Otto von Bismarck Skrevet Juni 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2003 Originally posted by Loppa Han har langt bedre oversikt fra sin posisjon enn kameraet har og det faktum at ingen av de to som blir forbikjørt tenner bremselysene styrker den teorien. Selv om det skulle vise seg at det er litt hold i denne teorien din, er det helt unødig å foreta forbikjøringer under slike forhold. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dawg Dee-Lux Skrevet Juni 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2003 Originally posted by Loppa ...det faktum at ingen av de to som blir forbikjørt tenner bremselysene styrker den teorien ... om at de også er idioter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2003 Originally posted by Walter_Melon Jeg for min del skulle likt å sett at den filmen viste en accord som vrengte ut til venstre og endte i grøfta fordi han ikke beregna avstanden riktig... slik som denne skropelen: http://www.volvo-power.net/videos/member/bt1_/opel_kadett_mister_kontrollen.mpeg ?? den burde forsikrings selskapet hans se.. :p Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2003 Originally posted by Ascona Nå ler jeg godt.. Forbikjøringa er NULL problem, helt grei, og clean forbikjøring. Som sagt i en annen tråd har jeg kjørt forbi der MANGE ganger selv, det er god oversikt og null problem. Er det noen som gjør noe galt er det de som blir forbikjørt. Jeg har riktignok ikke sett filmen enda, siden linken ikke virker.. men den forbikjørte har plikt å tilpasse farten sin, for å hjelpe den som kjører forbi. Jeg har selv måttet stå på bremsen flere ganger pga tullinger som kjører forbi på uoversiktlige steder, slik at de holder på å fronte.. Det er typiskt for folk i japse "sportslige" biler, når de har damer i passasjer setet. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2003 Originally posted by Ascona Skaff deg lappen, og kjør ganske mye 5-10 år, sier du det samme da? man pleier riktignok å roe seg med årene da? har han sjåføren hatt lappen i 5-10 år da? kjenner du fyren eller? siden du er så aktiv med å forsvare han? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2003 Originally posted by Hopless HVA ER SIKTA HER!!!! Og her taler kameravinkelen til fordel for sjåføren! Og slå opp i veitrafikk loven og se hva det betyr når det er heltrukne linjer.... Du ser ikke punktet der bilen var i riktig felt igjen..... Dette er fulstendi uforsvarlig og ren flaks at gikk bra. Jeg må si det ser stygt ut. ser ikke ut som han har mer enn et par hundre meter før han møter svingen. må tenke at strekningen han har, må deles på to.. siden en evt. bil som kommer i motsatt strekning. Jeg hadde ikke kjørt forbi der selv, uansett om jeg kjørte den råeste porschen. Det at det i tillegg er regn, har jo også innvirkninger på festet til bilen på veibanen. jeg ser en ting som taler til fordel for sjåføren.. 80 km/t skiltet er på venstre side på bildet, som vil si at det er på høyre også! mao. det er NY hastighets grense.. så den gamle var sannsynligvis 60km/t. mao. han kjører forbi i overgang fra 60 til 80 km/t, som vil gi han "forsprang", om de andre sjåførene gjør som de er pliktet til å gjøre, nemmelig å tilpasse farten. mao. om de andre ser "aha, her vil en fyr kjøre forbi", skal de la vær å akselerere opp til 80, til de ser at den forbikjørende har kommet seg inn i sitt felt. men det er jo mange som må være først i køen og slike folk vil gjerne ikke assistere. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2003 Originally posted by Loppa Pen var den ikke akkurat, hadde nok forårsaket en grei bot om det var UP som lå bak, men å lage et sånt helvetes oppstyr for så daglidagse ting er det bare tenåringer som orker. well Han har langt bedre oversikt fra sin posisjon enn kameraet har og det faktum at ingen av de to som blir forbikjørt tenner bremselysene styrker den teorien. Han feilberegnet garantert effekten i bilen sin, for det gikk ikke akkurat fort med den riskokeren, men sånn går det vel iblandt når man prøver å henge på en Audi :D riskoker sjåfør som feilberegner effekt?? Næææ??? tuller du? har slikt skjedd før?? :p :p :p :p det med lysene sier ingenting.. det kan være tilfeldighet.. det er ikke sikkert de så i speilene engang.. evt kan det være de bare slapp gassen. det ser ut på bildet som det var overgang fra 60 til 80km/t. jeg har ikke sett filmen enda, men.. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2003 Originally posted by candyman Det var ikke akkurat mye pulver i den kjærra der nei! 125en min AXer jo faen meg bedre!:D når vi snakker om forbikjøringer og 125'er.. det var en gang jeg opplevde noe utrolig sykt.. først kom det en opel vectra (grønn) og kjørte forbi i 50 sonen. jeg holdt selv 50, som ejg alltid gjør i 50 sonen.. (dvs 53ca på speedometer). Han holdt vel en 80-90 og dette var foran en barneskole med overgangsfelt!! så ble det 60 sone, da kom det en annen bil, som SÅVIDT klarte forbikjøring!! han tok den før en skikkelig krapp sving til høyre (totalt uoversiktlig). Når bussene kommer rundt den svingen, må man holde max. 50, pga de kjører av og til over i feil felt, etc. så var det 80 sone.. lang oppoverbakke. etter oppoverbakken, er det en lang flate.. så kom 125'en.. bilene lå i 80.. dvs ca 85 på speedometer. 125'en klarte sikkert bare å kjøre i 90 eller.no han brukte så utrolig lang strekning på å kjøre forbi, at det var sykt!! jeg bare tenkte "wtf?", hva var vitsen med det liksom? kan forresten nevne de mest irriterendes folkene: i 80 sonen holder de 60 i 60 sonen vil de holde 80 i 50 sonen vil de holde 60 pga man kjører helt fint i 60 sonen, så ligger de klistret oppi ræven.. kjører fint i 50 sonen og de ligger klistret.. så kommer man til 80 sonen.. da holder de 60!! da tenker man "hvor er iq?", hva tror de at de tjener på å kjøre for fort i 50 og 60 sonen, om de ikke klarer å holde farten i 80 sonen? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Juni 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2003 Originally posted by Walter_Melon Ikke for å ødelegge mitt alvorlige poeng, men det er en typisk sånn film som kan ende opp på tv2-nyhetene: "Villmannkjøring i yrende streetrace-miljø. Ungdom konkurrerer om å kjøre forbi med minst mulig avstand til møtende kjøretøy i topptrimmede biler med mange hundre hestekrefter i hastigheter godt over 400 km/t" Jepp... Og resultatet er flere kontroller, mer fotobokser og strengere purk.. La oss vise filmen til politi, tv2 og alt som kan, så får vi det enda verre her på veiene!! PS- hvorfor virker ikke filmen lenger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2003 omg! dette var en sinnsyk forbikjøring! audi'en sin forbikjøring var grei, men den hondaen var for sen ute, pluss at strekningen var uoversiktlig, så vel som motor effekten i hondaen ikke var stor nok. han var jo godt inne i svingen før han var forbi. bare flaks at det gikk bra. jeg skjønner ikke at noen kan forsvare denne forbikjøringen med "kameravinkel".. han var nok et par meter fra å smelle. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2003 jeg lastet opp filmen, for å avskrekke folk fra slike handlinger: the film Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
metz Skrevet Juni 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2003 Originally posted by DaButcher omg! dette var en sinnsyk forbikjøring! audi'en sin forbikjøring var grei, men den hondaen var for sen ute, pluss at strekningen var uoversiktlig, så vel som motor effekten i hondaen ikke var stor nok. han var jo godt inne i svingen før han var forbi. bare flaks at det gikk bra. jeg skjønner ikke at noen kan forsvare denne forbikjøringen med "kameravinkel".. han var nok et par meter fra å smelle. enig. Siter BESTOFVW http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazdius Skrevet Juni 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2003 Originally posted by DaButcher jeg lastet opp filmen, for å avskrekke folk fra slike handlinger: the film Jeg lasta den opp på side 3 da.. :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
triggerhappy Skrevet Juni 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2003 Sier ikke avstanden mellom hondaen og bilen han møter sitt om den var trygg eller ikke? Hadde møtende bil kommet i 5-10 km/t fortere, så hadde det jo smellt. Men greit, jeg er ikke lokalkjent.... Siter -x 1988 Ford Sierra Cosworth -x 1991 Mazda 323 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettergutt Skrevet Juni 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2003 Originally posted by Ascona Noe sier meg at jeg vil ta deg litt mer seriøst om en 10-12år, når du har fått litt kjøreerfaring. Og i tilfelle du lurer, selv har jeg hatt lappen noe over 5 år, og har kjørt et anseelig antall km, langt mer enn de aller fleste gjør på 15år (minst). Jeg har kjørt biler av forskjellige typer, med forskjellige kjøreegenskaper og motorytelse, alt fra en dieselbil med 54hk til biler med motor på noen hundre hester, for å si det sånn. Forbikjøringen det er snakk om i dette tilfellet er langt fra stygg, den er ikke i nærheten engang! Det er faktisk bare humor å høre dere fjortissene skrike ut.. Kom tilbake når dere har kjørt et par-tre hundre tusen, og se hva dere synes da. Fem år? Jeg er 30 og har hatt lappen i 12, hvis det gjør meg til noen bedre sjåfør da. Jeg syns alikevel uttalelsen din er utrolig tåpelig selv om sikkert ikke du er det. No offense...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg