Gå til innhold

Vibrering på volvo xc 70

Ranger emnet

volvo-glad

Anbefalte innlegg

Slitte motorfester? Vet ikke om det er samme som på v70, men har kjørt v70tdi med defekte motorfester og det vibrerte noe helt forferdelig ved pådrag, ekstra mye ved sving den ene veien.... hastighet hadde ingen betydning.

Alfa Romeo 75 1,8 turbo

Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli

Volvo 740GL herregårdsvogn

Originaledition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk det indre leddet på venstre drivaksel framme... skal ikke være fett på utsiden av mansjett...

og opplangringen på høyre drivaksel... At skruene på festet ikke er løse...

Hadde drivledd vært dårlige, ville vel dette vært hastighetsavhengig... xc er vel ikke så forskjellig fra andre biler?

Alfa Romeo 75 1,8 turbo

Originaledition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vibreringen er verst i oppoverbakker. antagelig mest i venstresvinger....

Sjekk motorfester og girkassefeste!! høres ut som bilen jeg kjørte. Mener det var venstresvinger som var værst.

Alfa Romeo 75 1,8 turbo

Originaledition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mobb!!!!!!

Skrur desverre også på Renå......

Var ikke ment som mobbing...

Men AHA!! der avslørte du at du skrur Renault også...

Det vil si at jeg gjerne plager deg litt innimellom med spørsmål om min Renault 19. Håper du overlever ett spørsmål en gang i blandt..

Sorry for Off Topic

"Hvorfor kan ikke kvinner rygge?"

Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg må si meg enig med Large Blow job - sorry, Lars Bj mener jeg - i denne saken. Mellomakselen har en tendens til å vibrere og hikke hvis den føler seg neglisjert. Mellomaksler til sånne viskosefirehjulstrekkere er vel ikke spesielt kraftig dimensjonert, så bend over og sjekk denne. Dessuten bør du vel kanskje kontrollere funksjonen til selve viskosediffen også. Den kan bli skadet hvis det benyttes dekk med forskjellig rulleomkrets foran og bak over lengre tid og det skulle ikke forundre meg et sekund om den vibrerer når den er skadet.

På den annen side er det vel ikke viskosediff på en XC70. Byttet ikke den navn fra V70XC omtrent når firehjulstrekksystemet ble oppgradert da?

Reodor F

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider