Gå til innhold

Trenger Hjelp med RAM 300 sportsman!

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en '79 Dodge Ram 300 Sportsman stående utenfor, den var på EU, og fikk merknader på sliten styresnekke og dårlige bremser bak. Jeg lurer på hvordan jeg skal løse disse problemene, veit jeg kan prøve å stramme opp styresnekka, men hvordan gjør jeg dette? og bremsene bak prøver jeg å smøre mekanikken til, veit ikke om det funker men gir det ett forsøk.. EVENTUELLT: er det noen som har styresnekke til denne bilen? jeg er interessert i å kjøpe..

Sorry rotete post, men er "litt" stressa da den skal gå som russebil nå i år ;)

Og husk, hør på majoriteten her inne: kreativitet skal slås hardt ned på!

-83 Golf Mk1 Cab (Nye prosjektet)

-84 Golf Mk2 1.3 (Soon 2 be vrak)

-83 Golf Mk1 GTI (Delebil til Cab'n)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å justere snekken hjelper av og til og som oftest bare litt.Løsne mutteren på toppen av snekken.Vanligvis 16mm eller fem åttendedels.Juster ned skruen i mitten.Vanligvis umbrako og sannsynligvis tommestørrelse.Juster en halv omdreining og trekk til mutteren.Prøv snekken med motoren i gang.Hjalp det? Hvis ikke kan du gjenta noen ganger.Men ikke skru for mye, da vil snekken knipe.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder bremsene så er det kansje bare å stramme ut båndene på stillskruen i nedkant. Skal vel vere selvjusterende blah

Bruker å stramme de ut så tromlene bare så vidt går på. Hvis der er en rustkant på innsiden av trommelen bør denne slipes bort, da denne har mindre diameter enn anleggsflaten til båndene og når denne kanten såvidt glir over blir det klaring mot anleggsflaten når den kommer innom båndene.

Lykke til. Natt til 1. Mai er på Søndag.

-71 Vista Cruiser

-79 Trans Am Blackbird

-96 Suburban 5,7 Vortech

X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider