carisma Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 har et problem; får ikke jordet forsterkeren? det virker som om karoseriet ikke er jordet. Noen som har en fornuftig forklaring? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 har et problem; får ikke jordet forsterkeren? det virker som om karoseriet ikke er jordet. Noen som har en fornuftig forklaring? Hvor prøver du å jorde forsterkeren da..? Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fesoj_ Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 sitter minus kabelen ifra batteriet til chassiet godt?hvis ikke må du feste den!:P må også festes til motoren!sikker på at du hentet jord ifra chassiet på bilen? Siter Klubbleder, Nissan Car Club Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
c00p Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Også er det greit å passe på at du jorder i samme karoseri "del" som bateriet er jordet i. og ungå masse sveiser. sjekke jordingskabelen fra bateriet til karoseri. evt. trekke kabel fra batteriet og bak til forsterker. Siter - Opel Omega 2.0i aut 88 mod selges - (X) Audi A4 avant 1.6 98 mod - (X) MB 300E 88 mod - (X) Opel rekord 2.0 S 83 mod - (X) VW golf 1.6 83 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fesoj_ Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Også er det greit å passe på at du jorder i samme karoseri "del" som bateriet er jordet i. og ungå masse sveiser. sjekke jordingskabelen fra bateriet til karoseri. evt. trekke kabel fra batteriet og bak til forsterker. man skal vel egentlig ikke koble direkte på batteriet?eller surrer jeg nå?:P Siter Klubbleder, Nissan Car Club Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Skal helst ikke det, dvs om du tar alle jordinger fra batteriet går det jo greit, men om du har forsterker jordet i batteri og spiller jordet i gods er det en viss fare for potensialforskjell som resulterer i f.eks den såkallte "turbolyden" og andre morsomheter. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
c00p Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 man skal vel egentlig ikke koble direkte på batteriet?eller surrer jeg nå?:P Vel, det har jo ikke noe å si, for det ender jo samme sted uansett. edit: som ble skrevet tidligere. husk å jord alt til annlegget på samme sted, vis ikke kan du som sagt få "turbolyden" og vis du er virkelig uheldig kan du ta knekken på linje utgangene på spilleren. Siter - Opel Omega 2.0i aut 88 mod selges - (X) Audi A4 avant 1.6 98 mod - (X) MB 300E 88 mod - (X) Opel rekord 2.0 S 83 mod - (X) VW golf 1.6 83 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 HAR DU SKRAPT NED TIL STÅL?? er essensielt for å få god kontakt ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fesoj_ Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Vel, det har jo ikke noe å si, for det ender jo samme sted uansett. edit: som ble skrevet tidligere. husk å jord alt til annlegget på samme sted, vis ikke kan du som sagt få "turbolyden" og vis du er virkelig uheldig kan du ta knekken på linje utgangene på spilleren. bare spør:hva har linje utagangene på spilleren med dette og gjøre?er det forbinnelese mellom jord og kappa på rca utgangene??? fiffi:P Siter Klubbleder, Nissan Car Club Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KinG^KaoZ Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Vel, det har jo ikke noe å si, for det ender jo samme sted uansett. edit: som ble skrevet tidligere. husk å jord alt til annlegget på samme sted, vis ikke kan du som sagt få "turbolyden" og vis du er virkelig uheldig kan du ta knekken på linje utgangene på spilleren. Så om man har 2 forsterkere så skal de jordes på samme punkt?? Siter To change is easy, to improve is hard. Mitt galleri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fesoj_ Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 ja! Siter Klubbleder, Nissan Car Club Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freemason Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Jeg klarte ikke å komme til på bolten til sikkerhetsbeltet så jeg bare skrapte ned til metallet med leatherman`en min og da ble det slik.. Ikke så proft men funker, kondis og forsterker jordet samme sted: Lykke til Siter "Hvorfor kan ikke kvinner rygge?" Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fesoj_ Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Jeg klarte ikke å komme til på bolten til sikkerhetsbeltet så jeg bare skrapte ned til metallet med leatherman`en min og da ble det slik..Ikke så proft men funker, kondis og forsterker jordet samme sted: Lykke til ser jo greit ut,lit pinglette med den skruen kansje men,hvor er dette festet? Siter Klubbleder, Nissan Car Club Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freemason Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 ser jo greit ut,lit pinglette med den skruen kansje men,hvor er dette festet? Her kan du se hvor det er festet. Er ganske rotete, men ble foreløpig slik. Utålmodig amatør som hadde det travelt med å bli ferdig før han skulle kjøre til geilo i påskeferien.... Siter "Hvorfor kan ikke kvinner rygge?" Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg