Lompe Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 Jeg må ha ny bensinpumpe. Så etter dette på mekonomen.no og her kosta den nesten 2k,-. ER det så dyrt? Hvor lenge holder en pumpe? Siter Sierra Prosjekt Chevrolet K5 Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 du vet sikkert hva du driver på med, men bare for å være på den sikre siden. VET du at bensinpump er død ? Bryter i hjulbrønnen.. Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 Til de prisene så vurderer jeg jo å selge pumpa mi jo... Er i-motor det er snakk om? De fleste pumpene går jo om hverandre med litt slange og kabelsko Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lompe Skrevet April 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 ;)vel altså, skal ikke si jeg vet hva jeg driver med der. Men siden bilen går å lugger, og jeg vet at det ikke er choken så regner jeg med at den ikke får bensin etter behov. Er det noen måte å se om den fungerer da? All hjelp tas imot med takk. Siter Sierra Prosjekt Chevrolet K5 Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lompe Skrevet April 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 det er OCH Siter Sierra Prosjekt Chevrolet K5 Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 Gassermotor altså, prøv å dunk på pumpa, dunk hardt i bunn av tanken, sjekk for kondens Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lompe Skrevet April 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 bunn av tanken? bensintanken liksom? hva skal skje når jeg dunker på pumpa da? takk Siter Sierra Prosjekt Chevrolet K5 Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 Er det en forgassermotor, så sitter pumpa nedenfor fordeleren, og er mekanisk, den pumpa får du for 100kr hos en høgger, er det injection motor, så sitter den bak på tanken, og er elektrisk, men tviler på at det er pumpa som er problemet.... er det 87mod med gasser, så er det mest sannsynlig gasseren som er dårlig... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lompe Skrevet April 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 jaja. Kjøper en hos høggern først. For å teste. Ellers så har jeg jo en ny gasser liggende. Siter Sierra Prosjekt Chevrolet K5 Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KriegHeim Skrevet April 28, 2006 Rapporter Share Skrevet April 28, 2006 Standard feil på disse er løse dyser og tette dyser, i tillegg så har gasseren en tendens til å løsne. 1. Ta av luftfilter huset. I midten ser du 4 dyser, bruk ett flatjern og se om de er løse, viss de er det, skru de til :) 2. Funker ikke dette, så skru de ut, bruk masse forgasserrens på de, og gjerne noe trykkluft og få de helt rene 3. Sjekke de 4 mutrene som fester forgasseren til innsugsmanifolden, se om de har løsner, bruker å bli falskluft der 4. Det er sannsynligvis ikke pumpa di, de har en tendens til å leve evig. 5. Feiljuster CO vil gi fusking, har du prøvd å justert CO? Siter Lancer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lompe Skrevet Mai 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 jeg skal sjekke dysene i dag. rense de. Kjenner at bilen fusker veldig hvis den er varm. Det er som om den ikke får bensin. Men hvorfor skjer dette mest når den er god og varm? Siter Sierra Prosjekt Chevrolet K5 Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Fordi den har en dritt forgasser som, når den først har begynt, er drit vanskelig å få til å bli bra igjen... jeg har vært borti dette maaange ganger nå, og det er bare å bytte til god gammel weber med en gang, så går den jo mye bedre også.. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Jeg kan nok forklare deg hva problemet er, det er ikke en dritforgasser, alltid greid å få de til å gå ordentlig jeg, er stortsett kontaktrproblemer, løse forgasser dyser hadde du ikke forklart med bare fusking, sjekk om den blå ledningen på dynamoen (en egen kabel som skal skyves inn på en skrue bak dynamoen) har detti av, dette sleit jeg med, choken går ikke av pga. at den gir strøm til varmeelementet, bilen går bra når kald, men fusker når varm og kan stoppe og kødde en del. Ellers prøv å napp av ledningen på stegmotoren hvis ikke det er noe galt med chokeledningen, sett inn alle kontakter i motorstyringen med vaselin. Og hvis noen uvedkommene har justert på noe da feilen er kommet, let me know. bunn av tanken? bensintanken liksom? hva skal skje når jeg dunker på pumpa da?takk Hvis det ligger dritt i sila i bunn av tanken så pleier dette å flytte seg når du dunker i bunn, pumpa og pleier å komme ved å dunke/banke litt på den.... Og da snakker jeg mekanisk, men gjelder el pumpe og. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lompe Skrevet Mai 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 se her ja! Blir så gla når jeg får sånn hjelp! Dette skal sjekkes med en gang jeg kommer hjem. Har ikke fått rensket dysene, jobber fælt om dagen. Skal teste alt dette. Topp at folk forklarer så nøye! Siter Sierra Prosjekt Chevrolet K5 Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KriegHeim Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 . Du merker fort om choken ligger på, da kan du stramme opp bimetall fjæra når motoren er kald. Om dysene er løsnet, vil den være litt uggen på tomgang, og ettertenne litt, i tillegg bruke en god del bensin. har selv kjørt trondheim - molde t/r med løse dyser. Nå sist ville den ikke gå skikkelig på tomgang. Der var det en tett dyse og en dyse som hadde delt seg på midten. Snodig saker det der. Siter Lancer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.