Gå til innhold

vurderer å kjøpe meg 940

Ranger emnet


darkwolfie

Anbefalte innlegg

Hei.

jeg vurderer å kjøpe meg en 940 turbo.. vil ha en ok en.. hvilken modell er det som har ft motoren? og hvor mange hk er det i fk? hvilke modeller har den?

det er 940 som har bakgjulstrekk og 960 som har forhjulstrekk? er litt usikker her.. har aldri vært borti denne modellen før..

 

noen som kan fortelle litt om dem? forskjeller etc?

Mvh.. Gunnar

- Chevrolet Corvette c3 81 mod (godværsbil)

- Opel astra g 00mod (bruksbil)

- Toyota avensis 05 tte stylet

- volvo 240 gl 86 (vraka)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du råd kjøper du nyere 960 ( s/v 90)

Hvis ikke får du en fin 940 sedan som ikke har gått langt mer en 180 for rundt 60lapper. ( husk også å velg 94 og nyere )

Kor får du tak i disse bilene?

 

Edit: Søkte på 940 nyere enn 94 med max 180000 på telleren til max 65000 kroner, fant ingenting på Autodb.. Edit2: Fant faktisk 2 på Finn! Men disse var veldig billige og uten ekstrautstyr..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

jeg vurderer å kjøpe meg en 940 turbo.. vil ha en ok en.. hvilken modell er det som har ft motoren? og hvor mange hk er det i fk? hvilke modeller har den?

det er 940 som har bakgjulstrekk og 960 som har forhjulstrekk? er litt usikker her.. har aldri vært borti denne modellen før..

 

noen som kan fortelle litt om dem? forskjeller etc?

 

 

 

Hvorfor ikke avansere opp til en 960....den har mye mere utstyr standard, og hvis du kjøper en 3liter, så har du 204hk

Jeg er veldig fornøyd med min....og jeg har hatt over 120 biler av forskjellige slag, og tror faktisk denne kommer på min topp 5 liste av biler jeg har hatt.

Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok også ha vurdert 960 i stedet for 940. Jeg har selv en 92mod som skal bygges om til "s90" look, dette er min andre 960 og jeg må si jeg er meget fornøyd. Bilen er ingen rakett med sine 204hk, men den funker utrolig godt til mitt bruk. Som Tholandsli nevnte så er 960 utvalget relativt dårlig om dagen, selv kjøpte jeg min som ett rep.objekt.

-90mod 745 ferdig bygget om til 965/V90

-86mod 745tic

-99mod MB C180T Sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

98-modellen av 940 har standard klimaanlegg (kun 98) og sidekollisjonsputer (disse kom vel i 96?).

 

 

 

 

Men det var stortsett det som var på 940 også.

PÅ min er det klima,cruise controll,4xel vindu,el soltak,varmeseter,sentrallås, tiltratt,stor motor, og en førnøyd sjåfør...he he

 

Samt at den er veeeeldig mye bedre støy isolert en 940. ikke en lyd inni når du kjører

Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det var stortsett det som var på 940 også.

PÅ min er det klima,cruise controll,4xel vindu,el soltak,varmeseter,sentrallås, tiltratt,stor motor, og en førnøyd sjåfør...he he

 

Samt at den er veeeeldig mye bedre støy isolert en 940. ikke en lyd inni når du kjører

 

Å si at det ikke er en lyd inni tyder vell på att du har banka litt for mye på ambolten uten hørselvern vell? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å si at det ikke er en lyd inni tyder vell på att du har banka litt for mye på ambolten uten hørselvern vell? ;-)

 

 

Hmm, det er bare en måte å uttale seg på eller....selvfølgelig hører man noen lyder, men det er KOSE lyder, som motor summing og fugle kvittring i naturen, du skjønner hva jeg mener......he he e hehappyhappy happyhappy

Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår