Eirik99T Skrevet September 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2006 Nei det har vært lite. Jeg har det så travelt for tida, at det blir lite tid til garasje, desverre.. Jeg har gjort litt mer, men ikke så mye at det egentlig er verdt å nevne. Men siden du spør så ;) Jeg har montert en av spindlene fra og900 (med drivaksling fra 99an). Det neste jeg må gjøre er å montere tripod fra 900-akslingen på denne. Og så er det tur for å ta den andre akslingen! :) Jeg har også montert en spikningsdiod (diode som tenningsbanksindikator), og koblet denne til APC-boksen. (Regner med at du er P3t3r? Har du vært så heldig å få tak på en av jubileumsutgavene? 96 er en kul bil!!) Siter 99T16 - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vangen Skrevet September 16, 2006 Rapporter Share Skrevet September 16, 2006 Bankesensor er greit å ha ja. ;p Siter VW Passat '99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab96 Skrevet September 17, 2006 Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 Regner med at du er P3t3r? Har du vært så heldig å få tak på en av jubileumsutgavene? 96 er en kul bil!! Det er meg vettu, det er en ekte blå metallic jubileum, mangler bare felgene, men faren min har et sett som jeg skal få låne når jeg får bilen på veien:D Siter '75 Saab 96 v4 Rallybil '80 Saab 96 V4 Jubileum '88 Saab 900 Aero '90 Saab 900 Aero '96 Saab 9000 Aero Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik99T Skrevet September 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 Bankesensor er greit å ha ja. ;p Ja, det er det! Det har jeg også (naturligvis), men det er jo noe annet :) Siter 99T16 - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik99T Skrevet November 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2006 Dårlig oppdatert her :shake (grunnet for lite tid til å stå i garasjen, desverre) Men noe skjer. Nå kommer forhåpentligvis dette hjem i posten snart :) http://e.skjaeveland.googlepages.com/eiriksting2 Som dere ser må det litt plastsveising til. Men det skal nok ordne seg. Siter 99T16 - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vangen Skrevet November 14, 2006 Rapporter Share Skrevet November 14, 2006 Nice! :) Siter VW Passat '99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik99T Skrevet November 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2006 Ja, jeg tror ihvertfall det skal bli det! Sinnsykt tøft med airflow på 99 spør du meg :D Siter 99T16 - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik99T Skrevet Mars 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2007 Nå har jeg fått fikset på litt. Begge hjulbuene er så godt som ferdige bak. Pusset ned rust, sveiset igjen hull, sveiset på plass nye dempertårn, smurte inn med Owatrol og deretter noe understellsbeskyttelse :) Hull i bagasjeromsgulvet står for tur! (Er igang nå) (Er fortsatt ikke noe særlig med sveiseapparatet, men det går ;)) Siter 99T16 - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
velo Skrevet Mars 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2007 Bra det ikk har stoppa opp! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik99T Skrevet Mars 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2007 Nei, jeg tror ikke jeg tør "stoppe" mer nå, for da er jeg redd bilen fort blir stående litt for lenge :) Jeg får bare peise på tenker jeg! Tro det eller ei, men jeg har faktisk vært så heldig å få tak i så og si rustfrie dører! (dere som har vært borti 900 og 99 vet nok hvor sjeldent det er ;)) Og på toppen av alt ser de ut til å være nesten identiske når det gjelder farge! (Så jeg kan vente litt med lakk) Dette er og900 dører, så da får jeg brukt dørtrekkene mine som hører til skinninteriøret også. Siter 99T16 - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vangen Skrevet Mars 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2007 Hadde bare et hull i bakdøra mi. :) Sa du at 900 dører var bolt on på 99? Siter VW Passat '99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik99T Skrevet Mars 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2007 Ja, jeg mener de skal være det, uten at jeg har fått testet min teori enda! Det er ihvertfall det jeg har hørt. Mener du noe annet? Isåfall må jeg vel ut og se på det! :D Gamle dører : (De er enda verre på undersiden) Nye dører : (så godt som strøkne, må bare pusse litt på noe overflaterust) Siter 99T16 - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen. Skrevet Oktober 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2007 Noe nytt her ? :) Siter '95 SAAB 900SE '83 SAAB 99GL Prosjekt http://www.bilforumet.no/prosjektforum/236833-jorgen-saab-99gl-stroken-lav-lav-lav.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saab_Racing Skrevet Desember 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2007 Fint prosjekt:) Liker disse bilene kjempe godt. Hadde en jeg bygga som bilcross bil, den var totalt strøken dvs null rust eller bukkler... Var nesten litt synd å bruke den i bilcross men... Tror nok det undrestellet ditt ska holde bra, jeg hadde 2.2b-motor i den som var max trimma, var litt i underkant av 200hk. Å da hadde jeg bare nye orginal dempere fårran og gass bak noe som funka fint. Siter Gatebilen min: BMW e36 320Ci Bilcross biler jeg har: x:Mazda 626 2.0I 2 dørs GTZoomZoom Mazda 626 2.0I 4 dørs 3 Saab 900, 1 Saab 90 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik99T Skrevet Mars 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2008 Jeg var nok litt for rask på avtrekkeren da jeg sa at hjulbuene bak var så godt som ferdige :D Fant litt å ta tak i, da en eller annen busk-sveiser hadde vært og rota her tidligere. Det er ikke mye å skryte av dette her, men det burde vel fungere :) Som sagt før, tar jeg dette som rustfiks-/sveise-trening! Hmm. Spesialfiks! Må slipe over litt her, da jeg hadde glemt å få på noe til å beskytte stålet. Rusthull over/bak bensintank har jeg fått tatt en del av. Ellers av nyheter er at en kamerat har skaffa meg noen greie lysarmatur, så garasjebelysning er i boks ;) Det er mus i og utenfor bilen. De har spist på ting overalt :watchout Originalrattet er ubrukelig, samme er beskyttelsesslangen til veivhusventilasjonen. Får lade musefella igjen! Siter 99T16 - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg