Eirik99T Skrevet Mai 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 Jeg skal ikke ha mye styling på bilen, men skal det være noe, så er det originalt ekstratilbehør som gjelder, stort sett. (bildene er lånt fra Sverige, håper det er iorden for eierne) Jeg kommer nok til å lage meg en usa-front, slik 99an hadde der borte. (4 runde lykter) Det blir antakeligvis noe slik: http://www.garaget.org/?car=3298 Og jeg kunne godt tenkt meg følgende styling (Airflow), men har ikke råd med det første ihvertfall. Og fargen på denne bilen (ikke stylinga) er planen min! :) Original akaciagrön. http://www.garaget.org/?car=22858 Mulig jeg nøyer meg med følgende turbo frontspoiler. http://www.garaget.org/?car=2709 Siter 99T16 - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik99T Skrevet Juni 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2006 Hallo! :) Jeg har min siste eksamen før ferien førstkommende torsdag, og har derfor valgt å prioritere lesing foran skruing i det siste. Men jeg skal komme med oppdateringer så snart jeg har noe nytt å fortelle! Jeg kan jo fortelle at jeg såvidt har kommet igang med sveising. et hull mindre (100 igjen ) :well Og jeg har kappet en del rundt håndbrekket, for å få til håndbrekk bak - her gjenstår fortsatt litt hodebry, men det nærmer seg nå! :) Jeg venter nå på silikonslanger, til å skifte ut de gamle morkne vakuumslangene med! Jeg har faktisk bestilt røde, håper ikke det vil se for tullete ut. Og det siste som har skjedd er at jeg har fått papir for ombyggingen! :D Siter 99T16 - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tweeky Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 Se der ja! Gratulerer med verdifulle papirer. Blir nok bra med røde slanger og. Blir bare bra detta! hehe ;) Siter - 1993 Saab 9000 Aero - 1986 Mercedes E300 - Jobbil m/ manuell - Kristoffer, Stcn N783 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik99T Skrevet Juni 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 Bra noen har tro på prosjektet! (kom gjerne med kommentarer dere som er innom ;)) Igår fikk jeg tak i original aero-styling til og900(->87), som jeg håper å få modifisert på! Settet er i 10 deler - 2 av disse (dørskjørtene) passer egentlig, alle de andre er for lange. Men vi får se hva det blir til! Og så har jeg fortsatt litt med målerhuset. Under her ser dere hvordan turtelleren var, nå har jeg plukket ut klokka, for der skal jeg sette inn turbotrykksmåler! Det viktigste i midten - turtall og ladetrykk! ;) Siter 99T16 - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
velo Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 Nice! Må si at jeg likte den grønne saab`en lengre opp her! ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik99T Skrevet Juni 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 Nice! Må si at jeg likte den grønne saab`en lengre opp her! ;) Det gjør jeg også. Jeg skal ihvertfall ha samme fargen! Skal ha slike rundte lykter, det er finere enn de ovale. Og lignende styling, men ikke helt lik. Men jeg liker ikke å kalle d styling, det er jo originalt Saab-tilbehør :) Siter 99T16 - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnusk Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 Dette blir tøft! Hvilken bil er det du tar håndbrekket fra? er det mye jobb og tilpasse? lykke til videre! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik99T Skrevet Juni 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 Håndbrekket er hentet fra Saab 900. Jeg trodde det kom til å bli enklere.. :) Men nå har jeg en plan for hvordan jeg skal løse det! Det er vel ikke så fryktelig mye å tilpasse. Litt kutting, og litt sveising. Og litt borring. Kommer tilbake med bilder og meg info når den tid kommer at det er ferdig ;) Siter 99T16 - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik99T Skrevet Juni 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 Vel, nå skal jeg selge aerosettet igjen, for jeg har kommet over et greit 99airflow-sett :) Sånn ellers har jeg sveiset litt mer, og flyttet litt fram og tilbake på motorfester, for å få alt til å stemme overens. Og så har jeg endelig fått byttet kåpa til primærdrevet på girkassen(denne var litt kranglete inntil jeg fjernet "overflødige" deler), for å få riktig motorfeste i forkant. Og jeg har jobbet litt mer med målerhuset mitt, for å få festet speedometer og turteller. Det gikk til slutt! Så nå skal jeg imorgen prøve å få montert den sagnomsuste trykksmåleren inni turtelleren. (Jobber med en del småting inni mellom, for å ikke gå lei av rust og sveising.. ) Siter 99T16 - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW-HS Skrevet Juni 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 digger prosjektet ditt!! har mange gode minner i baksete på en hvit saab 99 som farfaren min hadde, var ikke turbo det da:p men har alltid likt de bilene!! må bare bli bra dette, stå på!:) Siter vw golf 1 1.1 -83 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik99T Skrevet Juni 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 digger prosjektet ditt!! har mange gode minner i baksete på en hvit saab 99 som farfaren min hadde, var ikke turbo det da:p men har alltid likt de bilene!! må bare bli bra dette, stå på!:) Takk skal du ha :) Original 99Turbo skal en lete lenge etter. De fins, men begynner å bli ganske sjeldne etterhvert. Dessuten ble de bare levert med 8ventilers b-motor. Det fins noen ombygde 99or, men ikke mange i Norge. Skal en ha 16v, må en nok gjøre det selv :) Hyggelig med alle dere som liker prosjektet! Det er enda mer moro å jobbe når en vet at andre liker å følge med. Dere får fortsette å følge med, så skal jeg prøve å være flink til å oppdatere :D Siter 99T16 - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henrik^ Skrevet Juni 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 ja, du må oppdatere som pokker! Dette er jo kjempespennende! jeg har trua på at det kommer til å bli en utrolig lekker bil! (den er jo det uansett, såklart ;) ) Lykke til, digga speedometer/turtellerløsningen din. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik99T Skrevet Juni 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2006 Har holdt på en del timer i kveld med trykksmåler/turteller. Og det var mildt sagt en utfordring! :D Vanskelig å bygge den inn, alt kolliderer, og ingenting blir festet beint.. :S Men jeg fortsetter senere, og skal snart ha bilder ;) Siter 99T16 - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW-HS Skrevet Juni 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 er det vanskelig å få tak i deler til saab 99? fikk lyst på en selv nå, men var jammen ikke mye å velge i:p Siter vw golf 1 1.1 -83 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik99T Skrevet Juni 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2006 er det vanskelig å få tak i deler til saab 99? fikk lyst på en selv nå, men var jammen ikke mye å velge i:p Hva slags deler tenker du på? Reservedeler? Styling? Trimming? Jeg er som sagt medlem av Saab Turbo Club of Norway( http://www.saabturboclub.net ), og gjennom forumet der er det ganske gode muligheter for å få tak i brukte deler. Hos gammalsaabens venner ( http://www.gsv.no ) er det stor SAAB 99-ekspertise. Ellers kikker jeg en del rundt hos de svenske saab-klubbene. Men hvor du skal lete avhenger jo litt av hva deler du tenker på. Veng selger mange profiler om du skal sveise på en 99. Og http://www.speedpartsnorway.no selger mye av trimming/tilbehør/slitedeler for Saab til bra pris! Så jeg vil si det er greit å få tak i deler. Men det er nok ikke alt som er like lett å få fatt i. Send meg en PM om du vil vite mer.. :) Siter 99T16 - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg