Gå til innhold

En politiker som vil ha ned bensinprisene :D

Ranger emnet

ViceGuy

Anbefalte innlegg

Hadde bare de norske vært som USA's president. Har ikke særlig sans for fyren men dette står det respekt av

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=113953

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinprisene i USA steg 33 cent den siste måneden. En gallon (3,8 liter) bensin koster nå nesten 3 dollar, 19 kroner. Det gir en literpris på 5 kroner. <- OG DET DER SYTER DE FOR?!?? 5 kroner literen er jo nesten som å komme til himmelen jo :p

1994 VW Golf TDK

2000 Yamaha Dragstar 1100

x 2006 Bombardier Outlander 800

x 2006 Bombardier Rally

x 1982 "Chewy" Corolla DX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinprisene i USA steg 33 cent den siste måneden. En gallon (3,8 liter) bensin koster nå nesten 3 dollar, 19 kroner. Det gir en literpris på 5 kroner. <- OG DET DER SYTER DE FOR?!?? 5 kroner literen er jo nesten som å komme til himmelen jo :p

husk at gjennomsnitts lønna i USA er LANGT under vår.. dvs vi betlater mindre pr time jobbet for bensin enn USA .. (ETTER skatt)

[*] 2003 Lexus IS200

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehh de betaler mye mindre skatt enn oss også .. :P

sier litt hvor lite de egentlig tjener :P

Går du inn på hjemmesidene til university of california ser du at en sivilingeniør der borte tjener i snitt ca litt over 60000 dollar.

Samme som startlønna for siv. ing. her hjemme det gitt (ca 350-370000).

Ja, også har de som du sier, mye lavere skatt...

Og en Dodge Viper kliss ny koster ca 80000 dollar...

Setter ting i perspektiv dette?

Utdannelse vet du gutten, utdannelse...

(forøvrig leste jeg i aftenposten for en stund siden at norge var blant det dårligste landet når det gjaldt hva man får igjen for utdannelsen sin målt i penger. Men det er ikke derfor man utdanner seg, spør du meg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Økning i bensinprisene i USA skyldes kanskje like mye Irak-krigen, og at Bush-administrasjonen har tatt kverken på hele økonomien. Unnskyld meg, men Bush er faktisk grunnen til økte bensinpriser.. Granske seg selv.. HAHA! :D

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går du inn på hjemmesidene til university of california ser du at en sivilingeniør der borte tjener i snitt ca litt over 60000 dollar.

Samme som startlønna for siv. ing. her hjemme det gitt (ca 350-370000).

Ja, også har de som du sier, mye lavere skatt...

Og en Dodge Viper kliss ny koster ca 80000 dollar...

Setter ting i perspektiv dette?

(forøvrig leste jeg i aftenposten for en stund siden at norge var blant det dårligste landet når det gjaldt hva man får igjen for utdannelsen sin målt i penger. Men det er ikke derfor man utdanner seg, spør du meg)

ja og? .. tror du et helt land kan ta siv.ing utdannelse?

gjennomsnitt lønna gutten min.,. gjennomsnitt

[*] 2003 Lexus IS200

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel også slik at det er lettere å få utdannelse i norge...

Optimale må vel bli å emigrere til USA etter å bli ferdig med utdannelsen sin. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja og? .. tror du et helt land kan ta siv.ing utdannelse?

gjennomsnitt lønna gutten min.,. gjennomsnitt

Såklart gjennomsnittslønna synker når halvparten av befolkningen ikke gidder å reise seg opp av sofaen utenom for å gå på Mac'ern.

Gjennomsnittslønna av de som faktisk har interesse av å gjøre noe der, er absolutt ikke under Norges nivå.

Husker tanta mi var å kikket etter ny bil, hun fant til slutt en hun likte godt, så kjøpte like greit 2 ekstra som døtrene hennes kunne bruke.

Er det en familie i Norge med kun en normal inntekt, uten å vinne i lotto, som har mulighet til å handle 3stk store velutstyrte biler helt spontant?

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider