Gå til innhold

Bensinpumpe til sierra

Lompe

Anbefalte innlegg

Er det en forgassermotor, så sitter pumpa nedenfor fordeleren, og er mekanisk, den pumpa får du for 100kr hos en høgger, er det injection motor, så sitter den bak på tanken, og er elektrisk, men tviler på at det er pumpa som er problemet.... er det 87mod med gasser, så er det mest sannsynlig gasseren som er dårlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Standard feil på disse er løse dyser og tette dyser, i tillegg så har gasseren en tendens til å løsne.

1. Ta av luftfilter huset. I midten ser du 4 dyser, bruk ett flatjern og se om de er løse, viss de er det, skru de til :)

2. Funker ikke dette, så skru de ut, bruk masse forgasserrens på de, og gjerne noe trykkluft og få de helt rene

3. Sjekke de 4 mutrene som fester forgasseren til innsugsmanifolden, se om de har løsner, bruker å bli falskluft der

4. Det er sannsynligvis ikke pumpa di, de har en tendens til å leve evig.

5. Feiljuster CO vil gi fusking, har du prøvd å justert CO?

Lancer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan nok forklare deg hva problemet er, det er ikke en dritforgasser, alltid greid å få de til å gå ordentlig jeg, er stortsett kontaktrproblemer, løse forgasser dyser hadde du ikke forklart med bare fusking, sjekk om den blå ledningen på dynamoen (en egen kabel som skal skyves inn på en skrue bak dynamoen) har detti av, dette sleit jeg med, choken går ikke av pga. at den gir strøm til varmeelementet, bilen går bra når kald, men fusker når varm og kan stoppe og kødde en del.

Ellers prøv å napp av ledningen på stegmotoren hvis ikke det er noe galt med chokeledningen, sett inn alle kontakter i motorstyringen med vaselin.

Og hvis noen uvedkommene har justert på noe da feilen er kommet, let me know.

bunn av tanken? bensintanken liksom? hva skal skje når jeg dunker på pumpa da?

takk

Hvis det ligger dritt i sila i bunn av tanken så pleier dette å flytte seg når du dunker i bunn, pumpa og pleier å komme ved å dunke/banke litt på den....

Og da snakker jeg mekanisk, men gjelder el pumpe og.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

. Du merker fort om choken ligger på, da kan du stramme opp bimetall fjæra når motoren er kald.

Om dysene er løsnet, vil den være litt uggen på tomgang, og ettertenne litt, i tillegg bruke en god del bensin. har selv kjørt trondheim - molde t/r med løse dyser.

Nå sist ville den ikke gå skikkelig på tomgang. Der var det en tett dyse og en dyse som hadde delt seg på midten. Snodig saker det der.

Lancer

Lenke til kommentar
Del på andre sider