Gå til innhold

Godkjenne bil med blinklys fra clasohlson?

Ranger emnet

GeeZuZz

Anbefalte innlegg

Har importert en bil fra USA. Utrolig nok skulle det vise seg at kjøpet og importen skulle gå relativt smertefritt, mens noe så utrolig simpelt som farge på lys skulle bli det store problemet i dette prosjektet.

Bilen har stått i 5 måneder nå pga jeg ikke har fått fikset det, og jeg begynner å bli litt irritert og vil ha en løsning NÅ slik at jeg kan få registrert den.

Spørsmål nr 1: Funker det å bare kjøpe ett eller annet drit fra biltema/clas ohlson og bruke dette som blinklys bak? Ett eller annet som bare monteres på på en eller annen måte? F.eks feste en slik hengende under bakfangeren:

42-178_l.jpg

Jeg driter i hvor stygt det ser ut - det viktigste nå er å få skilter på bilen, så får jeg heller finne en skikkelig løsning senere.

Årsakt til at baklyktene ikke kan brukes som blinklys: Alle glassene er røde

Spørsmål nr 2: Finnes det noen tilsvarende løsninger for parklyset fremme?

Problem med lyktene fremme: Parklys og blinklys er samme oransje pære/glass

Er det lovlig å bare montere på noe simpelt, eller må det være den rette størrelse form, riktig plassering etc.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VCE: Det går ikke siden ryggelysene er for nærmt midten (må være maks 40cm fra ytterste kant.

technophobia: Nei, det er ikke et krav om at det være sideblinklys, men tror det må være det hvis det ikke går an å se blinklyset fra siden. Men hvis jeg fester disse litt på siden bak, skal jo det gå greit. Fremme er jo blinklysene helt på siden av hovedlykten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk om bilen har vært importert til Norge, og sjekk hvilke endringer som måtte gjøres dengang.

Asscona'n min trenger ikke blinklys i framskjermen, dette pga den ikke hadde det orginalt. har heller ikke sikretsbelte bak, dette var det ikke noe krav om da bilen var ny... hehe.

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erik Braseth: Reglene sier at blinklyset skal være minst 35cm over bakken, så blinklysene på bilen du la inn bilder av er jo faktisk ikke lovlig :(

Hvordan ser du at blinklyset er mindre enn 35cm fra bakken på et slikt bilde? ;) Uansett så ble de klaska på av bergheim (tror jeg) da bilen skulle registreres i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider