codegen Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 Hei folkens! Jeg har begynt på motoren min, bilen motoren har stått i så litt for nerme på en tunnelveg i slutten av sommeren ifjord så nå tenkte jeg jeg skulle trimme motoren litt, bilen var en Omega A 2.0i LS. Saken er, det er litt vansklig å finne sider med trim, noen som har noe tips? evt. plasser de selger Kam og Chip værtfall. Skal fresetoppen og fresesvinghjulet snart, men hadde vært kjekt med litt mere når jeg først er igang og motoren er helt nedplukket. Alt av forslag tas imot med stor tak Mvh, Stian Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamannen Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 Hei folkens! Jeg har begynt på motoren min, bilen motoren har stått i så litt for nerme på en tunnelveg i slutten av sommeren ifjord så nå tenkte jeg jeg skulle trimme motoren litt, bilen var en Omega A 2.0i LS. Saken er, det er litt vansklig å finne sider med trim, noen som har noe tips? evt. plasser de selger Kam og Chip værtfall. Skal fresetoppen og fresesvinghjulet snart, men hadde vært kjekt med litt mere når jeg først er igang og motoren er helt nedplukket. Alt av forslag tas imot med stor tak Mvh, Stian Sjekk på ENEM du finner masse godis til 2.0 din der:) Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codegen Skrevet April 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 Sjekk på ENEM du finner masse godis til 2.0 din der:) ENEM? :O Edit: aha, den svenske sia.. Takk :D Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codegen Skrevet April 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 kom over ett turbo sett nå.. har det vært genialt og montere det? bør jeg forsterke motoren? link: http://www.cwtp.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=17&category_id=20&option=com_phpshop&Itemid=6 Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Er det c20ne i den?? Hvis det er det kan du lett sette turbo på den. Sjekk ut http://www.jma.no for turbosatser til den motoren.. Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 C20NE tåler nok en god del. Billigste turbomotoren man kan lage i disse dager mener nå jeg. Eneste minus jeg kan komme på når det gjelder OHC er vel at de ikke tåler særlig med varme. (->banantopp) Chip og snurr. så kan du jo klare 180hk. Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Brukes ikke chip ved turbo på disse. Setter inn større dyser for å kompensere med mer bensin. JMA har bygget flere av disse motorene og de har gått godt. Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codegen Skrevet April 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 nice.. er C20NE ja, Corsa Tuner. takk for tipset :) Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codegen Skrevet April 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 er det smart og frese toppen om man skal montere turbo? Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamannen Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 mange som gjør det.fordi ,bytter gjerne til en toppakning som skal tåle litt mer. Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RamstadTech Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Men med turbo må kompresjonen vere lav. Vil ikkje man risikere å få for høg kompresjon for turbo ved å plane toppen? (eller var det porting som var meint med fresing?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codegen Skrevet April 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Men med turbo må kompresjonen vere lav. Vil ikkje man risikere å få for høg kompresjon for turbo ved å plane toppen? (eller var det porting som var meint med fresing?) jo.. var det jeg trodde jeg også, måtte bare spørre :P Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codegen Skrevet April 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 mange som gjør det.fordi ,bytter gjerne til en toppakning som skal tåle litt mer. ja, men kan ikke kompen bli får høy? toppakningen skal nok byttes til en forsterket en ja :) Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamannen Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 ja, men kan ikke kompen bli får høy? toppakningen skal nok byttes til en forsterket en ja :) ja har med kompen og gjøre også.skal få den ned så mye som muligt? er ikke helt ekspert innen turbobygging men har hørt litt rundt omkring;) Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FastOmega Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 jeg foreslår jma.no.. hør med han! Han har dysesett til 1600,- mener jeg. Mener også at du trenger en kraftigere bensinpumpe. Kompresjonen på c20ne er lav noe som er fordel. Hører at folk kjører opp trykket fra 0.6 - 0.8 på disse uten at det tar skade. Siter Mvh FastOmega ____________________ Opel Omega A 3.0i 24v Opel Omega A 2.0i Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg