cambridge Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 har lagt opp strømkabel med sikring og kobla til batteri og forsterker.. har problemer med å få strøm på forsterkern. har lagt opp jording. kan det være at jeg MÅ ha signalkabel med REM,, som må kobles på forsterker og cd spiller, før forsterkern får strøm...? Siter *1989 Ford Sierra 2.0 IS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 Du MÅ ikke ha en signalkabel med remote, men du må i det minste ha noe som gir 12V inn på remote-inngangen på forsterkeren. Remote utgang finnes på spilleren din så det er bare å koble en ledning mellom disse! Lykke til! Mvh Tony Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 Remote inntaket på forsterkeren er som en bryter som legges inn når den får +12v lyke til med oppkoplingen ;) uansett må du jo ha signal inn også ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teknikeren Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 Men ikke bruk den tynne lille kabelen som er på signal kabelen til remote!, denne tynne kabelen skal jordes der forsterker jordes og isoleres i enden ved spilleren. Man skal trekke egen remote kabel til forsterkeren. Siter V50 2.0D 2005 - Sølv Passat higline 1998, 1.8T - sort x Celica 1997,1,8 - sort x Passat 1998, 1,8 - hvit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 teknikeren skrev: Men ikke bruk den tynne lille kabelen som er på signal kabelen til remote!, denne tynne kabelen skal jordes der forsterker jordes og isoleres i enden ved spilleren.Man skal trekke egen remote kabel til forsterkeren. Øh... jaha? Ikke for å være spydig lissom men den er jo gjerne ment til remote. Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 teknikeren skrev: Men ikke bruk den tynne lille kabelen som er på signal kabelen til remote!, denne tynne kabelen skal jordes der forsterker jordes og isoleres i enden ved spilleren.Man skal trekke egen remote kabel til forsterkeren. du tenker på skjerminga du, den er jordet når det er koblet til, men hadde ikke skada med ekstra skjerming med ekstern jording, men det er ikke remoten, tror ikke den gir så mye støy heller, del heller det du har røyka med andre. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freemason Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 Remote remote remote remote....... Uten den får ikke forsterkeren beskjed om at den skal slå seg på når cd-spilleren slår seg på.... Ta en titt i min prosjekt tråd i signaturen min, der kan du se at jeg hadde akkuratt det samme problemet.. Lykke til Siter "Hvorfor kan ikke kvinner rygge?" Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teknikeren Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 Granada3.0GL skrev: du tenker på skjerminga du, den er jordet når det er koblet til, men hadde ikke skada med ekstra skjerming med ekstern jording, men det er ikke remoten, tror ikke den gir så mye støy heller, del heller det du har røyka med andre. Gjorde den feilen og brukte den tynne lille på signal kabelen som remote da jeg monterte anleget i celicaen og fikk da dynamo støy, jordet denne og la en egen kabel til remote så ble jeg kvitt støyen. Siter V50 2.0D 2005 - Sølv Passat higline 1998, 1.8T - sort x Celica 1997,1,8 - sort x Passat 1998, 1,8 - hvit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cambridge Skrevet April 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 okei, så jeg må ha en egen kabel fra batteri til remote på forsterkeren da.. for det er ikke noen remote inngang på pioneer cd spillern min.. Siter *1989 Ford Sierra 2.0 IS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 Ikke fra batteriet! for all del! Koble til tenninga istedet om det ikke er andre muligheter. Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freemason Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 På min hauggammle pioneer spiller er remotekabelen bak spilleren Hvit/blå som du ser på dette bildet. Det funket ihvertfall for meg å bruke remotekabelen som er festet på signalkabelen.. SE BILDE: Lykke til Siter "Hvorfor kan ikke kvinner rygge?" Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 Kobler du remoten rett til batteriet, står forsterkeren alltid på, med det strømforbruket dét medfører. Du kan godt bruke baklyset som remote for den saks skyld, bare det slår seg av når du vil parkerer for natten. Om du kjører DOHCen din på samme måte som de fleste andre Sierraeiere gjør er det liten vits å koble den på bremselyset, og tilkoblet blinklyset kan discoeffekten med av og på hvert sekund bli slitsom i lengden med enkelte typer musikk... :D Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cambridge Skrevet April 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 takk for alle innlegg, med god hjelp har jeg nå løst problemet og satt å dunka med 12" tommera i bil i stad... rått ;) Takk for all hjelp!! Siter *1989 Ford Sierra 2.0 IS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freemason Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 Ta daaaa!! gode greier Siter "Hvorfor kan ikke kvinner rygge?" Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg