Gå til innhold

240en "setter" seg ved hard akselerasjon..

Ranger emnet

Naila

Anbefalte innlegg

Som topic lyder, synes jeg 240en setter seg litt i hekken når jeg akkser friskt.

For å stive av bilen i bakstellet, er det ikke egentlig så lett som at jeg strammer opp demperne?

Har gule koni, må ta de av for så å presse dempern inn og vri til ønsket hardhet...

Er orginale foringer, når jeg bytta bakaksling var to foringer gåen, disse bytta jeg, resten så ok ut...

Evt justerbart panhard stag, kan det hjelpe på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du forandrer lengden på de øvre bærearmene til bakakslingen vil du kunne få bilen til å sette seg mer, eller mindre - avhengig av hvilken retning du forandrer.

Hvis bilen setter seg mindre enn originalt, overfører du ikke nok vekt fra forstilling til bakstilling og du vil få en driftebil = ubrukelig etter veien.

Setter bilen seg for mye, vil det meste av vekt fra forstillinga overflyttes til bakstilling og du vil få en dragracebil = nyydelig rett fram! (Hvem trenger å svinge?)

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det er et godt poeng når den setter seg, jeg har akkurat kuttet inn momentstagene mine 12mm for at den skal sette seg ved pådrag.

ja, om den ikke setter seg, vil man ha større sjanse for hjulspinn.. iallefall om man har veldig lav profil på dekkene, stive fjærer, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, om den ikke setter seg, vil man ha større sjanse for hjulspinn.. iallefall om man har veldig lav profil på dekkene, stive fjærer, etc.

Den matematikken der skjønner jeg ikke.Om det er om å gjøre at den setter seg,så må jo akslingen bevege seg opp imot karosseriet.

Det øyeblikket den gjør det blir det en vektreduksjon på bakhjula(nemlig fordi akslingen flytter seg) så da må det heller forårsake hjulspinn mener jeg.

Hvilken fornuftig forklaring mener dere det er på dette a?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den matematikken der skjønner jeg ikke.Om det er om å gjøre at den setter seg,så må jo akslingen bevege seg opp imot karosseriet.

Det øyeblikket den gjør det blir det en vektreduksjon på bakhjula(nemlig fordi akslingen flytter seg) så da må det heller forårsake hjulspinn mener jeg.

Hvilken fornuftig forklaring mener dere det er på dette a?

Når bilen setter seg på bakhjula overfører den vekt bakover, som gir mer trykk mot bakken, ergo bedre grep. En forhjulsdrevet bil har problemet med at den mister vekta på forhjulene og dermed spinner. Enkel logikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider