Katarn Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Spørsmålet er som følger: Har alle biler negativ jord? Hvis ikke, hvordan finner man ut det? Siter SAAB! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Biff Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Så og si alle biler har det, men det finnes vel noen veldig veldig sære unntak. Med et multimeter kan du finne ut hvilken vei strømmen beveger seg. Siter '85 BMW 320i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Ved å følge minuskabelen fra batteriet og ser om den er koblet til bilens karroseri. Er den det, har du negativ jord. Og ja, alle biler de siste 40 årene har negativ jord. Er vel bare tidlige Bobler som er mest kjent for positiv jord på våre breddegrader og som man kan kikke opp for den dag i dag. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Er vel bare tidlige Bobler som er mest kjent for positiv jord på våre breddegrader og som man kan kikke opp for den dag i dag. Boble har aldri hatt posetiv jord, men derrimot gamle Volvoer hadde det, men da er vi nok tilbake på 50-tallet:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Katarn Skrevet April 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Ved å følge minuskabelen fra batteriet og ser om den er koblet til bilens karroseri. Er den det, har du negativ jord. Og ja, alle biler de siste 40 årene har negativ jord. Er vel bare tidlige Bobler som er mest kjent for positiv jord på våre breddegrader og som man kan kikke opp for den dag i dag. Ah! Ok. Takk. Mottok spilleren i dag! ;) Da antar jeg at jeg ikke har noe å frykte. Siter SAAB! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Boble har aldri hatt posetiv jord, men derrimot gamle Volvoer hadde det, men da er vi nok tilbake på 50-talletJa her koblet jeg feil selv.. var Minien jeg hadde i bakhodet der ja. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg