Gå til innhold

Kabinetthøyttalere??

Ranger emnet

peterandrej

Anbefalte innlegg

Jeg putrer rundt i en '91 Toyota Carina II til daglig. "Lyden" i bilen kommer ut av to stk originale høyttalere som er plassert på sidene av Dashbordet. Dette råe anlegget fores av en stk Pioneer CD-spiller av eldre årgang. Vi snakker dinamitt! Vel, egentlig ikke.

Fordi dette suger jo selvsagt max. Og, til sommeren tenkte jeg at jeg og kjerringa skulle putre litt rundt i Nord-Norge. Da kunne det være greit med "litt" bedre lyd enn det jeg har nå.

Jeg er også blant disse som ikke er all verdens interessert i Bilstereo. Jeg vil bare ha litt årleit lyd. Og, helst vil jeg ha denne lyden uten å måtte sage hull her og bore der. For å si det enkelt - jeg gidder ikke å bygge basskasser lenger. Det gjorde jeg nok ganger da jeg var under 20.

Derfor mener jeg å gå til anskaffelse av et par kabinetthøyttalere. Kanskje Pioneers 6x9 TS - X150. Jeg tror kanskje ikke dette blir all verdens dunk-dunk. Men, alt er nesten bedre enn nå. Jeg føler også at kabinetthøyttalere kanskje er det riktige valget for meg - i og med at man kan putte dem rett i hattehylla uten verken å bore eller sage noe som helst. Men - det jeg lurer på er følgende:

Er det egentlig noen vits i å slenge slike høyttalere i hattehylla? For suger ikke denne typen høyttalere max? Er det noen av dere som har testet slike kabinetthøyttalere? Eller bokshøyttalere, om du vil?

Er det noen som har testet Pioneers TS-X150?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg putrer rundt i en '91 Toyota Carina II til daglig. "Lyden" i bilen kommer ut av to stk originale høyttalere som er plassert på sidene av Dashbordet. Dette råe anlegget fores av en stk Pioneer CD-spiller av eldre årgang. Vi snakker dinamitt! Vel, egentlig ikke.

Fordi dette suger jo selvsagt max. Og, til sommeren tenkte jeg at jeg og kjerringa skulle putre litt rundt i Nord-Norge. Da kunne det være greit med "litt" bedre lyd enn det jeg har nå.

Jeg er også blant disse som ikke er all verdens interessert i Bilstereo. Jeg vil bare ha litt årleit lyd. Og, helst vil jeg ha denne lyden uten å måtte sage hull her og bore der. For å si det enkelt - jeg gidder ikke å bygge basskasser lenger. Det gjorde jeg nok ganger da jeg var under 20.

Derfor mener jeg å gå til anskaffelse av et par kabinetthøyttalere. Kanskje Pioneers 6x9 TS - X150. Jeg tror kanskje ikke dette blir all verdens dunk-dunk. Men, alt er nesten bedre enn nå. Jeg føler også at kabinetthøyttalere kanskje er det riktige valget for meg - i og med at man kan putte dem rett i hattehylla uten verken å bore eller sage noe som helst. Men - det jeg lurer på er følgende:

Er det egentlig noen vits i å slenge slike høyttalere i hattehylla? For suger ikke denne typen høyttalere max? Er det noen av dere som har testet slike kabinetthøyttalere? Eller bokshøyttalere, om du vil?

Er det noen som har testet Pioneers TS-X150?

Jeg ville ha holdt meg langt unna 6*9", da er det bedre å finne ut hvilken størelse orginal høytalerne er og byttet ut dem. En cd-spiller med bra forsterker eller en forsterker utenom hjelper også ganske mye selv om du har de orginale høytalerne.

- Opel Omega 2.0i aut 88 mod selges

- (X) Audi A4 avant 1.6 98 mod

- (X) MB 300E 88 mod

- (X) Opel rekord 2.0 S 83 mod

- (X) VW golf 1.6 83 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt noen JBL Decade i hatthylla. Disse spilte ganske så bra, både rett på spilleren og med forsterker. Eneste ulempen er at jeg synes de var i veien i selve hatthylla. Når jeg skal bruke baggasjen var de alltid i veien, noe som blir jævli plagsomt etter hvert. Derfor har jeg sverget at jeg aldri skal ha det igjen. Hvis du kun vil ha bedre lyd når du kjører og driter i bass, vil jeg anbefale å kjøpe et komponent system og sette i dører/dashbord fremme. Uansett vil de fleste ha god lyd som kommer forfra og ikke bakfra.

Er en grunn til at du setter de feteste høytalerne fremme i ditt anlegg i stua!

'04 Ford Fiesta 1,4 Trendline Steel

'98 VW Golf IV 1,6L Comfortline (solgt)

'98 Audi A4 1,8T (solgt)

'93 Mitsubishi Colt 1,3 (spiker)

'86 Opel Rekord 2.2i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider