zuhr Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Ingen som har en howtodo på hvordan enn setter på dette? Bensin motor altså. Siter Mine Biler » [ ] Audi A4 1.8T, 1998 » [x] VW Golf 3, 1996 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 akkurat det er så enkelt at en 5-åring kunne klart det. koble fra alle slanger til luftfilterboksen, (2 / 3 slangeklemmer, og en tynn vakumlignende slange.) ( valgfritt om du velger og ta ut hele luftfilterboksen, men det kan være en god fordel hvis du skal strekke kaldluftslanger ) så monterer du konfilteret ditt enten på røret som henger igjen fra luftfilterboksen. Eller om du vil ha enda grovere lyd, kobler du den helt inne på "innsugsboksen" med vw-merket på. I dette tilfellet kan det være smart og trekke kaldluftslange fra fronten av bilen, slik at filteret ikke bare suger inn kokvarm luft. Jeg hadde denne løsningen, og lyden ble helt sjef i forhold til hva du får om du velger og ha røret der.. slik ser det ut, så skjønner du kanskje hvor du skal feste det.. Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Hva er alle disse små slangene som er kobla i denne svarte boksen..? Hvilket filter kan anbefales (prisklasse)..? Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zuhr Skrevet April 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Flott, det var denne "koble fra alle slanger til luftfilterboksen, (2 / 3 slangeklemmer, og en tynn vakumlignende slange.)" jeg lurte litt på, hehe Siter Mine Biler » [ ] Audi A4 1.8T, 1998 » [x] VW Golf 3, 1996 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Hva er alle disse små slangene som er kobla i denne svarte boksen..? Hvilket filter kan anbefales (prisklasse)..? såvidt jeg husker var den ene tynne vakumlignende slangen til og åpne spjeldet for fjernvarme fra eksosmanifolden. så har vi en klase med ledninger/slanger som bare henger fast i et gummifeste på luftfilterboksen( løftes helt enkelt av luftfilterboksen, og stripses fast mot dempertårnet eller lignende...disse må du ikke kappe av, da de kjører vakum rundt i systemet. Du ser at disse kablene går til en rundt vakumfordeler.. Bak luftfilterboksen igjen finner du vel 2 slanger med ca 0,5cm dia. Disse er vakum som går til og fra kullfibertanken, som på nytt sitter under selve luftfilterboksen, relativt tett med høyre frontlys.. Altså rører du IKKE slanger / ledninger, som ikke går inn i selve luftfilterboksen. checklist: * 1 rør på luftfilterboksen som går til innsuget ( er festet med slangeklemme) * 1 tøyaktig rør med innvendig stålspiral som går til fjernvarmen bak blokka (er koblet til et manifoldlignende deksel, som angivelig skal gi innsuget varmere luft ved oppstart(fasen) ved kald motor om vinter o.l ) * 1 stk vakumlignende slange av tynn diameter, som er av tøybekledd gummi, og går bak selve innsugsboksen hvor jeg mener og huske at det henter vakum..For sikkerhets-skyld kan du plugge denne slangen. ( jeg gjorde IKKE det, og har ikke merket noe til problemer med dette ( kjørt slik i over 2 år snart, så sikkert ingen krise om du dropper det ) annet enn dette ser dere eventuelt selv..det er bare og prøve seg frem, for det er en helvettes lett jobb med ett dere tar opp panseret og ser på luftfilterboksen ( ps, alle disse tipsene, er rettet mot deg hvis du ønsker og fjerne hele luftfilterboksen ) i andre tilfeller hvor du ønsker og beholde boksen i motorrommet er det så enkelt som og koble fra plastrøret som går opp til innsugsboksen, og koble luftfilteret på her. lykke til ! av filter finnes det et hav av muligheter, og prisklassene strekker seg ganske vidt. Jeg hadde greencottonfilter til 900.- , men ser så absolut ingen grunn til og kjøpe så dyrt, da det finnes >FLUST< med andre merker som leverer like bra til lavere priser.. KingDragon filtere er i allefall godt anbefalt av mange vwhoder. Dette er også betydelig billigere enn mange andre merker.. Da gjenstår det bare og si at dere må vaske og olje filteret med jevne intervaller.. Vasken gjør det lettere for luft og slippe inn, og oljen forhindrer de aller groveste støvpartikler og sand inn igjennom luftfilteret. Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
schiern Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 på min 96 modell golf 3 er det ikke slik.. er bare luftfilterboksen pluss luftmegdemåleren.. så må ha en slikk brakket til å feste eventuelt greenfilter med eller kn filter.. men hvor få tak i slik brakett...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 på min 96 modell golf 3 er det ikke slik.. er bare luftfilterboksen pluss luftmegdemåleren.. så må ha en slikk brakket til å feste eventuelt greenfilter med eller kn filter.. men hvor få tak i slik brakett...? jepp, det stemmer det du sier, enkelte motoralternativer har luftmengemåler. Men fortvil ei, enten lager du en overgang selv. Ellers er dette også billig : http://www.mobilsentrum.no/product.asp?c=693235849&n=1225864743&pn=1307268766 lykke til :) Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmu87 Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 må filteret settast inn med olje før fyste bruk? helde på å laga te brakett å greier te luftmengdemålaren.. satte de på i går, blei vesentli beire lyd me flat fjøl enn ka de va før.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 får kjøpt luftfilterolje som sprayes på... Er en god fordel og bruke slikt, så slipper du og ende opp med en motor/innsug fyllt med sand og drit. Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmu87 Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 men e filtere satt i med olje frå fabrikk? e et k&n filter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Det ser du ganske enkelt hvis du kjenner på det, er det helt tørt er det ikke noe olje. Husk at oljelaget skal være tynt hvertfall :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
schiern Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 jepp, det stemmer det du sier, enkelte motoralternativer har luftmengemåler.Men fortvil ei, enten lager du en overgang selv. Ellers er dette også billig : http://www.mobilsentrum.no/product.asp?c=693235849&n=1225864743&pn=1307268766 lykke til :) Vet om den adapteren passer til kn filter ell green? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Vet om den adapteren passer til kn filter ell green? passer nok til de fleste filter, da du kjøper filter etter ønsket diameter.. Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Vet om den adapteren passer til kn filter ell green? Hvor stor er en skog, hvor langt er et tau? Denne adapteren passer hvis filteret ditt har en omkrets på 77mm, ganske logisk egentlig.. Og de fleste filter har en adapter med hvis du kjøper til en spesifikk modell, f,eks en 1,6i... Edit: Mandel var litt kjappere der.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
schiern Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Hvor stor er en skog, hvor langt er et tau? Denne adapteren passer hvis filteret ditt har en omkrets på 77mm, ganske logisk egentlig.. Og de fleste filter har en adapter med hvis du kjøper til en spesifikk modell, f,eks en 1,6i... Edit: Mandel var litt kjappere der.. ikke greenfilter ell, kn filter.. følger ikke med brakett... edit: altså til min golf 3 1.6 96mod... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg