Hestad Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 Hesiann! Noen her som har erfaring med å sandblåse motiv inn i vidusruter? Jeg har tenkt å gjøre det med ett eller annet motiv på min opel vectra A. Bak i de trekanta viduene bak bak dørene! Kunne tenkt meg litt tips ang dette og om det må være en spesiell sand og et spesielt form for glass i det vinduet! Siter Opel Vectra A 92mod 1,7l tdi -prosjekstide kommer- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GSM Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Ikkje bruk for grovt blåsemasse, og tror ikkje aluminium silikat er best egnet. og lag en tykk sjablong, trenger ikkeno spesielt glass vil eg tro. Men kordan e det med godkjenning da? liker biltilsynet at man matter glass slik? :P så en howto på sandblåsing av glass. skal se om eg finner den :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Jeg har lagd en del motiver på polert rustfritt og såvidt prøvd meg på glass ved hjelp av glassblåsing. Få et reklamebyrå e.l til å skjære ut "inverterte" merker til deg. Så glassblåser man bare inni. Blir rett og slett vakkert. Biltilsynet kan vel ikke si noe så lenge det ikke er i synsfeltet. Jeg har samme plan som deg, altså å blåse inn motiver på bakerste siderutene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Strez Skrevet Mai 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2006 noen som vet om noe sted i oslo hvor jeg bare kan levere bilen å få dette gjort? tenkte i stedet for streamer i front ruta, så få "opel" eller "astra" i toppen av front ruta... Siter - Nissan 200sx s14a x Opel Astra 1.8l x Crysler Neon 2.0l http://www.auto-supply.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikGT Skrevet Mai 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2006 Glassblåsing kan være litt risky.. Det bygges opp en slags spenning i glasset av all bombarderingen av kornene.. Det er derfor glasset i blåsekasser er dobbelt og herdet.. Plutselig sprekker det.. Inverterte sjabloner ja.. meget fin sand.. blås litt om gangen.. la ting kjøle seg ned mellom øktene.. Frontruta anbefales ikke å blåse.. Blir du stoppet med det så MÅ du bytte hele ruta.. Med streamer er det bare å ta den bort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hestad Skrevet Mai 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 Takk for alle svar! :D :thanks Siter Opel Vectra A 92mod 1,7l tdi -prosjekstide kommer- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg