Gå til innhold

trenger hjelp ang. tomgang/oljetrykk | Haster litt!

Ranger emnet


mighty

Anbefalte innlegg

tNå har jeg endelig funnet ut av feilen på bilen min, motoren hadde for dårlig jording.

men nå er problemet at med engang jeg setter bilen i fri,

synker oljetrykket nesten helt ned til nederste strek! Kan vell umulig være bra det?

Har sjekket at det er nokk olje.

Når jeg kjører er oljetrykket fint.

 

ble litt rotete dette, men håper noen kan hjelpe..!

-Mazda Rx8 High Power 2004 bruksbil

-Mazda Rx7 Type R 1993 Banebil

*Mazda RX7 Type R 1993 (solgt)

*Mitsubishi Lancer 1995 (kondemnert)

*323 GT-X 1990 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei.

 

Nå er det et faktum at målerne som er orginalt på Fd ikkje er til og stole på. Min og ligger og hopper på olje trykket selv om det er bra. Samme gjelder turtellern min og. Ligger ofte på 9000rpm i følge den på tomgang.

 

Så det kan være en enkel løsning. Selv om at det kansje ikkje er grunnen i ditt tilfelle.

-thomas

 

1993 Mazda Rx7 Us Touring

1994 Mazda Rx7 Type R-2 *solgt*

1994 Toyota Supra Jza-80 *solgt*

1996 Toyota Supra JZA-80GTE *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for hjelp!

 

men nå har jeg strørre problemer, ikke med bilen, men med biltilsynet!:(

 

Var på biltilsynet til godkjenning idag, en ting kan de godt, å være vanskelig!

 

For det første så greide han duden å få vekten på bilen min så lav at den kun blir registrert som 2 seter!

 

Når vi så igjennom vogkortet og tüv papirene ville han ikke skjønne at den hadde 176 kw..så han gikk på internett å fant ut at jeg hadde 255 kw istede!!

Jeg prøvde å forklare han at jeg hadde 255 hk, men det gikk ikke ann sa han.

Jeg hadde en Type X mente han, med 255 kw..

Jeg nektet selvfølgelig, så nå må jeg skaffe dokumentasjon om dette fra mazda norge.

 

Også har jeg 2 stk målere i A stolpen, de må jeg også fjærne, pga man får dårligere overblikk eller noe!

 

også hadde jeg fått lånt DOT merkede lykter hos stian her på forumet, men de var ikke bra nokk de heller!!

 

så nå har jeg en del ting å fikse!:(

 

han var ikke den skarpeste kniven i skuffen, han pekte på HKS dumpen min, så sa han, "den er ikke orginal, HKS, den du stiller turbotrykket ditt med?"

 

Noen som har E merkede lykter å låne meg om ca 2 uker?

-Mazda Rx8 High Power 2004 bruksbil

-Mazda Rx7 Type R 1993 Banebil

*Mazda RX7 Type R 1993 (solgt)

*Mitsubishi Lancer 1995 (kondemnert)

*323 GT-X 1990 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare å reise på et annet biltilsyn også forklare problemene. TÜV papiret sier 176kw så er det 176 kw. RX7 er aldri levert med 255kw. Neste gang du skal på BT så kan du ringe meg så skal jeg ta en prat med denna BT fyren så skal ha få noe å bryne seg på. Hehe :)

 

Enkelte er så jævler at det bare går an.

 

Jan-Tore

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for forståelsen!

 

Men nord for trondheim er det kun her i Bodø de kan ta høyrestyrte biler,

iallefall det jeg fikk opplyst..!

 

Er det ingen av dere "rotorhoder" som har orginal lykter å låne meg? dere kjører vell med RE Amemiya lykter uansett?:P

 

mvh Justin

-Mazda Rx8 High Power 2004 bruksbil

-Mazda Rx7 Type R 1993 Banebil

*Mazda RX7 Type R 1993 (solgt)

*Mitsubishi Lancer 1995 (kondemnert)

*323 GT-X 1990 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle stasjoner skal ta høyrestyrte biler. Er ikke noe forskjell på de å andre biler. Og du har vell TÜV papirer vell.

 

Ellers kan du reise til trondheim. Der har dem peil og godkjenner RHD biler hele tiden.

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle stasjoner skal ta høyrestyrte biler. Er ikke noe forskjell på de å andre biler. Og du har vell TÜV papirer vell.

 

Ellers kan du reise til trondheim. Der har dem peil og godkjenner RHD biler hele tiden.

 

jeg hadde Tüv papirer, men han tok alt, vognkort,tüv etc,

men regner med dette skal gå greit hvis jeg får lykter og papirer fra mazda norge på antall hk.

 

 

Forresten, er det noen av dere andre som kjører rx7 her som har for vane å bli stoppet av politi/vegvesen?

 

Jeg har hatt prøveskilter på bilen tilsammen 12 dager (på 1 år), 4 av dagene har ikke bilen blitt brukt engang.

jeg har blitt stoppet 4 ganger av politiet,1 gang av biltilsynet.

er ganske frustrerende! kun en gang jeg ble stoppet på grunn av svinkjøring!

 

mvh Justin

-Mazda Rx8 High Power 2004 bruksbil

-Mazda Rx7 Type R 1993 Banebil

*Mazda RX7 Type R 1993 (solgt)

*Mitsubishi Lancer 1995 (kondemnert)

*323 GT-X 1990 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå er bilen godkjent.

MEN det er ikke nokk.

 

Når jeg kjøpte bilen fikk jeg tüv papirer med bilen.

når jeg var på biltilsynet så fant de ut at det var en som het Jan Erik Hagen

som hadde skaffet papirene.

Men de fant ut at papirene hadde vannmerker osv, så de var nokk ekte.

men nå er bilen/papirene blitt tatt ut til stikkontroll hos vegdirektoratet.

Noe som betyr at vegdirektoratet har sendt brev til tüv for å finne ut om det

er ekte papirer.

 

Nå jobber typen til mamma på biltilsynet, å han sier at erfaringsmessig,

så er vegdirektoratet veldig trege, han sier jeg må regne med å vente minst en mnd.

 

nå vil jeg bare grine!!! er ikke meningen at bilen skal bli registrert på meg.

 

men derfor lurer jeg på om det er noen der som kan skaffe meg ORGINALE/EKTE tüv papirer på bilen? jan tore kanskje?

 

mvh en fortvilt rx7'eier!!!

-Mazda Rx8 High Power 2004 bruksbil

-Mazda Rx7 Type R 1993 Banebil

*Mazda RX7 Type R 1993 (solgt)

*Mitsubishi Lancer 1995 (kondemnert)

*323 GT-X 1990 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er bilen godkjent.

MEN det er ikke nokk.

 

Når jeg kjøpte bilen fikk jeg tüv papirer med bilen.

når jeg var på biltilsynet så fant de ut at det var en som het Jan Erik Hagen

som hadde skaffet papirene.

Men de fant ut at papirene hadde vannmerker osv, så de var nokk ekte.

men nå er bilen/papirene blitt tatt ut til stikkontroll hos vegdirektoratet.

Noe som betyr at vegdirektoratet har sendt brev til tüv for å finne ut om det

er ekte papirer.

 

Nå jobber typen til mamma på biltilsynet, å han sier at erfaringsmessig,

så er vegdirektoratet veldig trege, han sier jeg må regne med å vente minst en mnd.

 

nå vil jeg bare grine!!! er ikke meningen at bilen skal bli registrert på meg.

 

men derfor lurer jeg på om det er noen der som kan skaffe meg ORGINALE/EKTE tüv papirer på bilen? jan tore kanskje?

 

mvh en fortvilt rx7'eier!!!

 

Næææ...dukker han opp her også :jail :hide

 

Du får holde oss oppdatert.

 

OT : Jobber ikke moren din på politiskolen? Kan du ikke få henne til å legge inn i pensum at alle som kjører FD er snille og ikke skal stoppes?

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næææ...dukker han opp her også :jail :hide

 

Du får holde oss oppdatert.

 

OT : Jobber ikke moren din på politiskolen? Kan du ikke få henne til å legge inn i pensum at alle som kjører FD er snille og ikke skal stoppes?

 

mvh

 

skal holde dere oppdatert ja!

 

stemmer det frank ove, skal høre med mamma! Tenkte jeg skal låne henne bilen når den er innkjørt og lakkert,

så skal hun få brumme litt med wankelen til studentene, kanskje de blir frelst?! :)

-Mazda Rx8 High Power 2004 bruksbil

-Mazda Rx7 Type R 1993 Banebil

*Mazda RX7 Type R 1993 (solgt)

*Mitsubishi Lancer 1995 (kondemnert)

*323 GT-X 1990 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell nå skal ikke folk disse Jan Erik Hagen bare pga det som skjedde med den tv reportasjen. Greit han har driti seg ut på noen ting. Men papirene er ekte. Og de eneste TUV papirene til japsebiler som så langt jeg vet om er ekte.

 

Men nå skal det sies at Hr Hagen ikke har noe lengere med de papirene jeg skaffer selv om de kommer ifra samme avdeling i tyskland. Kan bare si en ting, ingen andre en min kontakt har ordnet så Skyline kan godkjennes i norge på normal måte. I disse dager blir 2 stk SKyline HR34 registrert i norge på vanelig måte som alle andre biler :)

 

Det med TUV papirene er bare en test de gjør og de bare sender en forespørsel til TUV om papirene er skrevet ut av de.

 

Skiltene burde du da ha fått. Siden de har godkjent bilen.

 

Jaja får håpe det ikke tar langt tid før du får skiltene da. TUV svarer innen noen dager, så skal ikke ta lang tid.

 

Jan-Tore

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg bæsja på leggen, igjen!

 

Fikk overhalt motoren hos simtech racing i januar, alt funket veldig bra.

Da fikk jeg beskjed om at når bilen var kjørt pent i 400 - 500 mil så skulle jeg komme tilbake,

for å få sjekket med bredbåndslamda, for å se om den fikk nokk bensin,

hvis ikke skulle den justeres eller noe i den duren!

 

Nå hadde jeg kjørt 350 mil med bilen, fant ut at siden jeg skulle til sverige på lakkering idag, så måtte jeg montere datasprutet,

for å finne ut om japansperra ble borte.

 

så når vi hadde begynnt å kjøre, og kom over grensa, et stykke inn i sverige så fant jeg ganske fort ut at sperra var borte,

jeg var kjempefornøyd og det var bilen også, trodde jeg.

 

Etter en times kjøring på rimelig høyt turtall, ca 5500 og turbotrykk på opp mot 0.5 bar så sa plutselig bilen stopp!

 

kom noen helt forferdelige ulyder fra motoren, å den ville nesten ikke gå, men jeg vet at den gikk på 2 rotorer,

for det gjore den ikke sist motoren røyk, å da var det en helt annen lyd!!

 

men på apexi kontrolleren viste den KNOCK, men vet ikke hvor mye, gikk litt opp å ned.

 

stoppet motoren ganske kjapt etterpå. sjekket oljen og oljen var bra, men på

apexi'en sto det at vannet hadde en temp på 105 grader (litt varmt ? ) men på måleren i bilen var vannet 80 grader.

 

fikk heller ikke start på bilen med hjelp av starteren, men greide å dra bilen igang.

 

snakket en del med roger, å har skjønnt at bilen gikk for magert, for lite bensin og muligens for mye luft.

 

regner med det er apex'n som har tatt kveld..

 

så nå står bilen parkert 35 mil hjemmefra på en politistasjon i sverige fullpakket med styling , fant ut at det var den tryggeste plassen.

 

men alt dette er jo selvfølgeli bare min feil, litt for glad i fart doh

 

 

Forresten, noen som tror det er plass til motoren inn en audi 100 stasjonsvogn?

i bagasjerommet? har planer om å kjøre til trondheim med motoren..

få den fikset for så å kjøre tilbake..å få den i bilen igjen!

 

legger ved noen "stemningsfulle" bilder

 

før vi startet hjemmefra, sjekket oljen å sånt.

DSC00175.jpg

 

bilen parkert i sverige

DSC00178.jpg

DSC00180.jpg

-Mazda Rx8 High Power 2004 bruksbil

-Mazda Rx7 Type R 1993 Banebil

*Mazda RX7 Type R 1993 (solgt)

*Mitsubishi Lancer 1995 (kondemnert)

*323 GT-X 1990 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår