Gå til innhold

powerfilter og effektpotte

Ranger emnet


VW-HS

Anbefalte innlegg

golfen min, (nesten samme motor som ventoen har) gikk dass med åpent filter.. stygg lyd og mer forbruk fikk den og!

 

 

kjøpte meg et innsatsfilter og da blei bilen god! god lyd og...

 

 

effektmessig så var det INGEN merkbar forskjell fra original.. selvom jeg har fjerna katalysatoren så merker jeg ingenting :) bare lyd

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en 4takts motor skal ikke ha en viss motstand i eksosen, nei.

Jo mer åpent jo lettere jobber motoren

 

en motor vil i teorien gå best på frieksos og nettingstrømpa til morra di tredd over et rør som luftfilter ;).

Men det kan så klart gå fryktelig dårlig i real life!

Nissan Micra K12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant som taas sier.. løsningen for mange vil nok være å kanskje bygge et varmeskjold hvis de ikke har mulighet til å flytte luftfilteret.. fåes også kjøpt luffiltere med ferdige varmeskjold montert på, i plug&play sett..

 

kommer alltid til å være diskusjoner om dette med effektøkning\tap ved filter og effektanlegg, men i bunn og grunn er det ingen vits å diskutere ettersom det er så marginal økning.. det f.eks supersprint eller andre sier om 5-10% effektøkning er bare til å le av.

- 200SX S14a

X 91 Golf II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en 4takts motor skal ikke ha en viss motstand i eksosen, nei.

Jo mer åpent jo lettere jobber motoren

 

en motor vil i teorien gå best på frieksos og nettingstrømpa til morra di tredd over et rør som luftfilter ;).

Men det kan så klart gå fryktelig dårlig i real life!

 

Det skal jo være en viss motstand i eksosen da, både på suge-/kompressormotorer, og turbomotorer! Men det med nettingstrømpa kan jeg være enig i.. ;)

S.C.E.

'76 924, '82 944 RS, '87 951, '01 Viper GTS, '94 855 T5, '04 307 HDi, '99 V40 TDI, x 20 stk med forskjellige merker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VELDIG lett forklart så handler det om å ha god flyt i systemet, og holde temperatur nede. fin flyt på innsug og eksos (men husk at ved frieksos så har man ikke vakumeffekten man får med lengere rør).

As usual with cars:

Car owner: How fast can you make it go?

Tuner: How much you wanna spend?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår