Gå til innhold

angånde bremser. Kan noken forklare ein gong for alle??!??

Ranger emnet


GGGolf

Anbefalte innlegg

HAr søkt rundt her på forumet og det er så mange forskjellige meininger.

vanlig golf cl og Gl deihadde 7"bremsekraftforsterker uten kraftregulator bak??

både GTI og GTI 16V hadde større type bremsekraftforsterker (9") og andre rør og kraftregulator.

OG viss du skal oppgradere frå cl/Gl til Gti da må du ha skivebremser bak og vetilerte framme, og det er bolt on?? eller må det byttast noke nav??

 

Håper noken kan gjere dette klart ein gong for alle!!! Håper andre en meg har bruk for informasjonen!!!

Working offshore!

 

Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang.

1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift!

Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAr søkt rundt her på forumet og det er så mange forskjellige meininger.

vanlig golf cl og Gl deihadde 7"bremsekraftforsterker uten kraftregulator bak??

både GTI og GTI 16V hadde større type bremsekraftforsterker (9") og andre rør og kraftregulator.

OG viss du skal oppgradere frå cl/Gl til Gti da må du ha skivebremser bak og vetilerte framme, og det er bolt on?? eller må det byttast noke nav??

 

Håper noken kan gjere dette klart ein gong for alle!!! Håper andre en meg har bruk for informasjonen!!!

 

Ombygging i frå vanli til gti er bolt on ja.Det eg ville gjort hadde eg vært deg var å få tak i ei komplett gti bakstilling og bytta rett over.Da får du det ekstra stab.staget som gti har i bakstillinga.

Vw Golf 2 GT 1.8 8v

Vw Golf 4 GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ein gang ein 87 G2 GL med laste ventil. Veit egentlig ikkje kva for modeller som har og kven som ikkje har.

 

Bremsekraft forsterkeren meiner eg er 7" på alt opp til 1,8 cl/gl. Har ein 86 gti 16v, den har ikkje 9". Lurer på om det er 8" men veit egentlig ikkje.

 

gti har skive brems bak og ventilerte foran. Før 88 mod. 239mm og etter 254mm eller nåke sånt (foran).

 

Skal du bygge om til den med 239mm trenger du bare skiver og klosser fra gti foran. Kalipperen er den samme.

 

Den med 254mm må du ha andre spindler, skiver, klosser og kalippere.

 

Alle rør er like.

 

Trur eg har fått med meg alt da.

Corrado G60 - Bruksbil

Golf Rallye - Bruksbil

Bobla 1300 - Søndagsbil

Golf 2 16vT - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, stemmer det, finnes biler av nyere type med tromler bak som allikevel har lasteventil. de fleste jetta for eksempel. dette fordi de lastes tyngre og skal brukes til å dra hengere med.

 

stemmer og det som står om 9" forsterker over her.

 

stemmer også mye av det andre :) finnes grovt sett to forskjellige systemer til frambrems på g2, sett bort ifra de få 1,3 med mini bremser.. nemlig VWII systemet som er å finne på alt av 239mm ventilert eler ikke ventilert. her passer alt om hverandre.

 

gti16v etter 90' kom derimot med 256mm girling bremser som er et nytt system. så her må man ha hele navet komplett for å bygge om uten adapter.Disse er derimot et rent swap med g60 sine 280mm bremser, og vr6 sine 288mm.

 

Bak, så er det klart av man må få bort hele trommelen på de 4 skruene den er festet med, og bolte på komplette nav med skivebrems.

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens dere er litt inne på denne Lasteventilen.

Hva skjer hvis den for eks er feil justert??

eks. forige golfen min var senka 40 mm. Hadde ikkje justert ventilen.

Når eg kjørte fort inn i sving og bremsa kraftig så fekk eg sleng på baken, fordi at lasteventilen ikkje var justert til senkesettet og bilen bremser meir bak.

Corrado G60 - Bruksbil

Golf Rallye - Bruksbil

Bobla 1300 - Søndagsbil

Golf 2 16vT - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det som skjer er at den enten bremser for mye bak= kjedelig

eller at den bremser for lite bak= kjedelig..

 

er det noe problem og justere det selv`?.. eller er ikke det no og satse på? min er og litt sånn som nevnt over her.. :P hehe

95mod Audi s6 2.2t

85mod Golf 2 Cl ombygd til GTI 8V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går fint å justere sjølv. Jekk opp begge hjul bak uten å jekke på bakaksel.

Løsne på justerings skruene på laste ventilen og juster til fjøra er slakk og rett før den begynne å stramme og så teit til skruene igjen.

 

Er ganske sikker på at det er sånn man gjør det. Gjorde det på corradoen min og det funker heilt fint no.

Corrado G60 - Bruksbil

Golf Rallye - Bruksbil

Bobla 1300 - Søndagsbil

Golf 2 16vT - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går fint å justere sjølv. Jekk opp begge hjul bak uten å jekke på bakaksel.

Løsne på justerings skruene på laste ventilen og juster til fjøra er slakk og rett før den begynne å stramme og så teit til skruene igjen.

 

Er ganske sikker på at det er sånn man gjør det. Gjorde det på corradoen min og det funker heilt fint no.

 

Bilen skal stå på hjula når man gjøre dette.

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår