Gå til innhold

lufttrykk på 215/45-17? hvor mye?

Ranger emnet


Esh

Anbefalte innlegg

på lavprofil får en ikke den bulen på midten av dekket som du sier gir feil slitasje, derimot for lite, gjør at dekket bare ruller på ytterkanten på begge sidene, og det er det som er farlig.. masse trykk holder dekket bent og slites jevnt..skal ikke si meg noe om grepet, men sjønner ikke i farten hvordan for mye luft på lavprofil kan forårsake noe slikt:s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okai, takker for svar, bilen dro så fælt til venstre på sporingene nå, så tenkte kanksje det hadde noe med dekka. det var faktisk 3 psi mer i venstre dekket, men fikset!! men trur forstilling er litt gal for når den sporer sporer den 98 ganger til venstre og bare noen få ganger til høyre så...

 

har smelt litt oppi venstre hjulbue der og( bare av og til), men mistenker det er fjæra som det smeller litt i. ellers ryker demperen snart. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2.3 bar.. sånn ca

 

En stk Eiker E1 til volvo Ønskes kjøpt! send pm om du vet om en! HASTER!!

 

du kommer nok til å trenge flere felger om du skal kjøre med så lavt dekktrykk

 

et hull og du er hekta

 

 

fikk opgitt av fagmann om å ikke gå under 2.7

 

2.3 er passe på orginaldimensjon det 185-80 R14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okai, takker for svar, bilen dro så fælt til venstre på sporingene nå, så tenkte kanksje det hadde noe med dekka. det var faktisk 3 psi mer i venstre dekket, men fikset!! men trur forstilling er litt gal for når den sporer sporer den 98 ganger til venstre og bare noen få ganger til høyre så...

 

har smelt litt oppi venstre hjulbue der og( bare av og til), men mistenker det er fjæra som det smeller litt i. ellers ryker demperen snart. hehe

 

du har vel kansje litt slakke i et hjullager! eller slakke i styreledd eller tannstang! min var sånn som du beskriver og den har slakke i tannstang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm. er ratt det, skal ha en forstilligskontroll på den snart. og sjekke litt foran der på begge sider. har mistanke om litt slakkheter.

 

får prøve å fylle litt mere luft i dekker jeg da. kjører 2.3 bar nå. der jeg kjøpte dekka pumpa de opp 2.2 bar med luft, de justerte det ikke noe høyere enn det!

 

men hva er forskjellen med 2.3 bar og 2.8 bar når du kjører i en hump. har du mye luft i dekket vil vel felgen ta for det meste av dumpa du kjører i. lite luft i dekket, dekket fjører litt av dumpa. eller hvordan fungerer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår