SaNtA_cRuZ Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 skjønner hva du mener!! må nok kansje regne med litt!! men finn deg et bra eksemplar! ikke altid det billigste lønner seg pga det kan fort koste deg dyrt! pass på når G ladderen var overhalt sist! hvis ikke er dette det første du gjør når du får bilen!!! lover deg at dette er en bil du kommer til å elske etter en kort stund! har selv hatt min corrado i 4år! kommer ikke til å byttte den ut!!! Siter 89 Corrado G60 (driver å bygger opp) 69 Bobble Rodster cab (havarert motor) 83 Golf 1 GTI (til slags) STJELT I NARVIK :(http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=115813 93 Golf VR6 (bruksbilen) http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=107217 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
selbekk Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 hvordan utstyr er det ikke 89modellen ble levert med da? blant annet elektriske vinduer, abs (tror jeg), varme i setene, og et par småting til. husker ikke helt sikkert. Du kunne fortsatt velge det som ekstrautstyr though, så mange 89 modeller har endel utstyr de også. VW hadde bare misberegnet litt, så i 1990 kjørte de på, og laget corrado til en utstyrsbombe. I USA var det jo standard med elektriske setebelter, AC og cruise control fra starten av på alle modeller. Bigass, Corradoer er gode biler, de ser dritfete ut, og går skikkelig bra. Det er alltids noen problemer med dem, men det er ikke så ille som man skulle tro. Det er jo selvfølgelig forskjeller fra bil til bil, hvordan de har blitt tatt vare på og kjørt. Siter Kris Selbekk Norwegian emigrant > American Idol '89 VW Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLW Skrevet Mai 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 Eg e møkk lei av alle som har "hørt" at corrado e kjempe dårlig og at laderen går i stykker en gang i måneden . Mange folk som ikke har kjørt en corrado en gang som uttaler seg om dette . Eg har ikke hatt problemer med g laderen på noen av mine corradoer. fønker helt toppers ! corradoen eg har no e nesten skuffende lite feil på, liker jo og sysle litt da . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet Mai 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 Eg e møkk lei av alle som har "hørt" at corrado e kjempe dårlig og at laderen går i stykker en gang i måneden . Mange folk som ikke har kjørt en corrado en gang som uttaler seg om dette . Eg har ikke hatt problemer med g laderen på noen av mine corradoer. fønker helt toppers ! corradoen eg har no e nesten skuffende lite feil på, liker jo og sysle litt da . de idiotene som slenger dritt om g-ladere er de som ikke kan å ta vare på den, eller har hatt venner som heller ikke klarer det. Er jo typisk at man hører kun de få tilfellene som det har gått galt og ikke de x-antall tilfellene av de som er storfornøyde! Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haakon-Corrado Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 Vet jeg gnåler mye om 16V, og det er sikkert fordi jeg eier den selv, men dersom man er livredd for at man skal få mye problemer og utgifter med G-laderen er den motoren et alternativ til ca. samme prisen. Den har ihvertfall ikke et like dårlig rykte som G60-motoren har. Siter Corrado Club Norwegen http://www.corradoclubnorwegen.com VW Corrado 2.0 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
selbekk Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 g60 motoren har et falskt rykte. 16v motoren er en god motor, men ikke like lett selgbar og morsom som g60en. Siter Kris Selbekk Norwegian emigrant > American Idol '89 VW Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SaNtA_cRuZ Skrevet Mai 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 blant annet elektriske vinduer, abs (tror jeg), varme i setene, og et par småting til. husker ikke helt sikkert. Du kunne fortsatt velge det som ekstrautstyr though, så mange 89 modeller har endel utstyr de også. VW hadde bare misberegnet litt, så i 1990 kjørte de på, og laget corrado til en utstyrsbombe. I USA var det jo standard med elektriske setebelter, AC og cruise control fra starten av på alle modeller. Bigass, Corradoer er gode biler, de ser dritfete ut, og går skikkelig bra. Det er alltids noen problemer med dem, men det er ikke så ille som man skulle tro. Det er jo selvfølgelig forskjeller fra bil til bil, hvordan de har blitt tatt vare på og kjørt. Corradoen min er 89. har eletriske vinduer og el takluke! ABS osv! Siter 89 Corrado G60 (driver å bygger opp) 69 Bobble Rodster cab (havarert motor) 83 Golf 1 GTI (til slags) STJELT I NARVIK :(http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=115813 93 Golf VR6 (bruksbilen) http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=107217 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
selbekk Skrevet Mai 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 Vet bare at det var ekstrautstyr da ;) min hadde også alt dette, men de elektriske vinduene var ettermontert osv. Siter Kris Selbekk Norwegian emigrant > American Idol '89 VW Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SaNtA_cRuZ Skrevet Mai 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 hmmm oki! noen som vet hva denne bilen kostet ny i norge i 89? Siter 89 Corrado G60 (driver å bygger opp) 69 Bobble Rodster cab (havarert motor) 83 Golf 1 GTI (til slags) STJELT I NARVIK :(http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=115813 93 Golf VR6 (bruksbilen) http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=107217 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shalabert Skrevet Juni 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2006 kan jeg bare få spørre om hvilke modeller corrado er kommet i? og er det noen forskjell på karrosseriet? altså er utseende på alle corradoer lik? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shalabert Skrevet Juni 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2006 Så lurer jeg også på boltsirkelen. Både på vr6, g60 og 2.0 16v... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haakon-Corrado Skrevet Juni 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2006 kan jeg bare få spørre om hvilke modeller corrado er kommet i? og er det noen forskjell på karrosseriet? altså er utseende på alle corradoer lik? Corrado har kommet med disse motorene: 1.8 G60, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0 8V, 2,8 VR6 (SLC) og 2,9 VR6. Tror ikke jeg glemte noen der? Er i bunn og grunn likt. Ble gjort litt forandringer rundt 1992. Største forandringen var vel det såkalte VR6-panseret som "buler" oppover i steden for ned. Dette gir, sammen med en litt mer moderne grill med færre riller, bilen et litt rundere og moderne preg. Litt forskjell er det på interiøret og tåkelysene også, samt endel småting rundt om på bilen. Større bensintank o.l. Er diskutert frem og tilbake om dette i mange tråder tidligere. Søk litt, så finner du sikkert mer info. Boltsirkelen er vel 4*100 på G60 og 16V. VR6 er jeg usikker på, men er ihvertfall 5 bolter. Siter Corrado Club Norwegen http://www.corradoclubnorwegen.com VW Corrado 2.0 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet Juni 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2006 er 4x100 på alle corradoen bortsett fra vr6 hvor det er 5x100. På vr6 modellen er grillen som sagt litt anerledes med ferre riller, panseret buler mer opp og skjermene er litt bredere, tåkelysene er litt anerledes. Fra 92(?) så får interiøret en liten swap med f.eks runde brytere til varmluftsanlegget osv.. Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
selbekk Skrevet Juni 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2006 jeg vil si det var relativt store forandringer ved 92, hvis du ser litt nøye etter da altså ;) I hovedtrekk var det et nytt panser (panseret buler opp istedenfor ned), nye fangere (detaljer i linjen øverst), blink- og tåkelys foran sitter lenger ut i linje med fangeren istedenfor helt rett, leppen foran ble byttet fra en upraktisk, men mer sportslig 90mm versjon til en mer praktisk 50mm versjon, grillen gikk fra 9 riller (tror jeg) til 3, bilen fikk alle emblemer i krom istedenfor lakkert i bilens farge og lyktene foran går litt lenger ut på hver side, så bilen ser enda mer agressiv ut. Corradoen fikk også en stor update på interiørsiden på denne tiden, de største forandringene her var nye ventiler (rundere), nye brytere, nye klimaannleggkontroller, nye blinklys- og vindusvisker-staker (og varselblinkknapp), nye dørsider foran, nytt askebegerdesign og delvis nytt instrumentpanel. Dette var egentlig en upgrade fra Passat- og golf 2-baserte komponenter til golf 3 / vento komponenter. vr6 har alltid hatt bredere skjermer enn de øvrige modellene på grunn av bredere hjulstilling, samt det bulende panseret og den oppdaterte grillen. Jeg vet ikke helt når vr6 kom på markedet, men jeg tror det var omtrent samtidig med faceliftet for resten av bilen. VR6 ble levert med 2.8 liters Golf motor i USA, der den ble kalt SLC istedenfor VR6. Europamodellene har 2.9 litersmotoren. Vær obs på biler med 2.8 vr6, da de ofte er bygget om fra andre modeller. Under overflaten var det vel også en god del forandringer, for eksempel på opphenget til eksossystemet og på hvordan grillen er festet (greit å vite hvis du skal kjøpe stylinggrill, de fleste leveres med den nye typen fester), hvordan slangene fra g-lader til intercooler til gasspjeld ligger (dette skjedde i 1990). VR6en har boltmønster 5x100mm, 8v G60, 8v og 16v har 4x100mm. 4x100mm er blant annet det golf 2 har, så det er lett å finne brukte felger. Det finnes adaptorer som gjør 5x100 til 5x112, så du kan sette på blant annet audi-felger. Peace out Siter Kris Selbekk Norwegian emigrant > American Idol '89 VW Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg