Sveingaard Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 Jeg vet dette er et tema som ikke så ofte tas opp, så regner med en del flaming, men vil gjerne vite det tilfelle jeg skal selge bilen ved senere annledning. Har for ikke så lang tid tilbake kjøpt 520 e34 som jeg er storfornøyd med, men etter problemer med instrumentene bestemte jeg meg for å gå til innkjøp av en brukt en fra høggern, med ett minus: det har vissnok gått 320000.:watchout: Jeg vet ikke om km standen blir stående på 320000 etter jeg setter den i bilen, for jeg har ikke kommet så langt enda, men spm lyder som følger: hvis det er sånn at den blir stående på 320000 i en bil som bare har gått 210000, så er ikke det særlig gunstig for hverken forsikring eller hvis jeg skulle selge den en gang, så jeg lurer på hvordan jeg skal få tilbakestilt de nye instrumentene til bilen opprinnelige km stand? Noen som har peil på sånt? (og nei, har ingen formål å sette ned km på en bil som faktisk har gått 320000, vil bare ha den til den km stand som stemmer i forhold til min bil) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
derrick Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 Var ute for det same som deg, bortsett fra at det nye var gått mindre enn bilen. Eg spurte bmw om dei kunne justere det opp til rikig stand. Dette gjekk ikkje an på min 92mod (digital km-teller) Trur det går på nyere (e39) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radiaki Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 Var ute for det same som deg, bortsett fra at det nye var gått mindre enn bilen. Eg spurte bmw om dei kunne justere det opp til rikig stand. Dette gjekk ikkje an på min 92mod (digital km-teller)Trur det går på nyere (e39) På E39 er displayet (turteller, speedo, lcd display med km stand osv) separat fra "hjernen" som husker km standen. Det er en liten boks som sitter bakpå instrumentpanelet, koblet sammen med en flatkabel.. Jeg har nyere display i min E39 (gamle LCD'n er totalt fucka), første gang jeg testa å bytte over fikk jeg med KM stand (og kjørecomputer meny etc) fra den bilen delen var henta fra, men ved å beholde den orginale lille "blackbox'n" så er alt som det skal, men med fysisk nye instrumenter og skjermer. Kan ikke se noe lignende på E34'n i ETK, men kanskje det er slik der og.. på E39 er det vell skille mellom biler med stor og liten kjørecomputer. Siter (*) BMW Z3 Coupe 2.8 (*) 1999 BMW 520i touring (x) 1996 BMW E39 535i manuell (x) 1988 BMW M3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW520 Skrevet April 28, 2006 Rapporter Share Skrevet April 28, 2006 Jeg vet dette er et tema som ikke så ofte tas opp, så regner med en del flaming, men vil gjerne vite det tilfelle jeg skal selge bilen ved senere annledning. Har for ikke så lang tid tilbake kjøpt 520 e34 som jeg er storfornøyd med, men etter problemer med instrumentene bestemte jeg meg for å gå til innkjøp av en brukt en fra høggern, med ett minus: det har vissnok gått 320000.:watchout: Jeg vet ikke om km standen blir stående på 320000 etter jeg setter den i bilen, for jeg har ikke kommet så langt enda, men spm lyder som følger: hvis det er sånn at den blir stående på 320000 i en bil som bare har gått 210000, så er ikke det særlig gunstig for hverken forsikring eller hvis jeg skulle selge den en gang, så jeg lurer på hvordan jeg skal få tilbakestilt de nye instrumentene til bilen opprinnelige km stand? Noen som har peil på sånt? (og nei, har ingen formål å sette ned km på en bil som faktisk har gått 320000, vil bare ha den til den km stand som stemmer i forhold til min bil) Det sitter en codestick bak på instrumentet ditt, bytt den ic´en fra det gamle til det nye, da skal den gamle km bli som før:) Siter 11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil 07 bmw 525D M-Sport bruksbil 96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt. Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8 Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704 og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg