Gå til innhold

1.8T motor i polo?

Ranger emnet


Cool

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om det er mulig og sette en Audi 1.8T motor i en polo 9N? Har veldig lyst på en slik motor, men det kan vel fort bli et dyrt prosjekt. Hadde vert dritt kult med en motor på 180hk i en polo på 1008Kg. Om det er mulig hva må jeg bytte da?

 

Det smarteste hadde kanskje vert og drat til tyskland og kjøpt en Audi a3 1.8T som delebil, de er jo ikke så veldig stor forskjell på disse bilene.

Vw Polo 2003 mod, senket 40mm. Larzon Ice 17". Rockford T2 15", Rockford T30001bd, Us Amps XT1600.4, Rockford RFX9420, Cadence US-6K frontsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kpkp

det tror jeg ikke er så utrolig smart!!:D

 

 

Hvorfor ikke? Må jo seff bytte bremser og slikt.

Vw Polo 2003 mod, senket 40mm. Larzon Ice 17". Rockford T2 15", Rockford T30001bd, Us Amps XT1600.4, Rockford RFX9420, Cadence US-6K frontsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Cool

Men passer motoren? Eller må jeg ha nye motor fester og slikt?

 

Motorfester passer ikke da din polo har "smallblock" vw motor

det er ikke umulig men sikkert mer jobb enn det er verdt.... og innen du har mekket ombyggingen har sikkert nye polo GTI kommet med 1.8T i ;)

helt andre fester på 1.2`en og 1.8T... mulig du må bytte traversen også...

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv disse linkene.

 

http://www.rothe-motorsport.de (Leverer turbokit og div snacks)

 

http://www.wagner.mediatel-pr.de/Galerie/polo6n.php3 (Bilde og tech spec)

 

http://www.vr6-umbauten.de/index2.html (Bygger om til 1,8T)

 

http://www.dubsport.com/ (Hadde tidligere en prisliste på engine conversions. Send en mail.)

 

http://www.awesome-gti.co.uk/ (Hadde tidligere en prisliste på engine conversions. Send en mail.)

 

Og dette forumet

 

http://www.motor-talk.de

 

Samt alle søkemotorene du kommer over. Søk på Polo 6N/9N 1,8T

 

Bygger man om en 6N kan det da for pokker ikke være umulig med en 9N..

 

Forøvrig anbefaler jeg deg å få montert et kompressor kit hos Palm's Auto i Danmark. Du kan montere det selv, du kan montere turbo osv..osv.., MEN.. Du sparer ikke mye (Om noe) på å få Palm's til å montere det, du VET det fungerere, de har gjort det ØRTEN ganger før, og når det er på tide med EU kontroll så plukker du vekk kompressoren, og voila.. Bilen din er atter en gang normalaspirert.

 

http://www.dimsport.dk/

 

Bare en tanke. Det koster penger, men jeg vil påstå at for pengene får du mye igjen. Det funker! Koster vel ca 35 000,- norske daler. Å bytte til 1,8T koster vel 100 til 120 000,-. Do the math..

Jostein Lillebø aka Drift Addict

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MrHappy

Hva med å kjøpe seg en a4 1.8t? eller a3 1,8t.... tror nok det blir billigere enn å bygge om polo.. men men.. din bil.. dine penger... :D

 

Go Get Them Kid :D

 

Hvem var den myntet på?!?

 

Beklager forøvrig all antydning til krangling i sted, synes bare det hele var svært tragikomisk!!! Bare vent, jeg skal spise RX7'ere til lunch og parkere alle taunusene på Rudskogen..

Jostein Lillebø aka Drift Addict

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Anabole_Poloider

 

Hvem var den myntet på?!?

 

Beklager forøvrig all antydning til krangling i sted, synes bare det hele var svært tragikomisk!!! Bare vent, jeg skal spise RX7'ere til lunch og parkere alle taunusene på Rudskogen..

 

den var ment til han som startet denne tråden.

 

Denne er tildeg:

 

Eat my shorts :D :D lol lol lol lol lol

 

ingen ting å beklage steinjo..... syntes bare litt synd på lillegud... er første fine bilen han har fått og er glad i den... da svir det godt med sånt....

 

Back to topic :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha det godkjent må du jo også ha en motor som tilfredstiller 2003 utslippskravene. Eneste muligheten er nok å få en tysk tuner til å ta jobben. Har ikke sett noen som gjør dette enda.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Cool

Jeg vet av en som har komplett motor med girkasse til salgs for 10000. Er det billig?

 

Da er det med komplett ledningsnett?

Da er det billig, snakket med en hugger i Sverige han sku ha 35' for alt i vinter... Kan jo hende han hadde overpris men uansett er det mye forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår