Gå til innhold

Vurderer å kjøpe meg vectra

Ranger emnet

Gunnar KRC

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på å kjøpe meg vectra til rundt 35000 og lurer på om det er bra og driftsikre biler? hva er ofte galt med vectra eller er det gode biler?

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mykje slitasje og rust på min første Vectra A, men eg kjøpte ein som hadde gått 322000, som var lite stelt og kostet 10000.

Den har med mykje pleie klart å blitt strøken igjen og motoren har nådd 370000.

Sats på ein som har gått ca 200000 da er det som regel mykje bil igjen.

Ikkje kjøp ein som har blitt lakkert innen 2 år, da veit du ikkje kva som er under.

Sjå etter rust i bakkant av dørken.

Åpne oljepåfyllingen å studer kamtappen som du kan sjå der og sjå etter slitasje.

Følger du desse reglane er du garantert mykje bil for pengane.

Gå gjerne for ein 2000 eller 4x4, da får du delt bakhjulsoppheng og rimelig gode kjøreegenskaper.

Har siden den første hjelpt dama å finne ein god Calibra (som er bygd på Vectra A) og gjor eit kanonkjøp ved å følge desse reglane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg Vectra A for 2 måneder siden, er veldig fornøyd med bilen.

Måtte påkoste bilen 5000,- etter at jeg kjøpte den, litt kjipt. For jeg trodde jo jeg kjøpte en feilfri bil!

Selv så syns jeg det virker som om det er noe småfeil med Vectraene hele tiden, over tid selvfølgelig.

Det som irriterer meg mest med Vectra er at de har så lett for å ruste ved hjulbuene osv, men ellers vil jeg si at det er gode og fine biler.

Man bør bare ta skikkelig godt vare på den :)

Skal selge min Vectra A 1,8 I nå, til fordel for 2.0I :)

Opel Vectra B 96mod

Audi 80E 92mod - Solgt

Opel Vectra A 92mod 4x4 - Solgt

Opel Vectra A 94mod - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tips. ble en vectra a 2,0lI expression på meg!! gått 227000. får se hvor lenge den holder hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde kommer men må få henta bilen først hehe. hadde ikke fått lånet når jeg så på bilen men vi skreiv salgsmelding da. henter bilen i morra så da blir det nok noen bilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen bilder: (funka ikke høytrykkspyleren så det ble bare litt spyling med vannslange)

Bild028.jpg

Bild027.jpg

Bild026.jpg

Bild024.jpg

621794d9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Storfornøyd med min jeg, har aldri hatt ett eneste problem annet enn slitedeler som bremser o.l

Med tanke på rust er det ikke værre enn og finne nesten rustfri bil, så pusse vekk rusten som kommer med åra. Følger man alle servicer og tar godt var på bilen varer den evig, uansett merke og modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider