Gå til innhold

Installasjon av stereo i 306

Ranger emnet

godisfabriken

Anbefalte innlegg

Heisann.

Her finnes mye gode råd og få og også mye som har vært skrevet om lignende tidligere. Bruk søk funksjonen.. Søk på feks: "Strekke kabler" "montere anlegg" "bygging av subbkasse" osv osv.

Ellers ville jeg foreslå at du fortalte hva du skal ha inn i bilen med tanke på høytaler,subb(er), forsterker(ere) osv osv.

Mener det skal være en og annen her som har eller har hatt samme bil som du som gjerne kan hjelpe.

ta gjerne å søk på forumet etter: "peugot 306"

Lykke til

"Hvorfor kan ikke kvinner rygge?"

Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Her finnes mye gode råd og få og også mye som har vært skrevet om lignende tidligere. Bruk søk funksjonen.. Søk på feks: "Strekke kabler" "montere anlegg" "bygging av subbkasse" osv osv.

Ellers ville jeg foreslå at du fortalte hva du skal ha inn i bilen med tanke på høytaler,subb(er), forsterker(ere) osv osv.

Mener det skal være en og annen her som har eller har hatt samme bil som du som gjerne kan hjelpe.

ta gjerne å søk på forumet etter: "peugot 306"

Lykke til

Takk for svar! ;)

Jeg skal ha inn frontsett, forsterker og sub. Tenker og gjøre det enklest mulig - og derfor bruke de originale høyttaler-hullene i døra, selv om de kanskje ikke er optimalt plassert.

Er det komplisert egentlig? Vil det lønne seg å kjøpe en ferdig basskasse i første omgang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følg godt med nå......

Dette med bilstereo er en veldig smittsom sak..

Det begynner med en enkel plan:

- Så enkelt så mulig

- Så billig som mulig

- Så bra som mulig på enklest og billigst måte.. osv osv osv....

MEN!

Det har en tendens til å balle på seg litt, men det er av EN ENKEL GRUNN....

Det er faktisk veldig artig. Og er veldig tilfredstillende å lære seg for å så faktisk klare å få ting til selv etter hvert.

Det er ihvertfall slik jeg har det.. Er fremdeles veldig amatør, men har lest og undersøkt, kjøpt litt, bygget, montert litt i de siste månedene..

Hadde litt vakum på "hobbysiden" og denne nye interessen gir faktisk ganske mye.

Helt genialt egentlig, litt ekstra tid vekke fra damen og litt mer tid med en kompis eller to og gjerne noen pils og litt montering. Det må jo sies å være en god ting... Ihverfall for oss som til tider trenger litt tid for oss sjøl uten samboer/kone osv osv..

Ta og sjekk ut tråden i signaturen min helt nederst på siden. Der kan du se mitt prosjekt, som fremdeles er ett såkalt "work in progress"

Venligst merk deg at mitt prosjekt er langt i fra den beste eller ideelle måten å få bra lyd på i bil, men det var måten jeg ville gjøre det på.. Og har kost meg masse hittill.

Ting tar tid... Det må du huske.. Men det er noe spesiellt med den følelesen når du har lært deg noe å klart det på egenhånd... Selv om det hadde vært lettere å få noen andre til å gjøre det for deg og bare satt deg i bilen og "trykket på play".

Over til selve anlegget ditt og planen din:

*Tenk på att det går ann å kjøpe en og en ting slik at økonomien overlever uten noen særlig problemer**

* Har du en ok cd-spiller, i såfall hvilket merke?

* Vet du hvor store "orginalhullene" er i bilen din er? Finn ut av det!

* Har du "pinnene" som må brukes til å få ut cd-spilleren din? Tro meg greit å ha!

* Det finnes masse info på nettet også om instalasjon/løsninger for nettopp din bil. Søk.søk.søk og les.les.les. Tro meg du vil tjene på å vite om spesifikke løsninger/problemer ved din bil som andre har erfart før deg.

Da slipper du gjøre samme feilen som de...

* Bruk litt tid på god planlegging, skriv ned hva du tenker foreløpig. Slik at du kan endre det underveis (det kommer du nok gjerne til å gjøre)

Lykke til!

Jeg kan bare svare på svært få ting, men det finnes myyye folk med en del peiling her på forumet

Nå blir det middag her

Hej då

"Hvorfor kan ikke kvinner rygge?"

Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider