Gå til innhold

1.8T motor i polo?

Ranger emnet

Cool

Anbefalte innlegg

Jeg har sett at det er mulig og få polo 9n med 1.8t motor ny. Så da kan det ikke vere så vanskelig og bytte.

Men hvordan blir det med den hel***** hestekreft avgifta?

Vw Polo 2003 mod, senket 40mm. Larzon Ice 17". Rockford T2 15", Rockford T30001bd, Us Amps XT1600.4, Rockford RFX9420, Cadence US-6K frontsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Cool

Jeg har sett at det er mulig og få polo 9n med 1.8t motor ny. Så da kan det ikke vere så vanskelig og bytte.

Men hvordan blir det med den hel***** hestekreft avgifta?

Største motoren som er tilgjengelig i Polo for tiden er 100 HK 1,4 16v bensin og 100 hk 1,9 TDI. Hk avgiften kan du beregne på toll.no

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Polo Classic

Største motoren som er tilgjengelig i Polo for tiden er 100 HK 1,4 16v bensin og 100 hk 1,9 TDI. Hk avgiften kan du beregne på toll.no

I papirene på arbeid der står polo oppført med 1.8t motor.

Vw Polo 2003 mod, senket 40mm. Larzon Ice 17". Rockford T2 15", Rockford T30001bd, Us Amps XT1600.4, Rockford RFX9420, Cadence US-6K frontsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I papirene på arbeid der står polo oppført med 1.8t motor.

I hvilke land gjelder det da? Den er ikke tilgjengelig i Tyskland hvis du titter på volkswagen.de

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke i hvilket land det er. Jeg arbeider på mekonomen, og når jeg klikker på polo 9N så står det Polo 1.8 Turbo 132KW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by LupoB0Y

Alle vet jo at det er feil.. :rolleyes:

Er jo rart at det står der hvis det er feil. Men jeg har aldrig hørt om det før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke mange forskjellige utgaver av 1.9t motoren? finnes vel en på 150hk og en på 180. Men jeg vet ikke om alle har samme motor feste. Audi A3 har motor kode AUM, den er på 180Hk, mens A4 har AUG, som har bare 150Hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke mange forskjellige utgaver av 1.9t motoren? finnes vel en på 150hk og en på 180. Men jeg vet ikke om alle har samme motor feste. Audi A3 har motor kode AUM, den er på 180Hk, mens A4 har AUG, som har bare 150Hk.

180 hk motoren har K04 turbo, 150 hk versjonen har K03. Det er noen forskjeller på motorene, men selve blokken er lik. Toppene er forskjellige på tidlige og nye motorer. Innsugsmanifolden er også forskjellig på de forskjellige motorene, hovedsaklig pga av at noen er montert på tvers (A3, S3, Golf, Octavia, Ibiza og Leon) og andre på tvers (A4, A6, Passat)

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den leveres med 150, 180, 210 og 225 hk.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Polo Classic

180 hk motoren har K04 turbo, 150 hk versjonen har K03. Det er noen forskjeller på motorene, men selve blokken er lik. Toppene er forskjellige på tidlige og nye motorer. Innsugsmanifolden er også forskjellig på de forskjellige motorene, hovedsaklig pga av at noen er montert på tvers (A3, S3, Golf, Octavia, Ibiza og Leon) og andre på *EDIT: "langs"* (A4, A6, Passat)

Det er to større forskjeller mellom blokkene. Det er "gammel design" med ekstern vannpumpen (Alle gamle motorene, altså 1.5L -2L 8V, 16V og såklart noen 20V, har denne blokk designen) og "ny design" med internt vannpumpen (Vannpumpen er flyttet fra siden av blokken og til "hullet" hvor intermediate shaften til fordeler/oljepumpen satt.).

Hvis man skal sette inn en 1.8T 20V i f.eks en Golf 1 så passer de gamle motorene best da disse fortsatt har plass til det vanlige Golf 1 motorfestet på register siden, mens på den nye blokkdesignen er det ikke plass til Golf 1 festet, pga vannpumpen, uten å redesigne/sveise om festet. (Bunnpanne osv bør byttes hvis en langsgående (A4 A6, Passat) motor skal brukes i en bil med motoren på tverrs pga en dypere utforming av bunnpanen)

"mk1classic"

'83 Golf GTI Rabbit

'83 Golf GTI "Prosjekt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Originally posted by Gou

Blir det noe turbo maskin på dg ? Hørres ut så et løye prosjekt ;) lykke til videre

Jeg vet ikke, tror kanskje det blir dyrt. 10,000 for motoren med girkasse, ca 10,000 for montering av motor, ca 10,000 for nye bremser forran og bak, 123,000 i avgifter til staten, det blir 153,000Kr.

Men jeg snakket med Es Tuning i Trondheim, og de sa at de kunne montere chip, k&n filter, effektanlegg, kvassere kam og plane toppen for ca 15,000 - 20,000. Og det gir mellom 20 og 30 hk ekstra, uten at den bruker noe serlig mere bensin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider