Gå til innhold

Forskjellen på cl og l??

KajKnoz

Anbefalte innlegg

jeg har en sierra L og fikk tak i en sierra cl delebil igår, men så ikke en eneste forskjell på dem når jeg var ute å tittet på bilen..

hva er forskjellen??

hva er det den ekstra C'n står for??

Håper noe vet dette, for det irriterer meg litt at jeg ikke klarer å finne det ut

det er en mk1 med 2.0 forgasser motor (ohc) hvis det har noe å si.

vet at det er samme motoren i begge bilene hvertfall..

MÅ FINNE DET UT!!!:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil tro at L er en mk1 og CL er en mk2.. begge er utgaver med minimalt av utstyr..

den ekstra C'en kom med Mk2.

forskjell er nok bla panser, lykter/blinklys foran, støtfangere og baklykter..

Har:

92' Ford Scorpio 2.0i GLX

89' Ford Sierra 2.0i CLS (til salgs)

Hatt:

83' Ford Sierra 2.0L, '84 Ford Sierra 2.0L,

85' Ford Sierra 1.6L, 86' Ford Sierra 2.0L,

87' Ford Sierra 2.0iS, 86' Ford Scorpio 2.0iGL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil tro at L er en mk1 og CL er en mk2.. begge er utgaver med minimalt av utstyr..

den ekstra C'en kom med Mk2.

forskjell er nok bla panser, lykter/blinklys foran, støtfangere og baklykter..

bilene er begge mk1

eneste forskjellen jeg har funni hittil er bokstaven bak på bagasjeluka..

likt interiør samme motor, samme fangere (som det var på min før jeg bytta), samme panser, samme lykter...

finner ikke en enste forskjell!:S:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Forskjellen på en L og en CL er etter hva jeg har hørt, er at det var mere tilgjengelig ekstrautstyr på CL'en enn L'en. GL har enda mere ekstrautstyr og tilgjengelig med større motor. Men det trenger ikke å være forskjell på noen av bilene, for standard utstyrsnivå var ca det samme på disse bilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, Cl og L er samme bil.. Altså en CL er en L og omvendt..

En jeg kjenner som er Ford elsker, spurte han om dette og var vel noe med at den het Sierra 2.0L først, også noen modellår senere Ble det CL.. Er eneste det..

Ellers ingen forskjell, det er samme bil ;)

takker..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

det er utstyrslista ja. L er den kjipeste kan du si. jeg har hatt en cl. veit ikke hva mer det var i den jeg. var takluke hehe. nå har jeg iclx sapphire ellerno. luxusvogna hehe. rødt interiør. turteller å greier litt mer sportslig seter å rundere dæsh men understell er vel like mjukt på alle virker det som

o- 00 Audi a4 avant 1.8tq

Lenke til kommentar
Del på andre sider