Leo323 Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 som topic sier, gjerne med erfaringer Siter buckle up Dorothy cause Texas is going byebye Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoRsport Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 En B21at er en B21a som har blitt konvertert med et r-sport turbokit. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 med rett dyse og nål og intercooler og rett turbo greier du kanskje 200... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leo323 Skrevet April 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 200 driftsikre? eller på grensa til hva den tåler? edit: og er det k-jet på den? Siter buckle up Dorothy cause Texas is going byebye Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 200 driftsikre? eller på grensa til hva den tåler?edit: og er det k-jet på den? gasser for alle pengayodude Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 Den er god for ca 2-3liter bensin på mila... Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haaken Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 200 driftsikre? eller på grensa til hva den tåler?edit: og er det k-jet på den? K-jet er et mekanisk innsprøytningssystem som satt på b21et(240turbo). Siter http://www.300power.com http://www.teamsideways.com Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 200? Orginalt uten IC er 145 hk, Med skal visst være ca 155, på 0,55kg ladetrykk, B21at er en 2,1liters forgasser turbo, meget god motor som det skjelden er noe problem med men bensinforbruk deretter.. har en med IC og Øljekjøler!! Som mulig er til salgs i nær fremtid! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoRsport Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 200? Orginalt uten IC er 145 hk, Med skal visst være ca 155, på 0,55kg ladetrykk, B21at er en 2,1liters forgasser turbo, meget god motor som det skjelden er noe problem med men bensinforbruk deretter.. har en med IC og Øljekjøler!! Som mulig er til salgs i nær fremtid! Original effekt er mellom 127 og 133hk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leo323 Skrevet April 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 hva er det meste jeg kan lade på den? vurderer en motor det er satt i store dyser på for å tåle opp mot 1kg ifølge eier, noen som vet hva den yter på 0.8-0.9? hva er flaskehalsene eller svake ledd for å ikke kunne lade mer? er det mulig å bygge om motoren til innsprøytning? hva KAN jeg få bilen til å bruke på mila på langkjøring? takk for masse nyttige svar, lærer sykt mye her edit:fant info om motorens effekt: B21AT 143HP@5500RPM 216Nm@3500RPM vet dere ved hvilket trykk det er? og hvor stor økningen er i hk og nm når man setter opp til nærmere 1kg? det er stor alu ic på motoren Siter buckle up Dorothy cause Texas is going byebye Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik_B Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 hva er det meste jeg kan lade på den? vurderer en motor det er satt i store dyser på for å tåle opp mot 1kg ifølge eier, noen som vet hva den yter på 0.8-0.9? hva er flaskehalsene eller svake ledd for å ikke kunne lade mer? er det mulig å bygge om motoren til innsprøytning?hva KAN jeg få bilen til å bruke på mila på langkjøring? takk for masse nyttige svar, lærer sykt mye her 1 bar synes jeg høres mye ut på ZS gasser og mekanisk bensinpumpe. 0,8 bør kunne gå om alt er i god stand. Funka greit i min forhenværende i alle fall. Den hadde intercooler. Uten, tror jeg at jeg ville gitt meg tidligere. Ellers er vel bensinpumpa det første svake leddet, deretter forgasseren (skal tåle oppimot 1 bar, i følge enkelte), doble toppakninger,er vel heller ikke noen høydare når man nærmer seg 1 bar. Setter man i lavkompstempler , og får en el. bensinpumpe med trykkregulator. Så har man en motor med tilnærmet samme potensiale som B21ET, mener nå jeg Har sett papirer på 185 hp / 292Nm v/. 0,8 bar på en B21AT m/ intercooler. Forbruk på min gamle B21AT lå på literen på langkjøring, ca. 1,2 på blandet. Grisekjøring : myye mer, men det er ikke noe som kun gjelder forgasserturbomotorer :) Erik Siter 95 Volvo 855 96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3) 85 Massey Ferguson 675 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BUS_164 Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 vil du lære en del om et slikt prosjekt og dens begrensing..vil eg anbefale at du saumfarer denne siden: http://www.savarturbo.se der står en god del nyttig info:)sjekk forumet der me..så tenker eg du får svaret på de meste.. Siter "man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi- Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 ikke kjør noe mer en 0,8 på den gasser'n, da dør den.. Jeg lover deg, jeg er en erfaring rikere der!! Få tak i 2 doble som tåler trykk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Motoren/et slikt kit er kanskje billig i innkjøp.Men bensinforbruket på en slik motor er som oftest ille. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leo323 Skrevet April 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 28, 2006 har hørt at folk får den til å gå på litern på veldig pen kjøring, er jo ikke galt for en forgassermotor det vel? vi har en granada mk1 76mod 2,3 sekser, den bruker godt over litern uansett, og den går jo dritdårlig Siter buckle up Dorothy cause Texas is going byebye Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.