Gå til innhold

Skal bytte bremse skiver på golfen - Hva skal jeg velge?

Ranger emnet

Boosti

Anbefalte innlegg

Dersom du har en ikke-GTI med massive skiver bør du nå benytte sjansen til å bytte til ventilerte skiver med passende klosser til Golf GTI.

Har selv gode erfaringer med Brembo-skiver (uten slisser, for det fantes ikke da jeg kjøpte dem) med Mintex-klosser. Dette skrubber bra og holder brukbart, samt at klossene er billige. Du slipper unna med en knapp tohundrelapp hos din lokale Mekonom, dersom du er VACN-medlem.

Enda billigere: Skiver fra Biltema og ovvennevnte Mintex-klosser. Kjører med dette på jobbpendlebilen og sjelden har jeg brukt rundt 700kr mer fornuftig.

Om du vil bruke mer penger kan du handle inn EBC-biter, naturligvis.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kombinasjonen brembo og mintex har jeg erfart som gull! :)

tror dog jeg har biltema skiver foran nå.. og med mintex klosser... skrubber godt

antar at du har VWII calipere.. dette er de samme calipere som GTI 8v har..

du kan derfor kjøpe 236x20 skiver med tilhørende bremseklosser (vil ikke skrubbe noe bedre, men vil holde litt lenger før det blir skikkelig varmt

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

har enda ikke handla bremser, dere sier jo så mye forskjellig alle sammen at jeg er litt usikker på hva jeg skal velge. Jeg skal ikke ha noe svin dyre bremser, bare noen som skrubber litt bedre enn den billig dritten som sitter på.

Okey...vist jeg nå kjøper brembo skiver hos mekonomen...hvilke klosser skal jeg da velge, mintex eller greenstuff eller?....evt. hvor selger de klossen?

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske mange på BMW treffet på Rudskogen i helgen kjørte på EBC turbogroove skiver. Mye M3 osv. Vil tro folk hadde kastet dette fort hvis det var dårlige saker. Også enormt mange som kjører med greenstuff/redstuff

Har sett flere sett med Greenstuff og Redstuff gå i oppløsning. Det er en av grunnene til at det aldri kommer på min bil.

Det finnes flere bedre alternativer enn EBC, det er bare det at de ikke reklamerer like mye, og er like lett tilgjengelig

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider