Gå til innhold

rust ved jekkfestet!

Ranger emnet


v240tic85

Anbefalte innlegg

Først så henter du en vinkelkutter, så stapper du den svarte dingsen (støpselet) inn i en stikkontakt, helst jordet da. 220/230V eller noe der omkring. Så passer du på at den er av før du setter inn støpselet også. VIKTIG VIKTIG. Så hiver du på deg vernebriller, legger deg under bilen, skrur på og setter noe som kalles skive inntil jekkfestet og kapper vekk det som er rust på (det brune). Så finner du fram et sveiseapparat, tråd er å anbefale. Puss bort og rengjør overflate før sveis. Samme prosedyre med støpsel, men gjerne noe høyere spenning her. Still inn sveiseapparatet, sveis til du er fornøyd og vis bilen... Voila! (Nå kan du ta av deg brillene, husk å skru av alle maskiner og trekk ut støpsel)

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe! er vell helst at han er lei av rustsveising! hehe! men det hørtes jo enkelt ut så da er det bare og bynne! shønner ikke hvorfår volvo har de idiotiske løsningene på jekkfestene! bruker du jo orginaljekken så fårsvinner jo alt åog dørstokken blir bulka!

Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt,

volvo 240 tic prosjekt,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe! er vell helst at han er lei av rustsveising! hehe! men det hørtes jo enkelt ut så da er det bare og bynne! shønner ikke hvorfår volvo har de idiotiske løsningene på jekkfestene! bruker du jo orginaljekken så fårsvinner jo alt åog dørstokken blir bulka!

 

Men vi bruker vel ikke orginaljekken vel..? den er jo livsfarlig..!

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først så henter du en vinkelkutter, så stapper du den svarte dingsen (støpselet) inn i en stikkontakt, helst jordet da. 220/230V eller noe der omkring. Så passer du på at den er av før du setter inn støpselet også. VIKTIG VIKTIG. Så hiver du på deg vernebriller, legger deg under bilen, skrur på og setter noe som kalles skive inntil jekkfestet og kapper vekk det som er rust på (det brune). Så finner du fram et sveiseapparat, tråd er å anbefale. Puss bort og rengjør overflate før sveis. Samme prosedyre med støpsel, men gjerne noe høyere spenning her. Still inn sveiseapparatet, sveis til du er fornøyd og vis bilen... Voila! (Nå kan du ta av deg brillene, husk å skru av alle maskiner og trekk ut støpsel)

 

eg så pleie å sveise en ny plate over der jeg har kappet ut!

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår