Ascona-Man Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 oki.....lurer på nokre beskrivelsa av montering av short shift på garkassen, eventuelt råd og tips til å mekke til nåko lignandes sjølv, kor får en kjøpt detta og ka kosta da eventuellt? kom gjærne med beskrivelser og teikninger Siter Opel Ascona B 2,2 (Solgt) Kadett C (c20ne) (Solgt) Opel Ascona B 3000 24V Turbo (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 Bare å flytte opphenget til spaken lenger opp, eller flytte staga fra spaken lenger inn på staga inn i kassa. Snakker om 4trinnskassa Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FossRacing Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 meg og Asconapower gjorde dette på en 5-trinns. Du kapper stanga rett under den kula i bunnen av girstanga. DVS mellom kula og festet til skifteakselen eller hva det heter. Så forlenger du det med ca:15mm og sveiser det der. mulig du må ha en spesiell sveisepinne for å få sveiset det hvis det er støpegods eller lignende. Dette er dritkult, du får skikkelig kort vandring på girstanga. Funger på R25 og 240 kassa sikkert flere også Siter 78 Ascona b 4d prosjekt 78 Ascona b 4d (delebil) 78 Ascona b 2d 80 Ascona b 2d B-POWER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona-Man Skrevet April 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2006 aha ja...ditta va ein god ide....må forska litt på detta i måro Siter Opel Ascona B 2,2 (Solgt) Kadett C (c20ne) (Solgt) Opel Ascona B 3000 24V Turbo (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet April 29, 2006 Rapporter Share Skrevet April 29, 2006 Merk: det blir bare kortere vandring fram og tilbake, ikke sideveis. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona-Man Skrevet Mai 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 Merk: det blir bare kortere vandring fram og tilbake, ikke sideveis. da vette kortare gearing sieveis og..tenk deg 2 gonga om no Siter Opel Ascona B 2,2 (Solgt) Kadett C (c20ne) (Solgt) Opel Ascona B 3000 24V Turbo (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet Mai 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 tenke meg om to ganger ja. har laga endel sånne der så vet nok hva jeg prater om ja ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC_76 Skrevet Mai 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 kortere giring sideveis? :D hehe Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet Mai 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2006 har ikke helt funnet ut åssen man ska få kortere vandring sideveis, men det er ikke så viktig å ha heller egentlig. den sideveis vandringa er rotasjon, jo mere du forlenger mellom kula og leddet jo større blir sirkelen, og rotasjonen blir mindre effektiv, fordi du heletiden flytter på "kanten" og ikke midten av sirkelen. men de gammle spakestella er så slarkete så halvparten av sideveis vandring forsvinner om du strammer opp stellet litt ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigamekkar Skrevet Mai 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2006 Hvordan er det å få godkjent dette da? Siter Det finnes to typer mennesker: De som har Opel Og de som vil ha Opel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet Mai 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2006 hehe! erre noe å godkjenne det da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC_76 Skrevet Mai 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 ja tenkte det samma.. korte vandring til siden er vel ikke så farlig i å med at når du girer så drar man jo stort sett spaka frem og tilbake.. Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC_76 Skrevet Mai 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 Godkjenne noe sånt tror jeg aldri hadde falt meg inn.. men kall meg gjerne syk Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Mai 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 Greit nok at det er litt creed med mye i vognkortet, men shortshift tror jeg ikke jeg hadde gadda å fått skrevet inn. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet Mai 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 blir som å godkjenne cd spillern lissom :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg