VW-HS Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 jeg har tenkt å kjøpe meg effektpotte pga. originalpotta er opprusta (allti tøft med litt mer lyd i alle fall) og samtidig kjøpe powerfilter, å da lurer jeg på: -er dette merkbart effektmessig på en vento 1.8? eller er det bare lyd? -hvor mye må til for å overskride låvelig dB-nivå? -er det bedre for motoren men powerfilter? har hørt at motoren ikke har godt av å bli "strupa ned" Siter vw golf 1 1.1 -83 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 tror nok ikke du skal vente deg noe særlig mer enn 0.5hk kanskje ? Er vel mest for respons og lyd etter det jeg har lest. Lovlig db nivå tror jeg ikke skal bli noe problem, men kommer helt ann på anlegget. Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
velo Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 Det er ikke bedre for motoren med powerfilter! pga at de slipper mere støv gjennom... Så en test for litt sia.. apex skal visst være best i klassen på powerfilter! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimern68 Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 Sånn i teorien så er det bedre for motoren med powerfilter da den kan forbrenne drivstoffet mer optimalt, men i praksis så er det en annen sak da det som nevt slipper inne flere uønskede partikler, du vil maks få ut 1-2 hk mer, men de er mer merkbare på respons og ikke noe annet. En effekt potte vil kun gi deg et annet lydbilde og utseende bak på bilen, så lenge du ikke har effektanlegg hele veien da, og angående lyd så vil filter og potte gi merkbar lydforandring, men så lenge resten av anlegget er orginalt så vil du nok klare å holde deg under 100db som er maks i Norge. Siter Member of Midnightclub You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamannen Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 måles desibelen på tomgang? Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW-HS Skrevet April 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 takk for svar:) noen som vet hvor jeg kan kjøpe apex powerfilter? Siter vw golf 1 1.1 -83 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamannen Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 Ps du kan faktisk tape effekt ved og sette på et åpen luftfilter.motoren gir jo fra seg varme som alle veit og hvis filtret får for mye var luft blir det mindre luft neddi motoren og det betyr tap i effekt.jeg har merket dette.men når jeg monterte org. luftfilter boksen under men rør slik at det får kald luft vist på bilde ,går det greit. Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW-HS Skrevet April 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 Ps du kan faktisk tape effekt ved og sette på et åpen luftfilter.motoren gir jo fra seg varme som alle veit og hvis filtret får for mye var luft blir det mindre luft neddi motoren og det betyr tap i effekt.jeg har merket dette.men når jeg monterte org. luftfilter boksen under men rør slik at det får kald luft vist på bilde ,går det greit. akkurat det der har jeg tenkt på, så det skal bli mye kald fin luft nedi der;) Siter vw golf 1 1.1 -83 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-H Skrevet April 28, 2006 Rapporter Share Skrevet April 28, 2006 måles desibelen på tomgang? Samme lurer jeg på gitt... ;) Har ifra maifold og bak. Bråker ikke mye på tomgang, men når man gir på kommer det litt lyd. Lurer på om jeg skal prøve med med det på eu-kontroll? Bilen er en 86 mod. så jeg har vel lov til og ha litt lyd ;) Siter Kjør hardt kjør stil, kjør VW bil... 2007 VW Golf GT x 1998 VW Golf GTI x 1989 VW Golf GTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet April 30, 2006 Rapporter Share Skrevet April 30, 2006 Tror desibel måles på rundt 3000 rpm! Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamannen Skrevet April 30, 2006 Rapporter Share Skrevet April 30, 2006 Tror desibel måles på rundt 3000 rpm! oy :( det var ikke bra hehe:spider Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet Mai 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 måles i en 45Grader vinkel en halvmeter bak bilen på 3/4av full gass, feks så måles min bmw på 4425rpm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VentoCL Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 Som trådstarter sa, Hvor får man kjøpt dette Apex filteret? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The Edge Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 Hmm, foregår lydmålingen kun uten belastning av motor da? Blir det ikke foretatt en forbikjøringstest også da? Min bråker jo ikke så ille på tomgang, eller litt lett rusing, men når man kjører med litt belastning på, da bråker den ille.. Men tar biltilsynet hensyn til at bilen er under grensen av lydnivået da dersom de oppdager at det er uoriginal potte? De slår eg vel vrange uansett da dersom man ikke har papirer på den..?? Jeg undres på dette selv for skal nå snart på eu kontroll, og har byttet gjennomrusta originalpotte med "effektpotte" som ikke akkurat er lydløs.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ts Skrevet Juni 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2006 mange som monterer større eksos og åpent luftfilter mister effekt... skal ha en viss motstand i eksosen og når de monterer lufiltret på orginal plass... og da for man mye varm luft... på den orginale luftfilter boksen er det et rør som går forover i bilen... så monter det åpne luftfiltret langt som mulig fram.. så det kan trekke frisk luft... ut i grillen eller noe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg