeelt feil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bidz Skrevet Juni 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2003 Originally posted by le0n Nå surrer du tror jeg?? Særiøst, som 18 åring som skal teine forsikring og starter uten prosenter så får han ikke delkasko for 6000 kr? Ikke faen, vist ikke årlig kjørelenge er på 100 km... Jeg har en helt vanelig volvo, 20.000 km kjørelenge og delkasko.. Jeg er pasert 9000 kr tror jeg!!! Vist du skal ha billigst mulig forsikring på coupe'n så blir det ansvars forsikring, og med en fornuftig kjørelenge (skal vi si 18.000km) så TIPPER jeg at du må opp i 8-9-10.000 kr... Tar jeg heeelt feil? Da tror jeg du bør sjekke andre forsikringsselskap. så mye for delkasko er jo sinnsykt. Jeg betaler 11.500 i året jeg, årlig kjørelengde er 16.000km, full kasko (egenandel 3000kr), parkering på offentlig gate midt i sentrum omtrent, og jeg har leiebildekning for 30 dager inkludert (koster ekstra), samt verdiforsikring for 20.000kr på ting som er i bilen (standard er 10.000kr). Riktignok har jeg nå 50% bonus og er 24 år, men jeg kjøpte meg Calibra 16V når jeg var 18 år (hatt lappen i 3mnd), da kosta dem rundt 180.000kr, og jeg hadde full kasko med 16.000km i året da, og betalte 15.500kr i året. Siter 04 Mercedes-Benz CLK Min Blogg - DeviantArt - Flickr - Last.fm - Twitter xPorsche Boxster 2.5 xAudi A6 Avant 1.9 TDi xMazda MX-5 1.6 xBMW 325i Cab xOpel Calibra 16v (x2) xOpel Omega 2.5 V6 xFord Sierra 2.0iS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
triggerhappy Skrevet Juni 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2003 Har du råd og lyst så er det bare å kjøpe. At det er for dyr som førstebil er bare bs, så lenge du ikke kjører som en idiot, eller driter i å ta vare på ting. Siter -x 1988 Ford Sierra Cosworth -x 1991 Mazda 323 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg