Gå til innhold

Bilutrykk

Ranger emnet


MGR

Anbefalte innlegg

ehm, jeg har lenge lurt på hva 4 takt og 2 takt er å sånn.. fått med mg at det er mere moment i 4 takt, og 2 takt er sprekere, og 4 takt tenner på annen hver runde elns.. sånn jeg har fårstått det. men hva er forskjellen?:S

-BMW e30 320 tramp drifter posjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehm, jeg har lenge lurt på hva 4 takt og 2 takt er å sånn.. fått med mg at det er mere moment i 4 takt, og 2 takt er sprekere, og 4 takt tenner på annen hver runde elns.. sånn jeg har fårstått det. men hva er forskjellen?:S

 

En to takter jobber i to takter, altså den suger inn,komprimerer, forbrenner og blåser ut i løpet av to takter(en gang opp og ned med stempelet)

En firtakter bruker en takt(stempelets bevegelse en vei) på hver operasjon.

 

En to takter har heller ingen ventiler, så stemplene stenger og åpner for innsugningskanalene, spylekanalene og utblåsningskanalene..

 

Kanskje noen kan utfylle litt mer...

Let´s go, Hammer down!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår