Gå til innhold

Erfariner med 94 - 96 Passat TDI, vurdere å kjøpe

Ranger emnet

Bue

Anbefalte innlegg

Lurer på å bytte bil utpå våren/sommeren for å få en som går billigere først og fremst. Prisklassen jeg tenker på er vel 40 - 60 000 kr, så da komme man jo nesten ikke utenom Passat TDI fra 94 - 96 når man prioiterer forbruk. Vet lite om Passat fra denne tiden. Har prøvd å finne noen tester eller noe på internett, men har ikke kommet over noen. Synes den versjonen som kom fra 97 har vonde seter, men er vel helt andre seter i de fra 94 - 96? Kjørte også en ca 03 Passat TDI med 105hk på kjøreskolen, og det er vel all den erfaringen jeg har med Passat. Så lurer litt på hvordan komforten er og hvordan de er å kjøre? Den på kjøreskolen var grei nok, men alt var mye tyngre enn jeg er vandt med (pedaler, giring, styring). Ikke minst lurer jeg jo på hvordan kvaliteten er på Passat 94 - 96? Noen kjente feil med de? Ruster de mye? Forbruket på disse ligger vel på rundt 0,5 l/mil?

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags bil sammenligner du med da?

Hvilken type bil er det som er så mye lettere på pedaler, styring og ratt?

Skjønner du har prøvesittet ihvertfall 2 Passat'er. Og kjørt EN Passat. Er jo ikke så stort grunnlag å bedømme Passat'er på da..

Passat er en helt grei bil, ikke noe spesielt med bilen egentlig. Kun en BIL.

Er ikke så mye rust på de, litt flekkrust under, litt i kanter av dører, og i bakluka (stv spesielt). TDI elelr TDK motorene er helt greie slitere..

Har aldri eid de selv så jeg vil ikke uttale meg om de.

Kjører selv 1.8gt som ligger rett under 0,6 på langkjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammenligner med stort sett alt annet jeg har kjørt. Har kjørt mest min egen 1996 Volvo 460 og en 2001 Volvo V40 1.9D så blir vel helst de jeg sammenligner med da. Ikke at det er noe spesielt negativt at den er mye tyngre, men bare noe jeg merket med en gang. Lite erfaring med Passat ja. Bare kjørt 10 - 15 timer i den Passaten på kjørskolen. Men er vel rimelig stor forskjell fra en 2003 Passat til en 1994 - 96 Passat da? Noen andre som har noen erfaring med Passat 94 - 96? Gjerne med TDI. TDK er egentlig ikke aktuelt, da blir det heller en annen bil med TD motor.

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en 94 passat (med bensin)

hadde stort sett null problem med denne bilen selvom den har rullet 211 000.

Mer anonym bil skal du lete LENGE etter :P

Det aller mest positive med den er den ENORME plassen. En på 1.90 kan sitte foran og kjøre og en på 1.90 kan sitte bak og ha himla mye plass til beina.

Internetporrmissbrukare

Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo en ganske anonym bil ja, uten at det trenger å være så negativt. De største plussene med den som jeg ser er at den virker å ha god plass og at TDI motoren er veldig bra, i hvertfall for meg som vil ha en som går billig. Det jeg ikke liker spesielt godt med den er at den virker litt gammeldags innvendig, spesielt varsellampene i innstrumentene som minner om Golf 2.

Noen som har eller har hatt en med TDI motor?

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du sammenligner -94 modellen med -97 modellen så kan

man si at:

Pedalene er tyngere. (Brems/clutch)

Setene er hardere.

Fjeringen er stivere.

Mer støy

Virker litt mindre sammenskrudd enn 97modellen.

PLUSS:

Mindre feil enn 97 modellen fordi dett er er en modell som stammer

fra -87. (Facelift i 94-96 modellen)

Men det er en grei bil til en rimelig penge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var akkurat en tur til sverige med en slik bil, var meget fin å tight å kjøre tross sine 300.000km, dog kunne ha hatt noe stivere understell spør du meg, går ganske greit den 90hk motoren også, sånn tatt i betraktning til heste antall og forbruk! Vil si at det er gode biler! Lykke til med kjøp!

Ford Taunus 1975 mod 2.8

Sierra 1986 mod 2,0

X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3

X-Golf Mk2 1985 mod 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du sammenligner -94 modellen med -97 modellen så kan

man si at:

Pedalene er tyngere. (Brems/clutch)

Setene er hardere.

Fjeringen er stivere.

Mer støy

Virker litt mindre sammenskrudd enn 97modellen.

PLUSS:

Mindre feil enn 97 modellen fordi dett er er en modell som stammer

fra -87. (Facelift i 94-96 modellen)

Men det er en grei bil til en rimelig penge.

Er det enda hardere seter i 94 - 96 modellene enn de som kom i 97? Får de fra 97 er jo som trestoler etter min mening. Mye støy og sive fjæringer også?

Det med skrangle og knirkelyder hørtes jo heller ikke bra ut, hater slike lyder.

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel som man foretrekker det egentlig, er litt som en vanesak, kan du si, det med setene :)

Litt knirking kan det nok være, men ikke verre enn at du kan fikse litt på det selv ved å se under dashbordet og legge gummi eller skiver mellom festeskruene på strategiske steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider