Gå til innhold

Godkjenne bil med blinklys fra clasohlson?

Ranger emnet

GeeZuZz

Anbefalte innlegg

Du har altså førstegangsregistrert en bil i Norge med bare røde blinklys bak? Ble det ikke en gang sjekket/kommentert?

De sa ingenting, de skrev bare at det burde repareres/fikses, men ikke at jeg måtte. Kanskje jeg traff på riktig fyr, var på biltilsynet på økern.

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sa ingenting, de skrev bare at det burde repareres/fikses, men ikke at jeg måtte. Kanskje jeg traff på riktig fyr, var på biltilsynet på økern.

Hmm.. i følge boken er det jo egentlig ikke helt lov. Er det forresten lenge siden din bil ble registrert? Kan jo hende de har blitt strengere de siste årene.

Nå har ikke jeg forsøkt å vise den enda, men har hørt at biltilsynet i Bergen er ganske firkantede, så vet ikke helt om jeg gidder å risikere en bomtur.

Noen som tror det finnes mulighet for at de godkjenner bilen og lar meg få skilter, men blir pålagt å vise den innen f.eks. 14 dager igjen?

Hadde jo vært helt utrolig mye lettere å få det fikset om jeg faktisk kunne kjørt til verkstedene og latt de sett på det. Å styre på med prøveskilt er jo helt håpløst siden de må hentes på biltilsynet, og koster alt for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De baklysa dine får du jo ikke godkjent. Sett på baklys fra en europeisk eclipse og problemet er ute av verden. Uansett er det ikke krav om at det skal være oransj glass, bare at det skal lyse oransj. Min forrige bil hadde orginalt rødebaklys od oransj pære.

foran kan du feks sette inn en parklyspære i reflektoren og koble den til parklys og droppe sidemarkeringslysa dine i blinklysa foran. Da har du løst alle problemene. Men det kan uansett være vanskelig da lyktene ikke er e-merkede

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det kan uansett være vanskelig da lyktene ikke er e-merkede

Nei, E-merking er ikke nødvendig lenger. Alle lysene er SAE/DOT godkjent, og det er godt nok (det har jeg fått bekreftet fra biltilsynet).

Å sette på lys fra en europeisk eclipse er lettere sagt enn gjort - hvor får jeg tak i det? Finner ikke noen butikker som har europeiske lykter :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det billigste er jo om du får sporet opp en eier av en eclipse, avtale at du låner lyktene hans noen timer, skrur de på din bil, viser den hos BT, og bytter om lyktene igjen! Velkjent og utprøvd triks!

Go your own way!

87 Pontiac Firebird Trans Am

91 Chrysler Saratoga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det billigste er jo om du får sporet opp en eier av en eclipse, avtale at du låner lyktene hans noen timer, skrur de på din bil, viser den hos BT, og bytter om lyktene igjen! Velkjent og utprøvd triks!

Noen i Bergen med Eclipse da? Som er klar for å låne lykter? :driving

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tror dere om lovligheten av å brue diodelys som blinklys bak:

42-104_l.jpg

Så vidt jeg kan se i i loven (retningslys), står det ingenting om hvilke type pærer eller hvor kraftig lyset skal være, kun at det skal ha en merking.

Hvis dette diodelyset var f.eks. E-merket, ville det vært OK da altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider