245tic Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 Jeg har en volvo 240 90 modell! orginalt satt det en 230f motor i den, men har bytta den til ET motor! ossen er det å godkjenne dette? En kamerat av meg som sa jeg måtte ha type godkjenning av motoren osv! jeg har ventilerte skiver foran! Siter wirrumen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 les på godkjendte produktendringer volvo, og print ut det som er relevandt, og vis hos biltilsynet. ikkeno problem Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tigerfish Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 ET motorn får du ikke godkjent i nyere enn 88 pga. avgass. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Jeg har en volvo 240 90 modell! orginalt satt det en 230f motor i den, men har bytta den til ET motor! ossen er det å godkjenne dette? En kamerat av meg som sa jeg måtte ha type godkjenning av motoren osv! jeg har ventilerte skiver foran! Du kan vel ikke bytte fra en 90 mod B230F motor til en 85-86/87 mod B230ET?? Din 240 har katalysator, men det har ikke B230ET motoren så det er ikke sikkert biltilsynet godkjenner dette, selv om du monterer katalysator fordi at ET motoren rett og slett ikke er laget for å bruke med kat. Om du derimot har FT/FK motor er det ikke noe som helst problem. Ta kontakt med Volvo Norge, de fikser papir til deg. MVh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Kan man få spørre hvorfor du har satt inn en ET motor istedet for en FT/FK? Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Jeg kan sikkert svare! :) Lettere å få tak i + mye billigere. Jeg skal sette in B21ET i min nå, men så har jeg B230A fra før av da! ;) Men jeg tror det er grunnen hans... Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennet Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 ET motorn får du ikke godkjent i nyere enn 88 pga. avgass. Dette er så feil som du får det! Jeg har bygd om fra b230f til b230et i min 240 89 model. og dette ble godkjent! Ligger forresten MANGE tråder ute om godkjenning av motorbytte! Siter Bilforumet.noSuper ModeratorForumregler!Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245tic Skrevet April 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Er det noen som kan finne en link som jeg kan finne den rette type godkjenninga! å foresten det er bare ET blokk også er det orginal f sprut! ikke K-jetronic altså hehe! Siter wirrumen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 F sprut?? :hvaskjera motronic heter det. f har jetronic. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Er det noen som kan finne en link som jeg kan finne den rette type godkjenninga! å foresten det er bare ET blokk også er det orginal f sprut! ikke K-jetronic altså hehe! :google http://www.volvocars.no/_Tier2/PreOwned/SpecialOffers.htm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245tic Skrevet April 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 jeg har jetronic Siter wirrumen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet April 28, 2006 Rapporter Share Skrevet April 28, 2006 Et har motrinic da. Man trenger ikke ventilerte skiver for å få godkjent det. men det er å anbefale. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg